Speedmaster only VII (Deel 7)

Je kan ze dus wel even doen oplichten dus, wel eens interessant om te zien. Maar helaas niet lang genoeg om bruikbaar te zijn :slight_smile:

Zijn de wijzerplaat en wijzers niet vervangen bij service door een luminova wijzerplaat?

1 like

22 likes

En binnen!

Mooi boek om erbij te hebben. Ik heb de Moonwatch only ‘bijbel’ uiteraard ook, met allerhande leerzame details. Ècht een mooi naslagwerk maar mijn 3861 staat er nog nét niet in. Dus in afwachting van een nieuwe uitgave heb ik deze ook maar vast gekocht, want hier staat 'ie wel in. Althans een dikke foto met een korte omschrijving. Lekker kijk- & leesvoer … :sunglasses:

Fijne avond!
:beers:

25 likes

Wat is de referentie van die van jou? Zijn er zoveel namelijk en ik zie de verschillen (nog) niet :flushed:

1 like

Ik heb de nieuwste Hesalite uitvoering van de Moonwatch, ref: 310.30.42.50.01.001.

De verschillen zijn soms minimaal.

In mijn geval zijn ze overigens best wel groot tov. de vorige versie want er is van alles en nog wat aan het uurwerk veranderd (nu o.a. METAS-gecertificeerd). Er zijn ook wat elementen uit het verleden ‘teruggebracht’ op de tachymeter-ring en ook de wijzerplaat is net even anders, de band tapert naar 15mm en zo nog wat dingetjes.

Als je alles wil weten over de details van de Speedmasters kan ik je ‘Moonwatch Only’ van harte aanbevelen. Dat is echt wel een mooi naslagwerk waar heel veel in wordt uitgelegd. Het boek hierboven is een beschrijving van een mooie collectie, met prachtige foto’s enzo. Ook zeer de moeite waard, maar minder leerzaam. :wink:

PS Er komt een nieuwe versie aan. Roept men al een tijdje … :see_no_evil::sunglasses:

5 likes

Thanks Remco!!!

1 like

17 likes

21 likes

Speedy Tuesday lets go waar zijn die polsen?
Moet zeggen dat mijn speedy de tijd niet zo goed bijhoudt als mijn seamaster als ik deze 4 a 5 dagen achtereen draag… :thinking:

19 likes

Doe je wel elke dag op hetzelfde tijdstip vol opwinden?

1 like

Nope, ik laat hem bijna doodbloeden en ergens op de laatste dag zie ik dat ik hem nog een draai aan geef (seconden draaien nog wel, maar de tijdstip is wel achteruit). Denk er niet elke dag aan om deze een draai aan te geven :smiley: moet dit dan? Dacht 50h power reserve is 50h aan volle power, accuratie gegarandeerd lol

Het probleem waardoor die onnauwkeuriger wordt heet isochronisme, gewoon elke 24 uur opwinden.

4 likes

Thks voor de verduidelijking, zal mij proberen daar aan te houden… niet simpel ^^

1 like

Of je koopt een watchwinder, zoals deze.
https://www.orbita.com/shop/sempre/?srsltid=AfmBOoqPHRFNi23ap_OEM8FXNqfohJ5tndUGO_zCCiA51dMKaWyKwZWc

1 like

:grin:

2 likes

Looks nice, maar wel een serieuze prijskaartje LOL

1 like

Present!

Je moet hem ook wel iedere twee dagen een keer opwinden hè :stuck_out_tongue:

11 likes

There we go, de topic is wat stilgevallen hé :wink:

Ja ik wind hem wel op maar altijd op het laatste wanneer ik er aan ‘‘denk’’

1 like

Avondwissel, toch even een #SpeedyTuesday