Wie was er op het Speedmaster GTG event in Driebergen-Rijsenburg?

Als nieuwkomer vandaag veel gezien wat mij aansprak waaronder ook jou Apollo reeks. Helaas ook niet van alles een foto gemaakt en niet alles kunnen bekijken.

Maar op dit moment zouden dat voor mij de Rising Sun en Ultraman zijn. Keuze wordt nog lastig :thinking: eind van het jaar even alles op een rijtje zetten.

17 likes

Dat waren er een paar. De ST1 heb ik veelvuldig voorbij zien komen en deed me beseffen dat ik die misschien beter niet had kunnen verkopen.

Uiteraard een paar platina en gouden klappers die ik supervet vond, maar die titanium unit van jou was wel een van de grote verrassingen van de dag. Ik kende dat hele model niet, maar echt een tof ding zeg. :ok_hand:

16 likes

Nondeju wat een klappers zeg! Prachtige foto’s :ok_hand:
Waarom heb ik eigenlijk nog geen Speedmaster?

2 likes

Wow, bedankt voor de foto’s!!

1 like

Prachtige Speedmasters komen er voorbij. Moet een tof event zijn geweest. Leuk dat jullie het delen.

1 like

Ik was er ook bij :smiley:

Het was geweldig! De sfeer, de horloges, de mensen: alles klopte gewoon. Er was een bewaker bij, vanwege de aanwezigheid van Omega, en hij verbaasde zich over het geheel op een positieve manier. Hij zag peperdure horloges heen en weer gaan en ze eindigden allemaal weer op dezelfde plek. Ik ben trots dat het weer een geslaagde editie was! Het was mooi dat Omega product manager Romain de “novelties” (en hele Snoopy collectie) kon laten zien en hij was heel enthousiast! Ook Moonwatch Only schrijvers Anthony en Grégoire waren erg onder de indruk en hebben zelfs weer iets geleerd!

Het was voor mij een geweldige en memorabele dag. Het is zo’n driekwart jaar aan voorbereiding. Ik heb genoten en heb gelukkig zelfs nog wat tijd gevonden om wat horloges te proberen.

Klopt foutje! Even verderop in de uitnodiging stond het wel goed :slight_smile:
Leuk dat je erbij was Gerard.

Bij deze een indruk:

De locatie en wat aankleding.

Totaal 55 gasten uit 13 landen waren aanwezig, waaronder de VS en Canada. Vier deelnemers moesten helaas annuleren wegens problemen met hun vlucht of privé redenen.

De helft van de Raadzaal, totaal hadden we 12 tafels die snel vol raakten.

@myfriendscallmeKC aan het werk! Macro en 55 man op de vloer is een extra uitdaging.

De horloges die mij opvielen én scherp op de foto kreeg (en toen ik eindelijk tijd had… :smiley: )

Mijn nieuwe 345.0809 Speedymoon links, rechts de small moon van @drh

Een goed gebruikte CK2998 met pompoen-oranje tritium, heel gaaf!

De befaamde (of beruchte?) soleil dial Speedmaster. Is het echt door Omega uitgebracht of is het een serie prototype dials geweest. Hoe dan ook: heel erg gaaf!

Zelfde verhaal, een heel zeldzame grey dial die aan het vergaan is (zie je heel vaak bij deze). Opvallend is de andere verhouding van de subdials en de “step”.

The OG Ultraman! Er waren er dit keer drie :smiley:

Bizarre patina (of heel creatief met chemicaliën :wink: ) !!! Heel gaaf deze.

Wat collecties van andere met daarin ook echt knallers!

Geen echte Mitsukoshi in deze set, dat was ook een mod! Dus ik was de enige haha.

De “novelties” van Omega en de drie Snoopy’s. Allemaal met de gravure “not for sale”.

De two tone Speedmaster was eigenlijk de mooiste, had ik niet verwacht! Het contrast is veel minder aanwezig in het echt. Wel lastig op de foto te zetten vreemd genoeg.

Nog wat heel bijzondere en kostbare Speedmasters

De originele 60’s racing dials (de één wat grijzer dan de andere).

Twee Alaska 3’s! Deze wijzerplaat was voor de space shuttle missie gemaakt en later zijn de overgebleven wijzerplaten in reguliere Speedmasters gezet. Een heel kostbare mod, die door Omega in de archieven zijn geregistreerd en dus legitiem!

Een prachtige CK2915-3, dus de derde versie van de allereerste Speedmaster (en de eerste met een aluminium lunette in plaats van staal). Deze is zo “hot” dat het raam ervan beslaat.

Wie heeft de grootste?

Een heel nette “grey dial” Speedmaster.

En eentje die een heel zwaar leven heeft gehad! Wel prachtig!

Een bedankje voor iedereen die aanwezig was en op naar de volgende!

46 likes

Waarom dan wel legitiem, het is toch een mod.

Prachtige plaatjes!

1 like

Dank je!

Dit zijn jaren '80 mods, dus andere tijden. Ze zijn volgens mij door een bekende Italiaanse dealer geplaatst in reguliere Speedmasters en daarna geregistreerd bij Omega. Er zijn ook losse platen in omloop die ook al een fortuin kosten. Ik denk dat een geregistreerde mod zo’n 80.000 euro of meer oplevert. De echte NASA Alaska III’s zijn niet te koop.

5 likes

Mooie samenvatting, nog bedankt voor de invite. Tot onze GTG! :wink:

2 likes

Woorden schieten weer tekort, het was ontzettend mooi. Heel erg bedankt @Watchstick_81! Ik kan me niet voorstellen hoeveel werk je iedere keer weer moet doen om deze GTG (inmiddels een jaarlijkse traditie) zo mooi te organiseren.
De Speedy’s die op mijn “most wanted” lijst bovenaan staan,
Met stip de nieuwe Fois,

9 likes

Ik had waarschijnlijk die A8 voor jou gepast, ik moest het bandje op een 16cm pols op maat maken.:wink:

3 likes

Onderdelen vinden voor een vintage speedmaster is oprecht een avontuur op zich… vele maanden mee bezig geweest.

1 like

Probeer maar eens een goede lollipop te kopen. Dan lijkt goud opeens erg goedkoop deze dagen. :slight_smile:

1 like

Super mooi event weer @Watchstick_81 !

De Speedy die mij het meest aanspreekt blijft nog steeds de Snoopy!

Maar de onderstaande hebben toch iets losgemaakt bij mij!

17 likes

Moderne duotone is nice he! Ik vind de Sedna gold variant nog mooier dan deze

1 like

Overigens deze mooie Grey Side of The Moon gecheckt.
Op het eerste oog leek hij super massief… maar om de pols, draagt ie toch wat kleiner.

11 likes

Een reportage staat op Fratello!

13 likes

Gaaf! Hij zit alleen op dit moment ff achter die wereldwijde Cloudflare error…

1 like

Mooie foto reportage en prachtig om die 2 radial Alaska`s te zien.

2 likes

Mega! Goed geregeld. :clap:t3::clinking_glasses:

2 likes