Speedmaster only VII

Idd naar de wijzers kijken. Het tritium is niet intact. Dat is niet zo heel spannend, maar voor dat geld kan je ook (met geluk) een heel nette vinden. Staat al heel lang online blijkbaar, dat hoorde ik volgens mij van Benoit afgelopen weekend. Ik had er al eentje dus ik volgde het niet zo nauwkeurig.

afbeelding

Ik denk trouwens uit hetzelfde jaar als die van jou @Benoitf, zie de strakkere maanschijf.
En bij Watchfid zien alle indexen er bruiner/geliger uit door hun polarisatielens.

4 likes

Mijn vraagstelling was niet helemaal juist maar hier was ik benieuwd naar. :+1:t3:

2 likes

Als je buy the seller belangrijk vind is het wel echt een aanrader though. Ook omdat je er zo’n leuk boekje bij krijgt :ok_hand:

Btw ligt het aan mij of gaat de populariteit van de Speedymoon ineens +50%?

7 likes

Boekje is top! Moest het tijdens de GTG ook steeds opnieuw vertellen dat het bij mijn 105.012 hoorde. Ja dat snapte ze wel. Nee ik bedoel niet de referentie, echt dit horloge. Ja dat zagen ze ook. Nee het is mijn horloge in dit boek
kwartje viel uiteindelijk wel.

Ik zou het vintage altijd je huiswerk goed blijven doen, niet blind vertrouwen. Nou is dit wel een heel bekende bron voor Speedmasters natuurlijk. Maar zij doen bijvoorbeeld geen controle op de staat van het uurwerk (alleen optisch).

2 likes

+300%? Volgens mij was ik één van de eerste met een 345.0809 hier? Toen kwam @myfriendscallmeKC en daarna jij :smiley:

5 likes

Het leuke aan dit is dat ik met anthony over deze heb zitten babbelen de avond voor de GTG. Toen je al huiswaarts was gegaan @Watchstick_81 zijn er nog hele leuke gesprekken geweest, het is zelfs behoorlijk laat geworde, jij had jouw verantwoordelijkheden :stuck_out_tongue_winking_eye:. Hij was verbaasd dat ik wist dat de originele prijs initieel een stukje hoger lag, ik volgde dit model al een tijdje en heb de etappes van prijsdaling gezien, toen ik hem op de wijzers wees zei hij dat ze dit nog niet veel meegemaakt hadden dat het zo een deal-breaker was!

3 likes

Voorzichtige schatting was het :grin:

Het is ook een geweldige referentie :sunglasses:

1 like

Ja mooi is dat! Ga ik naar huis, komt opeens de verrassing van de GTG al boven tafel: de peperdure Moonwatch Dials primeur. En dan ook nog eens allerlei “achter de schermen” verhalen. Ik zal nog eens wat organiseren :smiley:

Klopt het dat er een echte wijzerplaat op de cover is geplakt? Ik heb nummer 7 besteld.

afbeelding

En een zeer veelzijdige met zoveel variaties!

Zelfs met lelijk licht is het nog mooi :slight_smile:

15 likes

Klopt!

Ja en kleur van de maanschijf! Die van @drh en frank waren stukje donkerder, ook zeer mooi maar anders.

Ik ben wel onder de indruk nu ik het eens in het echt gezien heb, misschien ooit als de sterren goed staan.

4 likes

Klopt, die van mij ook. Die van KC is denk ik ook uit een later jaartal en lijkt dus meer op die van jou? Ik heb dat feestje helaas ook gemist

1 like

Ze zijn nog in overleg met omega of het een “echte dial” wordt. (Was 1 van de andere leuke gesprekken, ik duidde op het verhaal van de zenith manufacture, hier zit een “oude dial” uit de zolder in de box. Of het echt zo is laat ik in de midden maar het is wel een leuk hebbeding.

Heerlijk boek, prachtige afwerking, ik ben in blijde verwachting van n*91!

3 likes

Klopt, hij vertelt het echt NET op Whatsapp. Hij zegt ook dat je een eigen losse plaat (als je die toevallig hebt liggen
) erop kan laten plakken.

Ik heb trouwens het boek niet gezien, alleen van afstand. De volgende GTG wordt twee dagen van 9u tot 18u :smiley:

7 likes

Is een leuke add on maar details kloppen niet.

2 likes

Uhu, daarmee dat ik het “in de midden laat” :joy::joy:

1 like

Ik ben daar meer zwart/wit in, ben niet opgegroeid met de Sinterklaas mythe in mijn jeugd. :see_no_evil:

2 likes

Je moet eens kijken naar de making of onderaan de voorstellingspagina:

5 likes

Nee, ik ook niet goed. Ik zag wel een boek in de verte voorbijkomen, maar had even gemist dat het deze zou zijn. Ziet er tof uit. :+1:

1 like

23 likes

Ja zag het al langskomen en heel indrukwekkend om te zien! Vooral met die grote kwasten en die rommelige werkbank, dat er dan zo’n mooi boek uit voortkomt! Maarja zo komen er meer mooie dingen tot leven op onsmakelijke wijze :smiley:

1 like

Ik heb er even doorheen gebladerd toen in de eetzaal mijn MWO3 werd getekend, dacht eerst dat het 1 boek was met echte dials toen ik de cover zag (soort van Singer dial samples salesbook).

4 likes