Speedmaster only VII (Deel 7)

Ja je zou er bijna je rolexen voor uit knikkeren…
Bijna

4 likes

Om hiermee te beginnen: ja

Wat betreft die andere twee

De blauwe panda vond ik echt onrustig doordat er tussen de blauwe bezel en de blauwe minutenindex nog een witte rand zit. Dat maakt hem imho te druk.

De 57 vond ik aanvankelijk heel mooi. De subdials komen er bijzonder mooi uit maar de band is echt veel te lomp. Dik minpunt voor de prijs.
Jij vindt de Lume mooi maar ik vind juist de oudere versie voor de helft van het geld veel mooier.
Ik kon er m’n vinger nooit goed op leggen maar de 57 pakte me niet. Die is dus niet lang gebleven.

Wat is de oudere versie?

De replica denk ik.

@illewoare voor mijn gevoel is de 321 ook de moeite waard om voor door te sparen ten opzichte van de 2 opties die jij voorstelt.
Andere vraag: is bijvoorbeeld een racing dial of een tintin te kort bij jouw 3861 qua variatie?

3 likes

Ik vermoed de 3594.50.00 of de replica idd @Colnago . Die zat ik aanvankelijk ook naar te kijken, maar hij gelijkt best veel op mijn pro doordat ze toen nog niet de 57 kast gebruikt hebben. Vandaar dat ik bij de 60th anniversary beland ben :blush:

Ja dat is ook de zoveelste variatie op de wijzerplaat en daar wil ik niet aan beginnen. Ik wil geen 2 pro stalen kasten, zo kan ik het verlanglijstje wat beperken. De titanium 45th apollo 11 of de gouden 50th is wat anders :wink:

2 likes

Hoe meningen kunnen verschillen! Beide met redelijke argumenten. Uiteindelijk zal ik het misschien gewoon moeten ervaren. Of wachten of volgend jaar en zien of ze met een “70th” komen :thinking::wink:

1 like

Die vind ik zo vreemd > de broad arrow wijzers icm de wire lugs, ontbreken van professional op de wijzerplaat icm met de lugs en de stalen bezel icm met asymmetrische kast.

2 likes

Ben bang dat het anniversary tijdperk voorbij is.

1 like

Ja zo voelt het wel een beetje. De Snoopy 50th is de laatste dan in 2020? De Ed White, huidige 57 en 2de FOiS zijn gewoon reguliere collectie zonder in een specifiek jaar uitgebracht te zijn. De twee laatste vind ik ook wat minder speciaal op de een of andere manier.

Over de Ed White is er wel wat eensgezindheid dus. Die heeft bijna alles (oude kast, lichte fauxtina, flatlink, 321 uurwerk) maar dan weer niet de oude wijzers en ook een zwarte insert zoals de pro. En de prijs is ook een dingetje :face_with_peeking_eye:

7 likes

Ik vond die nogal saai op de pols. :blush:

1 like

Door de

Is het inderdaad wat “gewoontjes” :thinking:

Ik ben benieuwd hoe @Watchstick_81 naar zijn CK2998 kijkt. Want :point_down:

Is een handwinder een must @illewoare? iets meer out of de box kan je deze overwegen. Een beetje een guilty pleasure van mij :point_down:

21 likes

Nee hoor, maar dat uurwerk is nogal fors. Dat maakt de kast 49,6mm lug to lug en met die rechte lugs gaat dat groot dragen. Tel er nog eens 14,6mm dikte bij…

In de afmetingen van de FOiS2 ging dat echt een schitterend horloge zijn. Die wijzerplaat met die kleurtjes en die mk40 wijzers is inderdaad top! :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Ow wat een diep gat ga jij in :wink: volgens mij is die keuze zo enorm ik zou er zelf gek van worden… :sweat_smile:

Dit blijft voor mij wel een van de meest begeerlijke Speedy’s…

Maar ook de Ultraman, 321 E.d. White, snoopy, gouden speedy… etc etc…:see_no_evil:

15 likes

Gekocht omdat ik het heel mooi vond. Door de blauwe ring zijn de subdials beter in balans en lijken minder naar het midden te liggen. De keramische lunette met luminova tachymeter schaal is heel gaaf. In combinatie met de lollipopwijzer, is het prachtig in het donker (dat ken je ook wel naar een paar keer dus niet zo relevant). Nadeel is dat er geen enkele stalen Omega band op past behalve een ouder type Seamaster band en een vintageband die nog beschikbaar is (was?) als service-onderdeel. Dat is het allemaal net niet vind ik. Je moet het gewoon proberen als je de kans krijgt. Zit geen hype aan vast omdat het geen pro-case heeft en die blijven altijd achter in populariteit (ze ook de trilogy).

De 321EW band past er perfect op en zorgt voor meer draagcomfort!

De 321EW is echt wel een flinke stap opwaarts in afwerking en belevenis (kermische lunette, heel verfijnde wijzerplaatcoating met scherpe print, 321 uurwerk, flatlink band etc), alleen niet als je al de 3861 Moonwatch hebt. Dan is het inderdaad teveel van hetzelfde.

3 likes

12 likes

Ja leuke uitvoering.

Keer wat anders

2 likes

Tevens @illewoare

Deze is zo gaaf. Vind ik. Maar wat gezegd wordt; het is inderdaad een forse jongen op de pols. Je kijkt zo onder de kastpoten als je hem op de pols hebt. Mijn pols is 17,5cm. Wel,prettig dat het een automaat is… dat handwinden blijft toch behelpen. Ik proef die charme niet :grimacing:

2 likes

Ik vind het ook een mooi model en toch behoorlijk verschillend van de standaard edities met al die grote en kleine veranderingen die ze gedaan hebben.

Goed om te weten! Ik zal toch voor beide moeten gaan vrees ik als ik het zo allemaal lees :innocent:

Dat denk ik ook. En dan zet ik het geld liever opzij voor een ander model, want er is genoeg moois te ontdekken. Bedankt voor je reactie! :slight_smile:

Mij stoort het niet, maar het is ook niet zo dat ik zo’n purist ben dat het persé het *861 uurwerk moet zijn. Het is dat hun automaten altijd zo dik zijn en dan heb ik liever een handwinder.

Haha dat is een feit. Wat beperkingen stellen en je daaraan houden helpt al heel wat :smiley:

4 likes

18 likes