Speedmaster Only

Heel tof is die. Nu ik mijn Pro niet meer heb, was dit misschien een kanshebber. Maar het kwam niet uit. :slight_smile:

Proficiat met je aankoop!

1 like

Hallo mede-liefhebbers,

Na even gespaard te hebben is het nu tijd voor mijn eerste speedmaster. Mijn oog is daarbij gevallen op een triple date! Nu heb ik een exemplaar op het oog. Na veel lezen weet ik wel het een en ander over dit horloge, maar toch zou ik aan jullie willen vragen of jullie nog dingen opvalt aan dit exemplaar!

Hier de link: https://www.ikan.trade/Produkt/omega-speedmaster-tripel-date-chronograph-ref-35205000/

Alvast bedankt!!

Kun je die niet gewoon bij de juwelier bestellen?

1 like

Mooie panda-date! Veel plezier ervan.

1 like

Mooi horloge, ik heb een tijd terug ook naar een triple date gekeken. Ik ben geen expert, maar op het eerste oog ziet het er goed uit. Ik zou zelf liever een horloge kopen waarvan de geschiedenis bekend is. van dit horloge is het onduidelijk hoe oud hij is, en of hij ooit geleverd is geweest. Er staat geen datum op het certificaat, maar het horloge is niet NOS? Dus ergens rond het jaar 2000 grijs geleverd, geen onderhoudsgeschiedenis bekend… Ik kan er overheen lezen, maar zie ook niets over een servicebeurt voor het horloge verkocht wordt? Onderhoud bij Omega incl. onderdelen kost je tot 1/2 van de aanschafprijs.

1 like

Ik zou even expliciet nagaan of deze een service heeft gehad. Anders gaat dat nog in de papieren lopen.

Hoe is verder de staat van de bezel en de kast?
Ik kan de foto’s niet vergroten?

2 likes

Aanvullend: het serienummer hoort op de caseback te staan. Aan de hand daarvan kun je online opzoeken in welk jaar het horloge is gemaakt.

Uit mijn hoofd: productie liep uiterlijk tot begin 2000.

P.s de mijne is ook te koop maar zonder stalen band :sunglasses:

1 like

Bedankt voor de tips! Ik ga meteen even navragen wanneer de laatste servicebeurt is geweest.

Verder voor de foto’s: hij staat ook op chrono24

Het serienummer is van de foto ‘afgepoetst’.

Dan kan ie dat vast doorgeven.

(Ik heb er ook eentje te koop: geserviced door omega, zonder stalen band maar met een nieuwe bezel.)

1 like

Niet hier op het forum toch?

Bedankt voor t aanbod! Ik ben echter wel op zoek naar een exemplaar met de originele band erbij.

Nee nog niet; interesse? :slight_smile:

Ik ben voorlopig voorzien :slight_smile: bedankt voor het aanbod

Ik heb de volgende reactie ontvangen:

hello , thanks for your interest. the clock runs perfectly. I can not comment on the service history, is not a car. I do not give out serial numbers, sorry. everything is fine with the clock 100%. If You want Historie, Revision etc. Pleas spend 500 € more and buy a watch with service history.

“It’s not a car” is echt grote onzin en apart dat de betreffende winkel geen serienummers uitgeeft. Denk dat ik toch maar af moet wachten of ik nog iets anders tegen kom (zou mooi zijn als dat op t forum is)

Inderdaad onzin; op naar de volgende! :slight_smile:

2 likes

Gauw bij weglopen, dit soort praat! Voor dit soort bedragen wil je een iets ‘warmer’ gevoel bij de transactie krijgen lijkt me.

Ja, daar heeft iemand laatst een leuk topic over geschreven… :thinking::joy:

1 like

Weet iemand waar een stalen band voor dit model te vinden is? Of welk type het is? Thanks

Ziet eruit als dezelfde band als op de Speedmaster Reduced :slight_smile:

Waarschijnlijk mag je voor een officiele Omega versie met flink wat geld smijten, dus ik zou opzoek gaan naar een aftermarket als je je daar niet aan zou storen

1 like

Klopt, ik heb dezelfde op mijn speedmaster reduced. Leuke band, maar hij rammelt wel een beetje (althans, de mijne toch)

1 like