Dat is helaas een misvatting.
De reden dat veel van deze modellen juist een servicedial hebben is dat Omega bij een servicebeurt de Tritium dials er uit haalden en er een generieke servicedial voor in de plaats monteerden.
Ook werden meestal de wijzers vervangen voor generieke wijzers zonder Radium/Tritium.
Om deze reden stuurden veel echte liefhebbers hun speedy niet meer in voor service maar deden dit liever “lokaal” omdat Omega de originele dial en/of wijzers ook niet meer terugstuurde.
Dit is dus ook de reden dat originele parts als wijzers en wijzerplaten zo ontzetten duur zijn.
Ik ben het eens met wat mij schrijft, maar snap niet hoe dat verband houdt met mijn eerdere bericht.
Waar op neerkomt: heeft Omega ooit servicedials gemaakt met tritium lumed markers die tot het einde lopen maar zonder stepped dial profiel? Ik heb deze voorbeelden dus nog niet online kunnen vinden. Zo niet, dan haalt dat de theorie dat we een service dial zien bij deze Frankwatch onderuit.
Dat lijkt hem te zijn! Hoe kom je aan deze afbeelding? Is dit inderdaad een service dial? Gekoppeld aan wel ref nummer?
Hoewel de tritium lume op de Frankenwatch er erg modern en smooth uit ziet terwijl deze service dial de tritium lume het karakteristieke korrelige heeft (en niet erg vergeeld).
Service dial for caliber 321, painted logo and luminova indexes. (ref. PP2001/001) The feet are incompatible with the caliber 861. it will allow you to resurrect a speedmaster whose original dial has lost its life.
Rekening houdend met wat variabiliteit in hoe lume wordt aangebracht en hoe het vergeelt over de tijd, is dit het meest sluitende antwoord voor waar de dial vandaan komt. Ontzettend bedankt @YY77
Ja dit is een mooie combi; maakt m ook sportief. Heerlijk voor het voorjaar. Wat vind je van de wijzerplaat met meteoriet? Ik zag hem een keer bij een autodealer om z’n pols en ik kreeg een soort optische illusie waarbij het leek alsof het crystal flink gekrast was. Hoe is dat voor jou? Ik vind hem mooi.
Nee dat niet. Maar het donkere gedeelte van de wijzerplaat oogt soms grijs, soms bijna zwart en laat de structuur erop alleen goed zien onder een bepaalde lichtinval.
Een mooie reden om wat vaker naar het horloge te kijken…
Ik ben het spoor even bijster. Hij toont in datzelfde topic een video met de 321PT op een Apollo 11 50th anniversary band. En nergens het eindresultaat van zijn 321PT op de platina band?
Wellicht had hij deze combinatie geprobeerd in de boutique. De foto die hij later plaatst is weer een andere 321PT namelijk. Ik heb het maar even gevraagd in dat topic