Lijkt een originele bezel en dial iig. Pushers en kroon zouden service kunnen zijn, maar die zien er hetzelfde uit. Of de wijzers service zijn is moeilijk te zien. En als de bovenste corrector wat onder de bevel van de kast zit kan t een service kast zijn, lijkt er wel een beetje op.
Het zou een 145.0809 kunnen zijn (geleverd op strap), al is deze strap niet origineel. Klein gedeelte van de Speedymoons is geleverd op strap. Maar ik denk dat de bracelet gewoon ontbreekt.
Verder kan ik de conditie niet heel goed zien. Wat moest ie kosten?
Inderdaad heel lastig te beoordelen met deze fotokwaliteit en gebrek aan meer foto’s. De kast is origineel (te herkennen aan het kastprofiel) en heeft een flinke deuk in de kastpoot rechtsonder. Wijzerplaat lijkt mij ook in orde, zoals @drh al aangeeft. Zonder 1447/1450 band en in deze staat, zou 10.000 een scherpe prijs zijn. Dat is al verdacht op de Rikketik
Uit den ouden doosch: ik heb laatst deze Time Magazine uit 1959 gekocht, vanwege onderstaande advertentie met de CK2915-1, de allereerste Speedmaster. Leuk om te zien hoe het hier als een horloge voor de autosport wordt gepromoot. Dat is natuurlijk logisch, omdat het ook hiervoor was ontworpen. Alleen kon Omega toen natuurlijk niet vermoeden wat er nog zou gaan gebeuren…
Ook leuk zijn de bijzondere termen als “wrist computor” en “tacho-productometer”, plus de aankondiging van de Olympische Spelen in Rome in 1960.
Ik heb in deze categorie ook nog een leuke. Flyer/poster uit 1969 met daarop de landingsplek op de maan aangegeven. Past mooi bij m’n 145.022-69. Geinig toch.
Zelfs oude Donald Duckjes zijn leuk om door te kijken voor de advertenties van weleer.
Al ben ik daar nooit een speedmaster advertentie tegengekomen, de teksten en hele manier van adverteren was zo gaaf jaren geleden.