De 39,7mm werd gedragen als “First Omega In Space” (FOIS) ; (althans dat beweerd Omega ) ; dit specifieke model is echter niet op de maan geweest maar dus wel “in space”.
Er zijn 2 Speedy ref’s echt op de maan geweest; die waren beiden 42mm diameter.
in principe zijn de horloges volgens mij even “groot” alleen is het 42mm model breder vanwege de crownguards. En het eerste horloge op de maan was een 42mm exemplaar.
Afgelopen januari is er iets heel bijzonders in mijn leven gebeurd. Ik ben toen namelijk vader geworden van een zoon, ons eerste kind. Ik ga er niet te veel over uitwijden, maar het is een fantastische tijd geweest. En nog steeds eigenlijk. Inmiddels is de kleine man bijna vijf maanden oud, maar soms kan ik het nog steeds niet geloven. In het begin staat je leven op zijn kop, nu is het vooral genieten van dat kleine vrolijke en -gelukkig- gezonde kereltje.
Om deze mijlpaal te vieren wilde ik graag een horloge met garantiepapieren gedateerd op de geboortedag van onze trots. Ik heb zelf twee oude horloges van mijn vader die mij heel dierbaar zijn en zoiets wilde ik ook ooit aan mijn eigen zoon kunnen geven. Waarschijnlijk krijgt hij het horloge pas als hij dertig wordt zodat ik er eerst zelf nog even op kan passen
Ik wilde een horloge met een tijdloos ontwerp, eentje met eeuwigheidswaarde, een icoon, maar dus wel nieuw in verband met de geboortedatum van mijn zoon die ik op de garantiepapieren wilde. Binnen het segment waar ik zocht -en ik heb echt heul veul rond gekeken- was er voor mij uiteindelijk eigenlijk maar één optie. De titel van dit topic laat het al een beetje raden: het moest een Omega Speedmaster Professional worden.
De moonwatch was altijd al een graal voor mij, alhoewel ik voorheen altijd naar vintage modellen keek. Deze nieuwste versie kan mij ook zeker bekoren. Wijzerplaat en kast zijn in mijn ogen altijd prachtig gebleven, met de gedraaide lugs en aluminium bezel insert blijft het horloge elegant en dicht bij het origineel. Alhoewel over “het origineel” getwist kan worden.
De verpakking is een beleving opzich, alles bij elkaar weegt het geheel zo’n 4kg! Kartonnen doos, hoes, omdoos, horlogedoos, boekjes, accessoires en, o ja, het horloge zelf natuurlijk. Is het overdreven? Misschien wel, maar ik heb ervan genoten tijdens het uitpakken. De eerste avond heb ik alles als in een museum uitgestald en er onder het genot van een lekker glaasje naar zitten kijken. Even rustig ontspannen, genieten van het moment. Tot het momen dat die kleine begon te huilen…
Hoi Sjoerd, gefeliciteerd met de kleine en het horloge.
Voor mij zoon, ook geboren in Januari, gaat er ook een Speedmaster komen. En dan een geproduceerd in 2018.
Wanneer ik m doorheen aan hem, dat weet ik nog niet
Bedankt Joris! Het gaat inderdaad heel erg snel. Het lijkt wel alsof die kleine met de dag verandert en nieuwe dingen leert. We genieten er volop van. En ik ook van het horloge natuurlijk
Bedankt Coen, jij ook nog gefeliciteerd met de kleine! En wat toevallig, ook in januari.
Ik kan het je echt aanraden om alvast een horloge voor je hem te kopen want je hebt er eerst zelf een boel plezier van. Niet te snel doorgeven dus, hij moet het eerst leren waarderen