Speedmaster only VII (Deel 7)

Mooi scherp exemplaar! :+1:t3:

1 like

21 likes

20 likes

Die flecto lijkt wel een beetje de maan :sweat_smile:

1 like

Een NA-topic binnen het Speedmaster only topic

Omdat het voor velen buiten dit topic niet te begrijpen valt, doe ik het toch maar even hier onder de ‘soortgenoten’. Na de prachtige (en voor mij eerste) Speedmaster-GTG afgelopen November heb ik mij de vraag gesteld: “Waar gaat dit naartoe?” En vooral waar eindigt het.

Het leuke aan een GTG is dat je kan roamen; even speedmasters in de hand nemen die je nog niet gezien hebt of gepast hebt. Zo weet je een beetje waar je aan begint en ben je ook niet teleurgesteld als het er éénmaal is. En dan stel je doelen. Welke doelen?

Als eerste had ik toen de Tin Tin gespot bij @GerardNijenbrinks . Van ver zag die er ietwat vreemd uit, van dicht was het gewoon de sticker die er nog op hing, helemaal nieuwstaat. Ik werd linea recta naar mijn jeugd geteleporteerd. Ik ben opgegroeid als belg in een kinderkamer vol met Kuifje. Toen mijn raket van toen kapot ging enkele jaren geleden, stelde ik een doel; de één moet met de ander. Zo geschiedde, de raket werd aangekocht en er passeerde eerst een Tin Tin op het forum, later bij @TheWornWatch .

Als tweede kwam ik enkele tropical dials tegen. Moonwatch only geeft veel info over talloze modellen maar dit is toch iets speciaal, een variatie die gekend voorkomt bij een bepaalde range in de serienummers. Je kan er enkele naast elkaar leggen en geen enkel is dezelfde. Sommige chocolate dials zijn echt om de vingers van af te likken. Tot op heden heb ik nog niet die ene voorbij zien komen. Wie weet wat de toekomst brengt?

De Ed White. Sommige hadden hem en stapten ervanaf (@drh @Watchstick_81 ), bij mij was het omgekeerd. Op de allereerste ontmoeting met Jordy was dit de piece de resistance die hij meehad. Ik was minder onder de indruk. Ik kwam hem nog eens tegen op de GTG bij de officiële Omega stand. Ik begon op te warmen voor dit model. Begin dit jaar lag hij bij de plaatselijke dealer gewoon in de etalage. Nooit gedacht dat enkele maanden later ik hem nog steeds zo ging kunnen oppikken. Na 1 week inlooptijd klopt het plaatje, ik begrijp waarom sommige naar de vintage variant neigen, misschien komt ooit de oudere broer er ook nog bij. Ik vind deze echt ‘neat’, een beetje Speedmaster haute horlogerie.

De Straight writing modellen. Deze 69’ers bieden alles wat je wilt van de vintage modellen, step dial, tritium, mooi (niet meer opgelegd) logo,… en een leuke caseback! Soms komen deze ook in een tropical variant voor! Een combi doel met n*2??? Ik val in herhaling; Wie weet wat de toekomst brengt?

In April mocht ik de shop van de Davidoff Brothers bezoeken, een hele leuke ervaring in Genève en op afspraak. Zo krijg je rustig alle tijd om alles te bekijken. En die mannen hebben wat hoor… Allemaal de top vintage modellen en gezien de Zwitserse frank niet goed staat zijn ze jammer genoeg serieus aan de prijs. Roy gaf bij het afscheid mee:
" Speedmasters are like Pokémon, you gotta catch 'm all! "

Deze laatste zin is me sindsdien bijgebleven, zo kom ik ook terug op de inleiding van dit topic. " Waar eindigt dit ? " Er zijn er dan ook zoveel, ik ben heel gelukkig en trots op wat ik nu al heb kunnen verzamelen! Daarom hou ik het voorlopig bij 8:

Er staat er nog eentje in het blauw om dit te verantwoorden en wie weet mag de reguliere 3861 hesalite later het ruime sop kiezen om een mooie tropical of combi tropical straight writing toe te voegen? We zullen zien wat de toekomst brengt! :smile:

Even genieten van de huidige set Pokémon, eugh speedmasters. En tot op de volgende Speedy GTG!

Cheers,

Benoit

49 likes

Heel mooie set, met erg veel zorg samen gesteld :+1:. Je bent duidelijk een purist.

1 like

Lekker hoor, 9 Speedmasters en nog een paar op de wishlist! Ga vooral zo door en geniet er van, gefeliciteerd met de Ed White 321.

1 like

Prachtige collectie! :ok_hand:

1 like

Wat een prachtige set Pokémons! :ok_hand:t3:
De Ed White met zijn cleane voorkomen, door de textuur van de plaat en de straight lugs, prikkelt mij ook steeds meer.
Welk van deze 8 Speedmasters is jouw Pikachu?

2 likes

Prachtige collectie SpeedyMons heb je.

De Modern regio heb je al redelijk uitgespeeld volgens mij. Op naar de NeoVintage en Vintage regio’s. :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Geniet van deze mooie set. Ben benieuwd wat de volgende SpeedyMon is die je gaat vangen op deze reis.

1 like

Wat een prachtige Speedmaster-collectie!:partying_face:

1 like

Prachtige collectie! :+1:t3: Maar ik kan me niet indenken dat dit het einde is… :crazy_face:

1 like

Leuk man! En wat een mooie collectie :v:

Tropical dial :heart: Straight writing :heart:

Dat wordt nog een moeilijke keuze. Of je moet ze kunnen combineren :sunglasses:

1 like

Prachtige collectie, en natuurlijk proficiat met de laatste aanwinst!

1 like

Wat… Een… Giga… Mooie… Collectie!!! :smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Heel mooie set Speedmasters. Stuk voor stuk prachtig.

1 like

Geweldig verhaal Benoit! Je hebt een prachtige balans gevonden in wat je heel graag wilt hebben en niet meteen toeslaan. En dat brengt ook heel fraaie exemplaren in jouw collectie. Nogmaals gefeliciteerd met de 321EW (of GC)! Ik heb stiekem nog steeds een beetje spijt van de verkoop, anderszijds: het besluit was duidelijk en glashelder genomen en de nieuwe eigenaar haalt er meer plezier uit!

En…

Dat is dus hetzelfde als de 321EW “inruilen” voor een prachtig vintage exemplaar! :wink:

2 likes

Prachtige collectie Benoit! Voor mij springt de Tintin eruit, maar ze zijn allemaal top. Op naar nr.9! :+1:t3:

1 like

Morning! :sunny:

20 likes

18 likes