Speedmaster only VII

Weleens op Marktplaats verkocht? :smiling_face_with_tear:

Hij had hem wel beter voor €600 erop kunnen zetten, dan hadden Nederlanders kunnen lowballen tot €375. Nu krijgt hij biedingen van €200.

Maar zeker mooie prijs!

1 like

Goedemorgen.
Leuk om naast saffier nu ook hesalite te kunnen aanschouwen.

9 likes

Mooi hoor dat domed plexiglas! Geeft toch veel meer karakter dan saffier :sunglasses:

Waar ik onlangs achter kwam, en wat niet in Moonwatch Only staat, is dat hoe ouder het hesalite, hoe minder de dome.

A1 bv. is echt ontzettend plat. Kan er nu echter helaas geen foto van posten :nerd_face:

5 likes

6 likes

O wat ben je mooi!

15 likes

Nu je het zegt. Ik kan me de post van @Watchstick_81 NA 105.012-66 nog herinneren:

4 likes

Dubbel glas

3 likes

Ah deze had ik ook gemist! Ik zag het pas toen ik onlangs een A1 glaasje binnenkreeg voor m’n Holzer Speedy.

Hoe meer domed, hoe mooier wmb. Maar moet wel period correct zijn voor mij :grin:

2 likes

Standaard classic :smiling_face_with_three_hearts:

27 likes

Bonuspunten voor @JoBe, goed onthouden! En het is inderdaad iets waar ik enorm van schrok toen ik mijn 105.012 net gekocht had. Ik dacht dat het glaasje helemaal vlak gepolijst was. Blijkt het dus zo te horen bij de A1 glaasjes. Heel veel 321 eigenaren wisten dit ook niet, net zo min de Moonwatch Only mannen, alhoewel zij er niet echt op ingingen :smiley: Ook alleen die en de A2 zijn vlak hoor, de rest is allemaal domed en nagenoeg hetzelfde. Zullen vast wat kleine verschillen zijn, ook als ze vaak gepolijst zijn kan de vorm veranderen en platter lijken.

Ik vind net als @drh het domed hesalite een mooier effect geven. Het vlakke A1 hesalite is dan weer beter afleesbaar en heeft bijna geen vervorming. En alles voor de originaliteit!

Ik heb twee zij-aanzichten van Watchfid bij elkaar geplakt. Dan zie je het ook goed.

En speciaal voor @Neyra nog even de lug profiles benadrukt. Zo kan je ook goed zien of een 321 aanbieding de juiste kast heeft en of deze niet kapot gepolijst is bijvoorbeeld.

16 likes

Oeps hierboven moet 1976 natuurlijk 1967 zijn :roll_eyes:

1 like

Het is je vergeven, we snappen de strekking. :hugs:

1 like

Fratello heeft de 3861 en de 1861 ook uitgebreid vergeleken.
Onderstaande foto geeft het verschil in profiel ook goed weer.

Op de pols merk je het verschil heel duidelijk. Let vooral op hoe de band weg loopt bij de end-link.
:arrow_up: 3861, :arrow_down: 1861

bron:

13 likes

Overigens viel me ook op dat de gewone Sapphire versie een tikkeltje dunner aanvoelt dan de reversed panda versie.

Als ik me goed herinner zat er iets verschil in qua maatvoering, maar dat voel je dus wel op de pols.

De verkoper bevestigde dit ook nadat ik hem erop wees.

2 likes

Chronoholic heeft een compleet overzicht gemaakt van de kasten en de diverse profielen in rood ;

en hier zijn site met alle verdere info ; The Omega Speedmaster Professional - A Case Study.

en via OF : [Important Speedmaster Research by Chronoholic | Omega Watch Forums]

8 likes

Hier nog een wrist study :slight_smile:

Nadav heeft er een mooi onderzoek aan gewijd. Hij heeft wel dezelfde foto gebruikt voor de MK2 (die van mij) en de MK4. Dus of de -66HF nu zo bijzonder is…Voor mij wel in ieder geval! Als ik modern heb gedragen, is het altijd even schakelen. Na een paar dagen is het echt genieten.

24 likes

Lange uurmarkeringen + Applied Metal logo + step plaat blijft voor mij de mooiste combi !

24 likes

Ik kwam deze tegen:

En ondanks dat het een puinbak is, lijkt me dit iets bijzonders. Klopt dat? Bracelet lijkt een correcte flatlink (1039) en het ding ligt zo enorm in de prak dat ik me bijna niet voor kan stellen dat ie nep is…

5 likes

Vintage Ultraman :ok_hand: Ziet er ok uit, maar lijkt me wel opnieuw gelumed. De pushers lijken mij service pushers, vergelijk ze maar met de Speedy van @Watchstick_81 hierboven. En de kroon wsl ook. Niet gek na 60 jaar, maar een oranje wijzer erop zetten is snel gedaan.

Verder vind ik het wel meevallen hoe de buitenkant in de prak is. Beetje polywatch over de hesalite en je weet niet wat je ziet. Dat de bezel wat tikjes heeft gehad is ook normaal.

In jouw omgeving? Als je geen Omega extract of the archives hebt zou je kunnen checken of de serial in de 26.071.xxx and 26.079.xxx. range valt. Zie:

13 likes

Goedemorgen

27 likes