Speedmaster only VII (Deel 7)

Geweldig! Heb nog steeds nooit een 1861 gedaan. Vind niet dat ik er geld voor kan vragen om iemand proefkonijn te laten zijn. Mijn '20 exemplaar gaat binnen 1 of 2 jaar onder het mes; dan weet ik door vallen en opstaan wat het beste werkt, en kan ik hem in opdracht gaan servicen. :ok_hand:

2 likes

Tritium long s & r 1450 bracelet @lasteraar :wink: all time classic

2 likes

Zo handig chatgpt

Waar kun je op letten bij deze specifieke configuratie?

• Long S & R (Wijzerplaat): Als je goed naar de tekst “Speedmaster” en “Professional” kijkt, zie je dat de poot van de S in Speedmaster heel ver naar rechts onder de letters doorloopt (de ‘long S’). Daarnaast is de R van Professional aan de onderkant verlengd (de ‘long R’). Dit specifieke type tritium-wijzerplaat werd maar een relatief korte periode gebruikt in de jaren '80.
  • Tritium Patina: De uurmarkers en de wijzers hebben de kenmerkende, vintage crèmewitte tot lichtgele verkleuring (patina) die hoort bij verouderd tritium-lichtmateriaal (gemarkeerd met T SWISS MADE T onderin).
  • 1450 Band: Deze band herken je direct aan de dikke, ronde en massieve schakels. Hij staat erom bekend dat hij veel minder ‘stretch’ heeft dan zijn voorganger (de 1171) en sluit perfect aan op de kast met de kenmerkende 808 endlinks.
10 likes

Deze foto komt van vintagemasters. Best kans dat dit de Copper is van @Pjotr

@lasteraar die vol gouden Moonshine gold met donkergroene plaat die hier in het blauw is opgedoken niets voor jou? Dan blijf je een beetje op het niveau waar je begonnen bent.

1 like

Dat wordt een mooie biedingsstrijd :see_no_evil:

1 like

Nee, de mijne ligt momenteel bij André voor full service. Of het moet een foto uit het archief zijn.

Mag me hier trouwens morgen wel melden met de witte Speedy, kijk er naar uit!

6 likes

Ja dat is wel een leuke denk ik. Al is de rosé iets makkelijker als daily… denk ik.
Heb nog geen aanbieding gehad van de aanbieder. Die zoekt geen Rolex denk ik :smiley:

Heeft bij Erik ook ff geduurd ^___^

1 like

Welke bedoel je? Ik zie hem niet in het blauw?

Goede morgen :muscle:

15 likes

18 likes

Laats postte ik een berichtje dat ik me stierlijk verveelde in het ziekenhuis. Ik kon op dat moment niet veel over de opname zeggen, maar bedankt voor jullie zorgen. Het was echter niet voor mij… nah ja een beetje ook weer wel.

Want… ik mag na hopelijk veeeele jaren mijn Speedmaster doorgeven aan mijn dochter!
Ik warm haar alvast een klein beetje op met het horlogevirus. Nu is 42mm nog een beetje aan de grote kant voor haar :rofl:

41 likes

O, mega! :nerd_face:

1 like

Julian! Wat een fantastisch nieuws. Van harte gefeliciteerd! Geniet van de intense maar fantastische tijd die voor jullie ligt.

Leuk Moonwatch gerelateerd cadeau.

4 likes

Van harte gefeliciteerd met dit mooie nieuws!

1 like

Van harte!

1 like

Gefeliciteerd. Geniet er samen van.

1 like

19 likes

24 likes

Zo wat fantastisch! Gefeliciteerd zeg🥳

1 like