Speedmaster Only

Ik krijg mijn hagelnieuwe Speedy hopelijk morgen (vrijdag) en had hetzelfde dilemma als jij.

Heb inmiddels besloten die band gewoon te gaan dragen en dat zou ik jou ook aanraden: je hebt een godsvermogen betaald…nu er gewoon lekker van gaan genieten en experimenteren!! :sunglasses:

Op mijn 16,5cm polsen past ie net…ik ga het gewoon doen.
Verder heeft de Speedy lekker veel “wrist presence” met die grote band en grotere lug2lug afstand!

Geniet ervan!

1 like

15.8 cm… dan is zo’n pro toch te groot?
Waarom kies je geen reduced? Zou een mooie tussenmaat zijn.

2 likes

We zullen het zien over een jaar of 30… maar na 5 jaar zeggen dat een horloge ultragrail materiaal wordt riekt wat mij betreft naar poep.

Ik heb ‘m gehad. Leuk ding, maar niet voor dagelijks gebruik. Ik doe niet aan safequeens dus weer doorgeschoven.

1 like

Ha, het komt er eindelijk van? En, wordt het een saffieren :sandwich: of toch een plastic voorruit? En grijs gekocht?

Over de band; ik ben hem gewoon gaan dragen. Sowieso ben ik niet van plan hem weg te doen en wat jij zegt, voor dat geld zonde om weer krampachtig te doen over de band. Hij is zo mooi op staal…:heart_eyes:

Dus @Ramos, waarom maar van een half horloge genieten als je hem toch niet weg wilt doen?

2 likes

Haha ja grijs gekocht bij de goedkoopste grijze handelaar (wel goede reviews!) die ik kon vinden! :face_with_monocle:

En het is inderdaad een nep moonwatch :sandwich: geworden met saffieren voorruit en achterruit!

Mijn diepgewortelde calvinistische schuldgevoel houd mij nog wel even wakker vrees ik! :flushed:

Hij zit op een nachtvlucht vanuit London, hopelijk is ie er morgen anders ben ik vóór zondagavond aan mijn schuldgevoelens overleden! :grimacing:

8 likes

De meerwaarde van een nog onaangetaste band is bij verkoop niet meer dan €50 gok ik. Lekker dragen dus!

2 likes

Misschien herinner ik mij de maat niet goed maar hij past net op mn dunne polsen! Sws op leer absoluut niet te groot hoor! Juist goed! Staal valt misschien ook net te grof en groot hahah!

Ik ga het gewoon doen en zie wel of het bevalt! :slight_smile:
Thanks

1 like

Oke goed om te weten, dank je :slight_smile:
Nog steeds reuze blij mee, zelfs zo blij dat ik weinig behoefte heb weer eens iets nieuws te kopen haha. Ooit miss een Grand Seiko of Tudor 58… who knows.

1 like

Dat is een goed teken. Ik ben ook niet echt meer aan het zoeken. Wel lekker, even zo’n rustperiode :slight_smile:

Als er een speedmaster in het blauwe gedeelte komt, kijk ik wel altijd stiekem even. Maar ik ga nu rustig sparen voor een DSOTM. Dat is wel de voornaamste kandidaat nu. Hoewel ik de BB58 ook wel even ga passen zodra die in de winkel ligt.

Zeker een goed teken, maar lees ik nou dat je spijt hebt :wink:

dark side is ook wel iets unieks natuurlijk :slight_smile: 58 ben ik echt benieuwd naar in het echt!

Grts

Weemoed, geen spijt :-). De moonwatch zou voor mij een mooie aanvulling op een collectie zijn. Maar die collectie is nog in opbouw. Dus wellicht dat hij er ooit nog komt.

Nog steeds blij met deze:

11 likes

FOIS

8 likes

Buiten dat is het ook nog eens heel vreemd om een gebruikt horloge te hebben met een gloednieuwe band. Het zou natuurlijk kunnen dat je hem op stalen band niet mooi vindt. Maar als je de stalen band mooier vindt, dan gewoon dragen natuurlijk.

Daarnaast kost een stalen band niet de hoofdprijs, dus je zou altijd een nieuwe band erbij kunnen kopen, mocht je waarde hechten aan een nieuwe band voor je klokje.

1 like

Dat is niet vreemd hoor.
Niet iedereen gooit met zijn horloge (lees band).

Nette/nieuwe band kent zijn meerwaarde, punt. Weegt dit op tegen hoeveel plezier je ervan hebt? Nee tuurlijk niet… moet je geen horloge kopen.

Met vreemd bedoel ik een horloge met gebruikssporen en daarnaast een hele nieuwe band. Die combinatie is vreemd. Als je kan zien dat de kast gebruikt is, dan ook de band met gebruikssporen. Anders maar een hele nieuwe klok kopen.
Als je nu heel bang bent voor krasjes kan je misschien beter een 2e hands exemplaar met gebruikssporen kopen.

Een nieuwe band voor de Speedy kost imo toch aardig wat duiten hoor :wink:

Ik kan nergens een officiële prijslijst vinden, maar leek me dat je zon band toch al voor een euro of 750 list koopt. Grijs misschien wat goedkoper nog.

Even een snelle vraag:

  • het lukt mij niet met mijn micro schroevedraaier setjes om de stalen band op mijn gloednieuwe Speedy te verkleinen! :flushed:

Is dat “jullie” ook niet gelukt? De schroevendraaiers lijken niet “te pakken”? :see_no_evil:

Aangezien ik geen krasjes wil ga ik morgen maar naar een AD vrees ik; die zal wel denken…waarom heeft die cheapass gast die Speedy niet hier gekocht?
(Nou omdat het 800 euro+ scheelde vriend!) :slight_smile:

3 likes

Het is mij gisteren gelukt maar wel met een juiste schroevendraaiertje met hard stalen kop. Goed druk zetten en zeker weten dat je de juiste kant uitdraait :slight_smile: Dan lukt het wel zonder schade.

1 like