Speedmaster only VII (Deel 7)

Ik denk dat we jou met recht een gepassioneerde liefhebber en verzamelaar kunnen noemen. Heel leuk en inspirerend om te zien hoe jij in de hobby staat en dat je die passie met ons deelt.

4 likes

Bedankt voor dit mooie compliment Sjiel!

1 like

Team zwart hier, zonder af breuk te doen aan de witte en de reversed panda. Wil je minder gewoon, zou je ook eens aan een moderne Ultraman zoals hierboven van @watchguy37 of Tintin kunnen denken. Ook erg tof.

Ik denk dat ik m’n Copper maar eens ga voorbereiden op een service beurt. Secondewijzer doet wat raar bij het verzetten van de tijd; loopt soms door of stop toch na een paar seconden. Welke horlogemaker kunnen de kenners hier aanraden? Wil 'm idealiter wel naar iemand brengen met wat ervaring met (neo-)vintage Speedies.

2 likes

@Floris155 @horloge24 @BMWX6M

4 likes

Ik vind de zwarte echt wel top begrijp me niet verkeerd maar vind de witte net wat meer poppen. De vraag is of ik dat na een tijd nog wil natuurlijk, de zwarte is gewoon een klassieker. Zoals ik zei fout kan je niet gaan zeker. Ik ga ze gewoon eest naast elkaar passen.

2 likes

Sowieso hoor. De witte is ook prachtig. Succes met je keuze!

Gewoon lekker passen, witte bleef bij mij toch hangen en uiteindelijk erbij genomen.

13 likes

Ik breng ze naar Frans de Groot in Gouda.

Edit: dus niet de banketbakker.

www.horlogereparaties.nl

Is Omega certified.

5 likes

Kies maar uit :slightly_smiling_face: ook allemaal Omega gecertificeerd

3 likes

Nog niet van mijn pols geweken :slight_smile:

26 likes

Hahapakee

1 like

Goed het twijfelen is gedaan. Het ijzer smeden als het heet is.

35 likes

Lekker tempo heb jij. Van harte :ok_hand:

1 like

Bedankt voor de mooie woorden J! :pray:

Ja ik geniet echt heel erg van mijn Speedmasters. Vooral de Ultraman heeft een speciale plek in de collectie.

Ben wel beter geworden met wisselen. De tijd ervoor nemen en goed gereedschap zoals de Bergeon 7825 helpt ook mee.

4 likes

Zo, wat een passie en dedication voor originele staat. Tof om te lezen en bedankt voor het delen. :+1:

Hats off en respect!

2 likes

Best of both worlds :sunglasses:

1 like

Zo dan :star_struck:
That escalated fast :joy:
Gefeliciteerd met je toffe reverse panda.

Ineens een stortvloed aan reverse panda’s hier. Tof om te zien.

Volgens mij staat de teller nu op 3?

2 likes

Voor mij maakt het t wel af! Vooral het glaasje is goed zichtbaar. Nieuwer hesalite is een stuk boller, oud bijna plat. Geeft een ander karakter. Gek genoeg maakt dat platte het horloge optisch ook een stuk kleiner op de pols. Zal eens kijken of ik dit verschil goed op de foto kan krijgen.

3 likes

31 likes

Lekker zeg! Gefeliciteerd :muscle:t2::muscle:t2:

1 like