Als je bij het instellen van de tijd terug gaat (dus tegen de richting van de wijzers in), kan de secondewijzer stoppen of zelfs teruglopen. Dat is ook de ongeschreven “hacking seconds” truc. Als je de wijzers met de richting mee instelt, zou het niet mogen uitmaken.
Haha lekker doorgepakt! Gefeliciteerd! Dat is absoluut de steak bij de friet.
Wat @Watchstick_81 zegt. Daarnaast bij een lage gangreserve gebeurt dat ook sneller dan in volledig opgewonden staat, back hacking is zo makkelijker te doen.
Die “hack” (badum ) gebruik ik af en toe ook voor de 1861 in de Ultraman.
Maar lees verhalen dat je dit alleen moet doen als je net genoeg opwind zodat de secondewijzer gaat lopen. En niet als je het uurwerk helemaal opgewonden hebt. Anders sloopt je het uurwerk.
Zou goed kunnen, maar wat is agressief? Het moet sowieso subtiel, anders werkt het niet en loopt de secondewijzer gewoon verder
Ja geweldig! Ook de eerste generatie 105.012, heel zeldzaam! Prijs is ook wel naar. De vraag is wel of het wel zo interessant is, aangezien het niet tijdens de Apollo missies is gebruikt?
Ja ze zijn eigenlijk best onzichtbaar. Toen ik op zoek was naar een mooie vintage 321, werd ik op Watchfid gewezen door Matteo (Master of Speed) via Instagram. Ze zitten met hun prijzen absoluut tegen het plafond van de marktwaarde. Je krijgt daarvoor wel redelijk veel terug. Dat rode boekje eindigt natuurlijk op zolder, het is echter wel heel gaaf om te hebben. En hoe vaak kan je iets kopen via de schrijvers van Moonwatch Only, hét Speedmasterboek.
Ik heb deze 105.012-66HF dus ook daar gekocht (en daarmee de deur opengezet voor anderen haha?).