Zeker niet niche.
Alleen een ridicule prijs inmiddels. Hij was destijds onder de 50k
Zeker niet niche.
Alleen een ridicule prijs inmiddels. Hij was destijds onder de 50k
Alles waar je in kunt investeren > horloges > omega > speedmasters > mission speedmasters
Extreem niche ![]()
Allemaal relatief, er zijn bijzonder veel speedy verzamelaars en heel veel verzamelaars die met gemak zo’n bedrag kunnen betalen als ze dat willen.
Mijn punt ging meer over of zo’n koffer een goede investering is of niet.
En als je dan de keuze hebt om ergens je geld in te stoppen, waar dan ook in, is horloges al vrij niche.
Eens dat er “veel” Speedy verzamelaars zijn, maar ook dat is
Anyway: on topic maar weer.
Ik zie overigens m’n horloges niet als investering maar dat terzijde
Ik was een paar weken geleden in een banden uitprobeer bui voor mijn Broad Arrow.
De reden, de standaard band draagt wel fijn maar mis toch wel quick adjust in de sluiting. Dus was al aan het rondkijken en kwam uit op de stalen band van de Tokyo Rising Sun die wel quick adjust heeft.
Maar was ook wel benieuwd hoe de overige stalen banden die ik heb erop zouden staan.
Conclusie na een avondje banden wisselen.
Originele band:
Nixon, Flatlink en Holzer hebben allen hun charmes. Maar de voorkeur gaat toch wel uit naar de Flatlink.
Wat plaatjes voor de beeldvorming.
Ben benieuwd welke band hier de voorkeur heeft. Tijd voor een poll, met twee extra opties. De volledig matte/brushed varianten van de Nixon en Flatlink.
Leuk voor de etalage maar een anker voor een dealer lijkt me ![]()
Eens, 23 dezelfde horloges waarvan alleen 1 van de subdials anders is is nou geen aantrekkelijke propositie.
Er gebeurt veel op dit horloge. Mede veroorzaakt door de lichte wijzerplaat waarop elk donker detail er meteen uitspringt.
De witte 3861 bijvoorbeeld is rustiger. (niet persé mooier, daar gaat het hier niet om)
Daarom heb ik voor de flatlink gekozen.
Alle andere banden kunnen ook maar met de flatlink komt ie het meest tot rust.
Moet zeggen dat op een witte leren of nato band juist wel weer een motiefje tot zijn recht komt, omdat ie anders weer erg uni is.
Nu nog de vraag, flatlink en Nixon polished heb je al op de andere Speedmasters zitten. Ga je onderling wisselen of kies je voor de duurdere oplossing: allemaal een eigen band?
Mij kennende de duurdere oplossing
![]()
Nixon polished moet op de 3861 blijven aangezien die op een dag naar mijn zoontje gaat. Dus wil die niet teveel op andere Speedy’s zetten en gebruiken.
De Flatlink en Holzer kunnen makkelijker uitgewisseld worden tussen de Speedy’s.
Ik neigde oorspronkelijk naar een extra Flatlink maar denk dat een extra Nixon de beste/verstandigste optie is.
Dan kan de 3861 Sapphire lekker compleet blijven en heb ik toch keuze uit een Flatlink, Holzer en een extra Nixon band om vrij uit te wisselen.
Dat er nog een band bij gaat komen is wel duidelijk voor mij. Welke het wordt, dat nog niet.
Gewoon dragen hoor ![]()
nadeel van zo`n set is wel dat je na 30 jaar dus 23 x een service mag boeken á 900,- p/st
Helaas al 1000 bij Omega voor een chronograaf. En 30 jaar is ook niet onderhoudsinterval dat Omega voorschrijft.
Maar een goed punt heb je zeker gemaakt. ![]()
Ik dacht dat Speedmasters maar eind de jaren 90 luminova gekregen hadden en Luminova bestond nog niet in de jaren 80 ook… Of kan je tritium nog zo doen oplichten met een UV lampje?
Ik ben er altijd vanuit gegaan dat dit Tritium is. Met gewoon daglicht en dan het donker in krijg ik dit effect niet.
@Primus Tritium op mijn horloges doet het nog alleen voor zeer korte tijd met een UV lampje. Opbouwen met zonlicht geeft erg zwak licht ja.
Of iets met service gedaan door vorige eigenaar wat ik niet scherp op het netvlies heb.
Dan zal dat het zijn inderdaad.