Thanks Ron! Jij ook ![]()
Bedankt voor de leerzame update en delen van je project. Echt tof om mee te lezen.
![]()
Ben benieuwd naar het vervolg.
Die kende ik ook niet, maar ben dan ook een rookie in de Speedy wereld. Maar net zoals jij vind ik het wel wat hebben.
Zit al naar een 3rd party te kijken van Uncle Straps, jammer dat hij alleen compatible is met een Pre-3861 Omega Speedmaster Professional. Zowel all brushed als polished/brushed te verkrijgen.
Misschien voor erbij op de Ultraman om af te wisselen met de Flatlink 57 die op de planning staat. ![]()
Nu de bracelet van de Pro af is wat foto’s gemaakt van het uurwerk. Wat is die 3861 mooooooi ![]()
Sorry voor de spam ![]()
Staat prachtig en jij hebt volgens mij echt de grootste lol met je nieuwe aanwinst, als ik zie hoeveel banden je al geprobeerd hebt en mooie foto’s aflevert hier! De Nixon maakt 'm echt af vind ik en die Erica’s zwart/oranje combo is ook top.
Heb je al Ultraman gadgets uit Japan besteld? ![]()
Jouw verhaal over dat je Ultraman in jouw jeugd hebt gekeken, heb ik eerder gehoord. Het schoot me ineens te binnen waar (zie 3 minuten 17 sec):
Busted
dat klopt inderdaad wel. Ben er echt zo blij mee. De Ultraman “Sparks Joy” wat een strap/banden monster is het ook.
Bedankt voor de complimenten ![]()
Nope, maar breng me nou niet op ideeën ![]()
Morgen even rustig kijken en lezen tussen het werk door.
Oef, op staal is de Ultraman echt prachtig! ![]()
Thanks! Het is ook leuk om te doen. Je kunt natuurlijk alle kanten op met de Speedmaster, maar stiekem vind ik de basis Speedy toch wel het gaafst. En zo’n bijzondere bracelet geeft hem een mooie verrassende edge.
Helemaal mee eens ![]()
Dat is in mijn ogen het prachtige aan het ontwerp. Je kan er zoveel kanten mee uit.
De passie en enthousiasme springen uit je posts. Keep em coming.
NA Speedmaster 125
Sinds vandaag terug in de collectie: een schitterende Omega Speedmaster ref. 178.002 uit 1973.
Deze Speedmaster is destijds uitgebracht als tribute voor het 125-jarig bestaan van Omega.
Er wordt beweerd dat de Speedmaster 125 een “limited edition” zou zijn van 2000 exemplaren, maar volgens mij zijn het er veel meer.
Een eerste batch van de 125 is genummerd op de caseback en deze zijn geproduceerd tussen juni en oktober 1973.
De ongenummerde exemplaren zijn geproduceerd tussen februari 1974 en tot 1978.
De genummerde exemplaren hebben allemaal een letter, gevolgd door een 3-cijfer volgnummer (zoals die van mij).
De letters lopen van A tot en met L en daarachter dus 3 cijfers.
Er wordt geschat dat er per letter aantallen zijn van tot 500 stuks. Hogere caseback cijfers ben ik nog nooit tegen gekomen, dus laat maar weten als je een hoog nummer hebt.
De letter J is onbekend (weet iemand er een?).
Er is ook een I met daaromheen een cirkel. Deze zie je het meest terug in Italië, dus wellicht specifiek voor dat land gemaakt.
Fratello heeft ook een leuk stukje geschreven over deze Speedmaster.
Hier nog wat plaatjes, morgen bij daglicht meer.
Heel mooi, proficiat!![]()
Gefeliciteerd met de na.
Leuke info en stukje van fratello zal ik ook even doorlezen.
Gefeliciteerd met de 125. Een typisch jaren 70 Omega. Hoe is de lobster bracelet?
Op de site van Watchfid, de schrijvers van Moonwatch Only is een digitale versie van het boek Speedmaster 125 Only te downloaden, wanneer je registreert en inlogt. 91 pagina’s.
Die lobster bracelet is top! Heeft prettig genoeg minimale speling, maar draagt heel comfortabel.