Speedmaster Only

6 likes

Je hebt bijna gelijk.
Heb een jaar een 3-serie gehad, en idd liet ik het kontje bij iedere mogelijkheid zenuwachtig kwispelen.
Maar heb ook 1 jaar een Saab 900 gereden toen ik in Finland woonde, en daar heb ik ook wel wat zenuwachtige rally proefjes mee gereden.
Maar aangezien saabs niet meer gemaakt worden, zal je er wel voorzichtig mee moeten zijn.

1 like

Speedy Tuesday op deze sombere bewolkte dag! :cowboy_hat_face:

10 likes

Even cross-posten met de foto van gisteren (tuesday :joy:)… Niet ‘rare’ maar wel waar :wink:

8 likes

:

10 likes

12 likes

nu een paar maanden de speedy Pro Hesalite in mijn bezit, beginnen de eerste krasjes zich een beetje te vormen op het ‘glas’.

opzich geen problemen mee en ik denk dat de eerste vooral het meeste pijn doen. Als er vaak wat meerdere opkomen, krijgt het weer een andere uitstraling.

Toch mijn vraag: hoe vaak wrijven jullie met de polywatch? Of laten jullie om de zoveel tijd het glaasje vernieuwen voor een paar tientjes?

Cross post :grin:

3 likes

Minuutje Polywatch en hij is weer als nieuw! Mijn Speedy is iets meer dan een jaar oud, 2x Polywatch gebruikt. Zou ik de plexi niet voor vervangen.

1 like

Jeroen, gefeliciteerd met je ‘devotee’ badge! Zag dat je die net kreeg. Ik heb net ‘aficionado’ (100 dagen) binnen maar 365 dagen non-stop lijkt met topsport :sweat_smile::+1:t2:

Er zijn ergere verslavingen… :wink:

1 like

Hey speedies.

Sinds ik een jaar of 20 geleden de speedmaster heb ontdekt ben ik een fan van het model.
In mijn studententijd heb ik een aantal jaren een model uit 1985 gehad, maar uiteindelijk verkocht.
Daar heb ik immens veel spijt van.

Toen de DSOTM uit kwam was ik er door geobsedeerd, ik moest en zou hem bemachtigen.
Maar na een aantal jaar sparen werd mijn enthousiasme minder. Uiteindelijk was 44.25mm de doorslaggevende factor waarom ik hem niet heb gekocht.

Sinds vorig jaar heb ik de 311.30.42.30.01.006 “saphire sandwitch”.

8 likes

Hi, leuke foto en welkom op dit forum. Heb meteen een tweetal vraagjes voor je omdat je beide modellen hebt gehad.

  • Ik las ergens dat de sapphire sandwich iets slanker is in vergelijking met het bolle hesalite glas. Klopt dit?
  • In hoeverre is er een zichtbaar verschil tussen saffier/hesalite?

Hahahaha dankje!
365 dagen…gênante vertoning hahaha…het heeft wat geld gekost die bezoekjes…en er is het nodige geflipperd! :sweat_smile:

1 like

Niet de hoogte maar verschil tussen hesalite en sapphire in uiterlijk is de eeuwige discussie en afweging van veel mensen.

De witte rand van het sapphire glas is duidelijk zichtbaar; zorgt voor een ‘koeler’ maar ook meer helder uiterlijk maar tevens ook dat de saffier versie op het oog kleiner draagt door het extra element (die “extra rand”.)

Op deze foto is goed te zien dat de sapphire “kleiner” oogt:

Ik vind zelf de sapphire variant door het glazen venster wat minder een ‘toolwatch’ en ouderwetse uitstraling hebben; ik vind em zelf iets ’ sjieker’ ogen en daarmee minder geslaagd om op een nato te dragen trouwens…geheel subjectief!

Samengevat vind ik de hesalite Speedy net iets mooier en meer in balans.

Dat alles concluderende: ik heb zelf de sapphire variant! :slight_smile:
Mijn OCD kan niet tegen krasjes…ik vind dat gewoon niet mooi en ga dan naar die krasjes zitten staren! :grimacing:

En vergeet het doorkijkraampje niet met het bewerkte 1863 uurwerk…nee het is niet origineel maar wel prachtig en fucking cool!

4 likes

Hi Leo,

Zelf heb ik gekozen voor saffier omdat ik weet hoe onhandig ik kan omgaan met mijn horloges.
Krassen op hesalite zouden mij snel storen, ook al zijn ze er uit te poetsen.

Zoals Jaroen aangeeft is het verschil inderdaad goed zichtbaar.
Hesalite vind ik persoonlijk mooier uit zien, maar in het dagelijks gebruik is de witte saffier rand nauwlijks storend.

succes met je keuze.

3 likes

Men doet overigens wel vaak alsof de hesalite versie na een week onder de krassen zit. Ja er komen inderdaad sneller haarlijntjes op, maar die zie je vooral als je het licht er op reflecteert. Ik heb mijn speedmaster (hesalite) nu een jaar en er zitten uiteraard wat haarlijntjes in, maar totaal niet storend wat mij betreft. Sowieso zijn die er met een paar minuten uit met wat polywatch.

1 like

“Haarlijntjes” is een mooi woord voor krassen. :shushing_face: :grimacing:

Jij vindt die krassen niet storend; veel andere mensen juist weer wél!

Afhankelijk van iemands OCD is hesalite dus prima of juíst een slechte keuze.

1 like

Tjah dan kan je beter geen speedmaster dragen, want de glanzende lugs krassen eigenlijk net zo snel. En die zijn bij een saffieren versie niet anders :wink:

4 likes

Het ging over hesalite vs sapphire maar als je graag gelijk wilt krijgen geef ik je dat hierbij:

Je hebt 100% gelijk!!! :+1:

4 likes

En daarom draag je hem juist op een (overigens hele gave) NATO… :thinking::wink:

Eensch!

En daarom snap ik jouw keus! Toch ben ik voor het ‘origineel’ gegaan want ik ben nou eenmaal een romanticus maar moet dus leren leven met de vergankelijkheid van het leven (en hesalie :joy:)…

Grote mensen problemen…

Nog ff cross-postje van mijn uitzicht vandaag :wink:

5 likes