Speedmaster only VII (Deel 7)

Tof om te zien.

Hoe groot is het? Formaatje A3 open gevouwen?

1 like

Deze blue moon ligt lekker te wachten op polstijd.

16 likes

Waar blijven de stomme vragen?

Ja, ik maak foto’s zoals ik ze hier heb gedeeld. Daarna gaat het hele boekje de kist in, bij de andere vondsten. Ik spaar al geruime tijd Omega-catalogi en die geven een geweldig tijdsbeeld. Duur oud papier, dat is helaas de keerzijde. :wink:

Ik vind het leuk om er af en toe eens doorheen te bladeren. En dit soort bronmateriaal uit het juiste jaar laat ook zien hoe het er destijds nieuw heeft uitgezien. Dat was vooral handig tijdens mijn zoektocht naar een mooie BA345.0802. Ook heb ik zo ontdekt dat tritium nooit zuiver wit was etc.

Hier nog eentje uit 1979, toen de quartz revolutie volop in gang was.

7 likes

Mooie kleur blauw die band. Welke band is dat?

Heb jouw NA topic van vorig jaar gevonden.

2 likes

Mooie collectie als ik het zo zie, rechts de Rising Sun en links een Broad Arrow als ik de bezel zie?

Onder de Ivory een seamaster zo aan de band te zien? En rechtsonder een Flatlink band?

Je zou toch destijds meer dan voor een reguliere Speedy betaald hebben voor zon ding, om een paar jaar latere iedereen en zn moeder met een FW91 te zien lopen :grin:

18 likes

Bedankt voor de inzicht.

Heb ik met mijn 90’s Marvel en Image comics :sweat_smile:

Leuk om te zien. Twee van de drie doen me aan andere horloges denken.

De bovenste doet me aan de Seiko van mijn vader. Recente foto.

De ronde aan de Casiotron

3 likes

Ik denk dat het allemaal op elkaar leek. Omega kwam ongeveer in 1977 met de eerste quartz Speedmaster (186.0004) op de markt, dus gelijk met de Seiko A128-5010 van jouw vader. Draagt jouw vader 'm nog steeds?

Haha dat was iets meer dan een paar jaar, 12 jaar om precies te zijn. De FW91 kwam ergens in 1989 uit. Vrij laat eigenlijk!

2 likes

Ja de Seiko wordt nog steeds gedragen, ook tijdens het lichte kluswerk en tuinieren. Verbaasd me dat die het nog doet met een nieuw batterij om de zoveel tijd :joy:

1 like

Ik doe mee😀

17 likes

Nice :ok_hand:

En dat maakt 3 stuks op HF :star_struck:

2 likes

De wolven komen uit hun holen gekropen. :full_moon:

3 likes

Goedemorgen allen #SpeedyTuesday

23 likes

27 likes

Die hangt wel erg losjes… draait ie zo niet rond je pols?

1 like

Dat lijkt op de foto inderdaad zo, maar valt mee. Hij stond nog wel op het standje van de warme dagen.

Beter? :smiley:

11 likes

Veel beter :+1::ok_hand:

1 like

Uitgevouwen ongeveer een A1. Dicht ongeveer A5 :+1:

1 like

Het is weer dinsdag!

17 likes

Toch ook wel een leuke knipoog dat “and only watch worn on the moon” terwijl Nasa man David Scott er stiekem ook met zijn Bulova rondliep

Die in 2015 nog een leuk pensioentje opbracht

[Apollo 15 Lunar Surface Worn Bulova Watch from the collection of Dave]

www.rrauction.com/auctions/lot-detail/334805004639001-apollo-15-lunar-surface-worn-bulova-watch-from-the-collection-of-dave-scott/

waar zijn persoonlijke gouden Speedmaster in 2024 nauwelijks verkocht raakte

[David Scott’s Speedmaster “Tribute to Astronauts” BA145.022-69

6 likes