Speedmaster only VII (Deel 7)

Gisteren in Düsseldorf voor het eerst de FOIS gepast (ik heb een Hesalite 3861). Wat een prachtige horloge. Vooral die blauw/grijze sunburst spreekt me aan.

De bracelet van de Hesalite is mooi en comfortabel maar de flatlink van de FOIS bevalt me nog beter.

25 likes

Mogge :sun_with_face:

18 likes

Je gaat hard hè Nick :+1:

Goedemorgen allemaal. Fijne zaterdag, vandaag de Ultraman om. :star_struck: :sunglasses:

23 likes

Mooi hoor deze Ultraman!! Was gisteren in Den Bosch en zag hem daar - naast heel wat andere zwarte Speedys - liggen. Springt er net wat meer uit met dat extra beetje kleur. Nice!!
Toch een vraagje voor je: draagt deze band nou echt lekkerder dan de Nixon?

2 likes

Bedankt :pray: ja de Ultraman is speciaal en gaat niet meer weg. Al die kleine verwijzingen naar de TV show en de Speedy die erin voorkwam maken het toch wel een model die net wat meer uitspringt ten opzichte van andere zwarte modellen.

Ik vind beide banden erg prettig dragen maar de '57 Flatlink is voor mij de standaard band geworden op de Ultraman. De reden is vooral omdat de OG Ultraman op een flatlink kwam. De '57 Flatlink heeft ook net als de Nixon quick adjust.

Dus qua draag comfort voor mij is het om het even tussen de '57 Flatlink en 3861 Nixon banden. Vooral een uiterlijk dingetje qua voorkeur.

5 likes

:joy:, ik heb ‘m alleen gepast.

2 likes

Daar begint het mee​:joy::joy::joy:

1 like

Lag ie daar bij Schaap?

1 like

10 likes

Bedankt :pray: Heel duidelijke uitleg. Wist niet dat deze flatlink 57 ook Quick adjustment in de clasp heeft. Top!! Ik ben trouwens ook groot liefhebber van hoe het destijds origineel uitgebracht is.

2 likes

Nee was bij een vriend van mij, tevens groot liefhebber van Speedies. Hij had eveneens een vriend/collega over de vloer die zijn collectie bij hem had. Deze collega heeft destijds mijn Speedy Broad Arrow overgenomen.
Ook nog even bij Schaap langs geweest, daar lagen heel wat Speedies in de etalage.:rocket::partying_face:

2 likes

Zo’n Speedy bevalt me eigenlijk steeds beter.
:white_heart::black_heart::heart:

27 likes

Ik zit al een tijdje te mijmeren waar ik naartoe wil met de hobby en aangezien de Speedmaster mijn eerste echte horlogedoel geweest is, blijf ik er toch een zwak voor hebben. Ik zat dus te denken om toe te werken naar een subcollectie van leuke Speedy modellen. Zo heb ik wat focus in de zoektocht naar nieuwe aanwinsten en je kan eigenlijk niet missen zeg maar.

Ik heb al de moderne Speedy Pro 3861 hesalite op staal momenteel en ik ben niet geïnteresseerd in vintage of in LE’s met wijzerplaatvariaties in de Pro reeks. Gewoon wat variatie van Speedmasters met een verhaal zou al meer dan leuk zijn.

Concreet? Een DSotM of de recenste Grey Side staan zeker op het verlanglijstje en de gouden 60th Apollo 11 Moonshine is een Speedy grail, maar het mag nu wat bereikbaarder.

Wat zijn jullie ervaringen met de Speedmaster CK2998 blauwe panda? Dat was een flagship stuk toen ik met de hobby begon 10j geleden en ik blijf het een bijzonder stuk vinden. Keramische bezel inlay met lume en saffier, leuke dial, lollipop secondenwijzer enz.

De Speedmaster 57 60th anniversary van 9 jaar geleden is ook een mooie release geweest. De stalen band is wat lomp, maar ik zou die toch op leer dragen naast mijn Pro, dus dat hindert niet. De fauxtina vind ik bijzonder geslaagd voor zo’n reissue en geeft wat kleur (in tegenstelling tot de eerste reissue van de 57, de “replica” of ref 3594.50.00).

Wat is jullie mening over deze stukken?

@YY77 heeft de 57 en @Watchstick_81 de blauwe CK2998 dacht ik, dus ik hoor graag of jullie deze (nu nog) zouden aanraden?

Bedankt voor de discussie :pray::wink:

17 likes

Over smaak valt niet te twisten toch? Jij vindt ze mooi dat is toch veel belangrijker.

In bredere zin zijn er denk twee redenen dat je beide modellen niet zoveel ziet.
De eerste is dat het om geld draait en vooral mensen hopen dat ze meer waard worden en dus ergens in een kluis blijven liggen en de tweede reden is toch ook wel dat ze gemiddeld genomen niet als de meest geliefde modellen worden gezien.

2 likes

Ik was eerder benieuwd naar de ervaringen van mensen die ze in het echt ervaren hebben. Die lume van de 57 kan bv tegenvallen of de blauwe tint van de subdials tov de bezel, zo’n dingen :blush:

Misschien zeggen jullie eerder: overslaan en direct gaan voor de 321 Ed White of net niet.

Geld is me niet zo belangrijk, ik ben een liefhebber en geen investeerder. Anders zou een DSotM zeker geen goed idee zijn :sweat_smile:

3 likes

Ik zou voor die omgekeerde panda gaan.

1 like

20 likes

Heb m ook weer om.

12 likes

Voor mij is de trilogy (Speedy en Seamaster) net dat horloge met de OG vintage look wat ik niet aandurf (zeker ook door de vraagprijzen) als het niet de moderne technieken had.

Hij staat zijn mannetje in mijn collectie doordat die er zo anders eruitzien als wat ik heb.

De OEM flatlink is bij mij ongebruikt maar daar heb je met een Uncle of Forstner genoeg andere goedkope oplossingen voor al draag ik hem liever op een leren band. Al lees ik ook dat de 321 en FOIS2 flatlink passen.

2 likes