Morning!
Whaaat jouw lumen is blauw?
Ik ga even tandenpoetsen en mezelf installeren in bed. Ik had al een boek klaargelegd om te lezen, maar dat wordt dus zo jouw NA lezen ![]()
Nope gewoon groen maar op de een of andere manier lijkt het op sommige foto’s blauw. Foto van afgelopen week.
Telefoon camera’s doen soms gekke dingen. M’n SPB heeft soms groene en some lichtblauwe lume op m’n S24
Leuk detail van die lange S en R. De rechter witgouden heeft dus een service dial?
Superluminova gloeit groen na, maar is het niet blauw als je het UV licht erop schijnt? Het is al geleden dat ik dit heb gedaan haha. Bij vintage kan je zien of het echt tritium is als het groen opgloeit.
Deze bedoel je?
Beiden zijn originele wijzerplaten. Het is nog onduidelijk, ik vermoed dat Omega een prototype wijzerplaat heeft laten maken. Dit gebeurde vaker en Singer liet dan bijvoorbeeld 10 stuks maken om te laten zien hoe het zou staan. Dit is dan de rechter op de foto. Omdat deze afweek van de 1969 Apollo 11 Speedmaster opmaak, denk ik dat ze het toch hebben aangepast naar de linker wijzerplaat.
De serviceplaat ziet er zo uit:
Opvallend bij de serviceplaat is weer de lange S en R, Swiss made onderaan de minute track en vooral geen accentlijnen bij de subdials én ‘60’ staat op gelijke hoogte als de ‘30’. De concentric circles lijken ook minder aanwezig.
Het origineel:
Best gek (onlogisch) eigenlijk, die 60 hoger dan de 30.
Ja en nee, ook de 20 en 40 steken ook ver naar buiten. Bij de 60 valt het meer op omdat beide getallen dus eroverheen vallen. Gekke keuze is het wel, ook lekker eigenzinnig gek ![]()
Lijkt ook wel of de grootte van de cijfers verschillen in de subdials. Die van de 30 minuten subdial zijn groter ten opzichte van de seconden en uren subdails. Die lijken beide dezelfde grootte te hebben.
Eigenzinnige wijzerplaat inderdaad
Dat zou ook wel logisch zijn toch? Ik bedoel, als je de chrono start wil je de seconden en minuten snel kunnen lezen.
Klinkt logisch maar heb het niet eerder gezien. Of het is mij nooit eerder opgevallen.
Op mijn 3861 zijn de allen dezelfde grootte als ik het goed heb.
Edit, even een foto opgezocht met de Speedy’s die ik heb maar op beide zijn de cijfers van de subdials allen dezelfde grootte. Los van de plaatsing verschillen.
Lekkere foto zeg!