Speedmaster only VII

Loop mezelf flink te verlekkeren op al dat Speedy geweld dat voorbij komt van de GTG. Dat moet een genot zijn geweest om bij te zijn!

Blijf vooral doorkomen met de plaatjes :sunglasses:

1 like

Vandaag even bijgekomen met de Seiko 5 Gene Kranz om toch een beetje in de :rocket: :full_moon: sfeer te blijven.

Wat schetst mijn verbazing als ik mijn Speedy wil pakken voor morgen … Snorlax is ook fan :laughing:

15 likes

Nog een Legend erbij en je kunt dezelfde collectie foto plaatsen als @JuKo :face_with_peeking_eye:

4 likes

Hahaha zal niet misstaan tussen die twee :smiling_face_with_three_hearts:

3 likes

Breng me nou niet op ideeen :upside_down_face:
Must keep focus on Rising Sun & Ultraman

4 likes

Het was een geweldige GTG en weer prachtige zeldzame referenties mogen bepotelen die er de vorige keer niet bij waren. Ik heb ze in het andere topic gezet, maar hierbij de link:

5 likes

Goedemorgen allemaal, maak er een mooie dag van.
#SpeedyTuesday :rocket: :full_moon:

20 likes

De vlieg op de muur.

Sjiel vond het al een beetje apart. Een bezoeker van de gtg vond weinig aansluiting onder de horloge enthousiastelingen. Stond ook maar een beetje alleen achter een statafel, bij de entree. Rug tegen de muur, handen op de rug. Strak in het pak, oranje stropdas. Toonde geen interesse in de horloges, maakte geen praatje met andere bezoekers. Het schoot een paar keer door me heen, ik zal die man zo even aanspreken, een beetje betrekken bij het gebeuren. We zullen hem straks even over z’n social anxiety helpen. Hij moet nog ff loskomen. Komt straks wel, te veel horloges om nog te bekijken.

Dit bleek de bewaker te zijn van Omega. Wat een emotionele rollercoaster moet deze man die dag hebben doorgemaakt. Een afgezand van de Zwitserse geheime dienst, in opdracht van Omega. Taak: de koffer met de modelletjes van Omega voor de product discovery scherp in de gaten houden. Komt 's ochtends vroeg voordat de gasten aanwezig zijn de hele premises veiligstellen. Plaats de Omega spullen veilig in het zicht bij het raam in het midden van de ruimte. In full focus staat de beste man met laser-eyes gericht op de Omega koffers. Elke 5 minuten telt hij de slots in de watchbox om er voor te zorgen dat alles er nog is. Laat zich nergens door afleiden.

Het moet een schok zijn geweest toen de bezoekers kwamen. Na een goedemorgen werden de koffers en horlogedozen met de uitgebreide collecties opengeklapt. De deksels van kisten met 10, 15, 20 tot zelf 40 Speedies vlogen open. Maar wat gebeurt er; de eigenaren van de koffers draaien zich direct om en lopen naar de andere ruimte voor een bakkie koffie, om daar uitgebreid met andere figuren aan de praat te raken. Er staat hier gewoon voor onschatbare waarde aan onbewaakt materiaal! De bewaker voelt z’n verantwoordelijkheid groeien en neemt het allemaal in zich op. Dit nonchalante gedrag kan toch niet waar zijn?

En wat een gajes loopt er allemaal rond. Een onguur type met een hanekam, of die bajesklant met al die tattooages op z’n onderarmen. Die moet je in de gaten houden. Vooral in de buurt van die gouden speedies. Maar wat blijkt; de sfeer is gemoedelijk. De bezoekers gaan met elkaar om alsof ze beste maten zijn. Het lijkt wel een reünie van jeugdvrienden. Een ieder is zeer respectvol naar elkaar en naar elkaars horloges. De horloges worden uitgewisseld, soms zelfs even meegenomen naar de andere kant van de zaal om daar te vergelijken met een ander exemplaar. En wat blijkt; alles komt weer netjes in de koffers terug.

Later in de middag, wanneer hij alle veiligheidsrisico’s professioneel had ingeschat, en tot de conclusie was gekomen dat de dreiging laag was, kwam de bewaker zelf een beetje los. De strakke concentratie op z’n gezicht nam wat af, er werd even op de biertafel geleund met een bitterballetje. Hij raakte zelfs in gesprek met wat horlogefreaks. Zouden ze hem bekeerd hebben?

Even een applausje voor de bewaker, de held van de dag!

36 likes

Ik ben hem ook tegengekomen ja. Hij sprak mij aan toen ik een zilveren moonphase in mijn achterzak wilde stoppen, ik dacht dat degene met 2 van die ivoor/zilveren versies er best wel eentje kon missen. :stuck_out_tongue_winking_eye:

6 likes

Heerlijk epistel Sjiel :joy: :joy:

:hear_no_evil:

9 likes

Prachtig dit! Ik had al geen idee wie de beste man met zijn strakke blik was haha

3 likes

Dat heeft Sjiel mooi verwoord!

4 likes

26 likes

Wil je daarmee ophouden?
En @Sjiel jij ook niet doen.
Dat kunnen @watchguy37 en ik niet aan. :grin:

6 likes

17 likes

Jij ook bedankt Benoit! Fijn dat het in goede handen is. Ook heel gaaf om te zien hoe verschillend ze allemaal zijn.

Dank JULLIE wel! En alle andere HF’ers die erbij waren! Iedereen heeft er een succes van gemaakt!

18 likes

Haha mooi stukje! Je zit er trouwens helemaal niet ver naast! Hij verbaasde zich enorm over hoe er peperdure stukken van links naar rechts gingen en weer netjes op hun plek belandde. Ook de Omega product manager en de Moonwatch Only schrijvers wist niet wat ze overkwam :smiley:

Hierbij een photo report van Fratello!

12 likes

Mooie foto’s, wat een event zeg. Heel goed opgezet allemaal. Chapeau. Mooi stukje van Fratello erbij. Hulde. Dit soort gezelligheid, horlogegeweld en opkomsten zie ik graag.

(Al staan er nu wel een paar HF’ers met hun knappe smoeltjes, uhh, hanekam, op het www)

2 likes

watchguy37 zegt :+1:

watchguy37 weet niet waar @JoBe het over heeft :crazy_face:

3 likes

:star_struck:

2 likes