Speedmaster Only

Loctite

1 like

Maar ik zou gewoon werken en klussen met het horloge. En ben niet van plan het ooit te verkopen.
Het idee van een oude klassieker vind ik erg mooi en ook functioneel. Net zoals een oude klassieke motor of auto die gewoon goed gebruikt worden en ook de nodige aandacht en onderhoud zou krijgen.
Maar ik vind 2500€ toch een stuk goedkoper dan bepaalde nieuwstaat met doosjes en bommetjes erbij geleverde van 8000€ oid.

Valt echt heel erg mee bijna geluidloos. Ik had een Panerai Luminor Marina en dat leek wel een trein die er doorheen reed :upside_down_face::upside_down_face::sunny:️:sunny:️

Goed om te lezen dat ze dat voor elkaar gekregen hebben. Panerai schijnt inderdaad een hoop herrie te maken door de keramische lagers. Ben wel benieuwd hoe ze dat opgelost hebben bij Omega.

Happy Speedy Tuesday!

7 likes

Ditto!

4 likes

Wellicht off topic, maar ik lees hier zeker een x of 20 opmerkingen van mensen die bang zijn om de schroefjes te beschadigen van de stalen band.
Naast de Speedy van duizenden € zou je natuurlijk ook een hol geslepen schroevedraaier (van bv Horotec, type: MSA01.207-160) kunnen kopen van rond de €16.
Die past perfect, en dus nooit meer beschadigde schroefjes. Wel even eerst het schroefdraad met de fohn warm maken om de Loctite te lossen.
De harde kern hier weet dit al lang, maar het is bijna een schande (en forum lid onwaardig) om een Supermarkt/bouwmarkt schroevedraaier op je dure horlogeband te zetten, waarbij de vlakgeslepen vorm van de kop garant staat voor beschadigingen.

Ikzelf heb jaren geleden 2 schroefjes vernield van een Rolex, met zo’n domme actie. Een juiste schroevedraaier kopen is een stuk voordeliger !

8 likes

Nou…mooi is dat.
Bedankt hoor.

Weer iets wat ik moet hebben.

Oooehh…
Die terminologie: "HSS curvature blade, dynamometric cylinders en “synthetic material POM self-lubricant”

En slechts 2000 euro om de set compleet te hebben.

kidding aside.
Deze gaat er wel komen, bedankt voor de tip.

Nog meer leuk spul voor de wishlist op: http://www.ofrei.com/page1043.html

3 likes

Viel mij ook op in het blauwe gedeelte hoe mensen die schroeven blijkbaar gewoon slopen! :grimacing:
En dat inderdaad bij een horloge van duizenden euro’s!!! :face_with_raised_eyebrow:

Als aanvulling op jouw post: ik laat een band bij een juwelier op maat maken en ga niet zelf ff de boel slopen in 5 minuten omdat het muurvast zit door loctide! :roll_eyes:

1 like

8 likes

Gisteravond opgehaald en erg blij mee :slight_smile:

28 likes

Geen exotische ref. wel een heerlijke klok. Het blijft een genot om hem elke dag weer op te winden.

Heb hem gekocht voor mijn 30st verjaardag in het jaar waarin mijn zoon geboren werd. Certificaat is ook op zijn geboortedag getekend. Uiteindelijk is deze speedmaster voor hem. :grin:

21 likes

Zeer mooie speedmaster en ze worden zeldzamer. Prachtaankoop…:+1:

1 like

Dank je!

En dat zag ik ook, dus ik dacht als ik het doe dan moet ik het nu doen :+1:

1 like

Hoe heb je deze nog gevonden? Chrono24?
Zelf ook wel wat op zoek naar een TinTin :slight_smile:

Ik heb hem over kunnen nemen van een vriend van me die er twee had.

Via Chrono24 vind ik ze erg duur geworden en op de forums etc. worden er niet veel meer aangeboden.

Dit maakt de hobby toch ontzettend leuk!
Gefeliciteerd met de Speedy, en nog belangrijker, de geboorte met jouw zoon!

2 likes

Heel cool! In januari heb ik ook alvast een Speedmaster voor mijn zoon gekocht, uiteraard met zijn geboortedatum op de garantiepas :wink::sunglasses:

1 like

Ideaal om van een kennis over te kunnen nemen.
Inderdaad, veel zie ik er niet meer voorbij komen :frowning:

1 like

Welnee coating is echt wel wat harder.