Speedmaster Only

Thanks :slight_smile:

mocht die Le Mans nog te weinig draagtijd krijgen, dan wil ik hem wel proberen… :wink:

Hahahaha :+1:

Hallo kenners.
Wat is jullie mening over de speedmaster uit 1969 op marktplaats ? Het gaat om de 861 tropical.
Ik ben heel benieuwd hoe hier tegen aan gekeken word.

Linkje even toevoegen hier?

Speedmaster in de zon :sunny:

3 likes

Speedmaster aan het werk :wink:

10 likes

Is dat een racing? Heel gaaf dat blauw

2 likes

Ja, is een racing! Kleur blauw is inderdaad erg gaaf. Afhankelijk van de lichtinval van helblauw naar bijna zwart.

2 likes

Hebben mensen twijfel over de originaliteit?

Nee, maar de caseback is een service caseback, en de kast is aardig gepolijst. De wijzers zijn ook vervangen.

Verder zijn de bezel en plaat natuurlijk slecht maar dat zie jij ook wel.

Zijn toch véél betere exemplaren van de 861 Speedy te vinden? Staat nu al te duur in mijn ogen.

1 like

Met je eens dat hij deze niet moet kopen, maar ik vind 1300€ niet te duur voor deze. Zal nog wel duurder worden maar onder de 1500 blijft het een koopje vind ik

Dank u. Ik wil een oud en orginele speedmaster. Zwaar misbruikt is prima want dat ga ik zelf ook doen. Alleen wil ik geen nep of erg verbouwde versie. Het mag ook geen fortuin kosten. Het is een tool watch wat gebruikt gaat worden. Ook heb ik geen haast , een nieuwe kan 6 dagen per week gehaald worden maar een oude moet mijn pad kruisen als de tijd rijp is en de sterren goed staan. Misschien morgen wel, en anders overmorgen…

1 like

Maar dit is niet ‘goed gebruikt’ hé, dit is gewoon een perte totale wijzerplaat. Dit in combinatie met de felle nieuwe wijzers geeft een belachelijk zicht.

Overigens moet je al goed je best doen om een Speedy wijzerplaat zo te krijgen hoor, die dingen verouderen in het algemeen en bij normaal gebruik best netjes.

1 like

…en ik zit hier elke dag mijn Speedy te poetsen met een zacht brillendoekje… :face_with_hand_over_mouth::blush:

2 likes

Ik zou toch rekening houden met een 2500-3000 euro, goedkoper dan dat gaan originele Speedmasters eigenlijk nooit. En met dit bedrag zit je echt aan de onderkant van de markt en kan je eigenlijk al niet verwachten dat je iets echt moois treft.

En dit klopt ook volledig, ik denk dat het waterschade is wat deze wijzerplaat heeft verpest en dat kan ook nog andere nare gevolgen hebben.

Geen gesloopte wijzerplaat hier noch plannen om mijn Speedy “zwaar te misbruiken” :grimacing:

6 likes

Mooi zo’n 9300 caliber.
Een van de weinige speedies met een uurwerk dat mooi genoeg is om naar te kijken via een glazen achterdeksel. Hele vooruitgang qua afwerking tov van de handwinder calibers vind ik. Hoe is het geluid van de rotor? Sommige uurwerken net keramische lagers zijn nogal luidruchtig.

Nogal !