Ja, ooit eens fel paars geprobeerd. Stond echt niet.
Dit weekend twee “nieuwe” stalen banden op de Speedy Tuesday’s gezet.
Links de moderne 1171/633 en rechts de 1175/640. Staat niet verkeerd!
Nice! Op deze manier lust ik ze beide wel! Jammer dat ze relatief duur zijn voor een Speedy. Ik kan mezelf er niet toe zetten een dergelijk bedrag voor een Speedy uit te geven.
Dat is zeker begrijpelijk en dan haal je er het plezier ook niet uit. Ze behouden gelukkig wel hun waarde buitengewoon (momenteel zo’n 1000 tot 2000 euro boven retail aan de onderkant van de markt) dus het is beter dan een spaarrekening
Ik raad iedereen die interesse heeft in de “gewone Moonwatch” er niet te lang over na te denken. Omega is langzaam bezig het 1861 caliber te vervangen voor een handopwinder co-axial master chronometer. Het is een logische evolutie maar daarmee wordt het allemaal ook duurder en exclusiever. Omega wil graag Rolex nadoen.
Waar lees je die informatie precies?
Ook benieuwd naar…
Wauw!
Wat een unieke band🤗
Cool! Lekker anders!
Omega heeft de recentelijk “gelanceerde” Apollo 11 50th anniversary Speedmaster uitgevoerd met het chronometer spec handopwinder 3861 uurwerk, een met goud (PVD) gedecoreerde uurwerk. Naar verwachting komt er hier ook een non-gedecoreerde versie van en dit wordt de opvolger van de huidige 1861. De 1861 was natuurlijk ook een evolutie van de 861 die historisch gezien geen binding had met NASA. Dit zou dus een slimme zet kunnen zijn van Omega, want ze maken er dan een volledig inhouse uurwerk van met chronometer nauwkeurigheid en antimagnetisch. Het design verandert er niet door omdat het een handopwinder blijft. Deze info heb ik van “insiders” gehoord, maar het is nog “wandelgangenpraat”.
De nieuwe 321 wordt alleen in kleine oplagen gemaakt door een dedicated team van horlogemakers en is enkel voor “limited by production” modellen.
3861 (cam)
321 (column wheel)
Beste HF-ers,
Ben vers op dit forum en lees met veel genoegen door het ruime aanbod topics heen. Hierbij mijn eerste bijdrage: mijn Speedy uit 2016, cal. 1861, hesalite. De stalen band en nato strap zitten op het moment in de doos en heb er nu een nato ‘style’ bandje aan zitten.
Had geruime tijd de wens er zelf een te hebben en zag de kans om er in 2018 een aan te schaffen. Elke keer opnieuw plezier om te dragen!
2-piece nato is dat.
Leuke band, staat m goed!
Veel plezier met je Speedy en welkom hier.