Speedmaster only VII (Deel 7)

22 likes

Plaatje zo

6 likes

Na een dag gedragen te hebben ben ik het eens met jullie.
Het idee is leuk, stiksels zijn bijpassend.
Echter voelt de band van een te lage kwaliteit, te dun. Draagcomfort is ok, maar niet meer dan dat.
Hij gaat eraf.

De laatste foto voordat we afscheid gaan nemen. :wave:t3:

16 likes

De bruine Watch-Steward

Vervangen voor de zwarte variant

20 likes

Wel weer een mooie foto :smiley:
De meegeleverde NATO band staat ook super, ook deze is helaas niks voor mij.

Ik heb de Ultraman in de London Old Bond Street Omega Boutique opgehaald. Ik had nummer 81 besteld en kreeg ook als één van de eerste het bericht dat het klaag lag. In de Omega boutique hadden ze op mijn verzoek de leren band al erop gezet. Dat uurtje was van de boutique terug naar het hotel. Gelukkig zit het “bandwisseltooltje” bij de set, dus ik kon meteen de 1479 band van mijn ST1 wisselen.

Bijna alweer 10 jaar geleden! Einde anekdote! :wink:

23 likes

Wow deze is prachtig! wat is de officiele naam?

1 like

Wat is dit toch een dijk van een horloge.

Wat mij na de release vooral opviel, is dat de discussie grotendeels draaide om de prijs en de vraag of het prijsverschil ten opzichte van de OG-versie gerechtvaardigd is. Daar mag uiteraard iedereen zijn eigen mening over hebben, maar naar mijn gevoel heeft die discussie ook wat afgeleid van waar het eigenlijk om draait: het horloge zelf.

Als we de prijs even buiten beschouwing laten, dan vind ik dit zonder twijfel de beste Speedmaster die ik ooit heb gehad. Sterker nog: van alle Speedmasters die momenteel verkrijgbaar zijn, vind ik dit de meest complete uitvoering.

De combinatie van de gelakte wijzerplaat en de keramische bezel geeft het horloge een veel luxere uitstraling. Het heeft iets van de hoogwaardige ervaring die je bijvoorbeeld bij een Daytona krijgt, terwijl het tegelijkertijd verfijnd, ingetogen en typisch Speedmaster blijft. De reverse panda-dial zorgt bovendien voor net wat extra karakter en spanning ten opzichte van een standaard Speedmaster.

Wat mij betreft is dit de beste stalen Speedmaster ooit gemaakt. Ik durf zelfs te stellen dat dit de beste chronograaf rond de €10.000 is die je op dit moment kunt kopen.

35 likes

22 likes

Eens, metalen wijzers en opgelegde indices doen ook veel om het naar een hoger niveau te tillen. Als ik nog geen Speedmaster had zou dit ook mijn keuze zijn uit het huidige modellengamma.

3 likes

Speedy Tuesday 2.

3 likes

NA, back again here!
Leuke deal gedaan met @Pjotr :+1:t2:

31 likes

Verdorie nu wil ik ook een speedy

7 likes

Ik voel je

1 like

357050, Forstner flatlink, Spiralwinder caseback.

:point_down:t4:

16 likes

Bedankt :pray:

1 like

Gefeliciteerd net de NA, die witte is ook een toppertje. Lekker sportief. Geniet ervan!

1 like

Zie dat @YY77 al het antwoord gegeven heeft maar aanvullend.

De ST2 Ultraman wordt niet met stalen band geleverd. Maar met NATO en Leren banden.

Ik heb hem op de Omega Flatlink die bij de Speedmaster 57 hoort. Deze apart aangeschaft.

1 like

Bedankt!! Witte plaat is verfrissend zeg en toch ook de heerlijke diepte in de plaat :partying_face:

1 like

Mooi om te zien :wink: zie deze vaak te koop staan, hopelijk dat jij en ik die ziekte niet mee overkrijgen, want vind het echt een heerlijke plaat :smiley:

1 like

Sub houden, witte Speedy erbij en klaar👌

2 likes