Speedmaster Only

Yes EINDELIJK gelijk! :wink:

Haarlijntjes zijn in mijn beleving extreem opervlakkig. Bij krassen denk ik toch aan diepere beschadigingen.

De krasbestendigheid van saffier wordt vaak geroemd. Ironisch genoeg hebben veel horloges met saffier dubbele ar coating, dus zowel aan de binnen als buitenkant. Dat is prachtig, reflecties worden opgelost en soms lijkt het alsof er geen glas in het horloge zit. Aan de buitenkant ontstaan op die coating dan weer heel veel haarlijntjes net zoals op plexi. De ar coating is echter niet te herstellen met polywatch. Ergo, met ar aan de buitenzijde is krasbestendigheid eigenlijk nauwelijks een argument meer vind ik.

Ik weet niet of de saphire speedy ar coating aan de buitenzijde heeft. Zo ja dan ontstaan dezelfde haarlijntjes als bij plexi. Zo niet dan krast het minder snel maar heb je weer het nadeel van reflectie en oogt het minder mooi vind ik. En verder is saffier bij een val minder breukbestendig dan plexi.

1 like

Ben verzot op mijn Sapphire Sandwich… heb mijn hesalite Speedy Pro ermee vervangen. Tikkie robuuster, zwaarder en prijziger, en ohohoh wat staar ik graag naar dat mooie uurwerk…

10 likes

Toffe foto!

1 like

Tnx!

De sapphire sandwich Speedy heeft geen ar coating aan de buitenkant.
(En AR coating aan de buitenkant is inderdaad ronduit onhandig en niet krasbestendig zoals je terecht schrijft.)

Dit begint een soort van welles nietes discussie te worden en dat is tijdverspilling.

Saffier of hesalite blijft gewoon een persoonlijke keuze; elk met zijn eigen voor en nadelen die wij hier allemaal wel kennen. :slightly_smiling_face:

Prachtige foto!!! :sunglasses:

Die nato bandjes heb ik overigens alleen gepast en op de foto gezet; ik vind ze -althans op dit moment- niet zo mooi voor op mijn Speedy! :roll_eyes: :flushed:

1 like

Uploaden…

Na lang uitstellen eindelijk de stalen band erop gemonteerd! Na advies van oa @Schoen toch maar gedaan. Ik wilde hem nieuw houden maar ik ga er gewoon. Van genieten.

Het is even een klus met die kleine schroefjes omdat de geul al vlug beschadigd. Herkennen jullie dit? Wel goed gelukt. Een pin zat goed vast maar hem ik met zo’n sim kaart pin eruit geduwd. Werkt perfect. De band op het horloge krijgen vind ik makkelijk te doen. Het draagt comfortabel en zit als gegoten nadat ik er schakels heb uitgehaald. Fijn!

Mijn vriendin vind het te patserig zo haha, :joy:wat jullie??

8 likes

Uploaden…

Shit, ik denk dat de gesp verkeerdom zit, of niet? Draag nooit staal hehe

3 likes

Gesp verkeerd om inderdaad :smiley:
Staat verder heel mooi en niet patserig!

2 likes

Haha toch verkeerd om. Viel me net ineens op! Beginners foutje bedankt!

1 like

Staat goed. Staal vind ik sowieso mooier dan leer.

2 likes

:upside_down_face:

Haha dat zegt mijn vriendin bij iedere stalen band :scream:

1 like

Ja mijne dus blijkbaar ook al vlug! Terwijl ik juist zo’n lieve jonge ben :joy:

Thanks kan er ook wel aan wennen, blijkt!

1 like

11 likes

Hèhè! Het duurde even, maar dan heb je ook wat! :slight_smile:

De schroefjes van omega en ik zijn ook niet de beste vrienden. Andere banden doe ik prima zelf, maar met die van omega ga ik voor de zekerheid langs de professional.

1 like

NA nu 10 dagen onafgebroken om de pols
Speedmaster uit 1995 caliber 1155 (valjoux 7750)
Model 3511.80 met zeldzame blauwe wijzerplaat

11 likes

na een tijdje een duikers te hebben gedragen nu deze schoonheid om :heart_eyes:

10 likes