Omega advertentie uit een internationaal tijdschrift van lente 1970. Lekkere toolwatches en wat dacht je van die vol gouden 18k day-date? Dit hele rijtje staat op de shortlist.
Dan moet ik de ST1 noemen, het was naast een reguliere 1861, de tweede speedy in de collectie een 8 tal jaar geleden. Ik heb hem toen weggedaan, domste wat ik ooit gedaan heb. De matte kast en afwerking van de wijzers en radials zijn imho het mooiste design-technisch wat Omega (samen met @rjbroer) uitgebracht heeft binnen de speciale Speedmaster varianten.
Dat is waar, vandaar dat de reguliere hesalite er uit zou mogen voor een 69er. Dan zit ik op 4 moderne en 4 oudere. Maar dat is nou een hele moeilijke, is de “restwaarde” bij verkoop van een reguliere 3861 dat waard? Maar als je oprecht ook alles eens wil dragen dan worden grote aantallen alleen maar moeilijker. Hebben om te hebben is ook onnozel.
Dit niet, een Apollo Moonshine 50th wel.
echt hé, gewoon niet te snel willen toehappen denk ik dan Alle hulp is welkom btw!
Ja hé, ze zijn allemaal anders maar de Tin Tin brengt me wel altijd aan het lachen. Vandaag ook, plaatje voor de sfeer en genoeg getypt!
Zou die eventueel weer terug komen in de collectie? Of is dat station al gepasseerd?
Tja, weet niet wat de prijzen op C24 doen maar wat je als verlies wilt nemen is alleen iets wat jij kan bepalen. Zoals je al aangeeft, het hebben om te hebben heeft geen toegevoegde waarde. Ik gebruik wel vaker de quote van Marie Kondo: “what sparks joy” om te bepalen wat er aan spullen blijft of waarvan ik afscheid neem. Denk dat je zelf al het antwoord hebt op de vraag 3861 verkopen of niet. Is toch weer een stap naar een van de kanshebbers in je collectie. En deze hobby is een marathon en geen sprint.