Speedmaster Only

Gaaf! Geen “TinTin” maar wel de Ultraman op hetgeen waar de Speedmaster Racing op gebaseerd is: de curbstones.

14 likes

Het is geen limited edition maar wel een genummerde. Er wordt geschat dat er zo’n 6.000 exemplaren van zijn gemaakt. Lijkt me dat er verschillende batches zijn geproduceerd.

1 like

Ik dacht dat de rood/witte indexering gebaseerd was op de Kuifje-raket van 1953. De rood/witte curbstones van een circuit had ik nog niet aan gedacht en is eigenlijk stoerder. De officiële benaming van het model door Omega is inderdaad “Racing”, dus het lijkt logisch! :+1:t2:

1 like

Ja veel zekerheid is er niet over. De raket van Kuifje ging natuurlijk de ruimte in en dat is een directe link naar de Speedmaster Moonwatch. Omega wilde volgens Fratello Watches wel in zee met Hergé maar die hebben dit verboden en er een berg advocaten opgezet. Wellicht is het daarna de Racing genoemd, vanwege de overeenkomst met de curbstones. Geen idee welk concept er eerder op tafel lag. Maar de groeven in het rood/witte patroon (wijzerplaat) zie je ook terug bij curbstones.

Zo gaan er meer verhalen in de rondte. Zo zou elke wijzerplaat met hand rood/wit gelakt zijn. No way! Zeker niet met zo’n hoge oplage en een relatief lage prijs. Dit is gewoon rood/witte tampondruk geweest (open doel voor grapjes :wink: ).

De waarde stijgt in ieder geval flink en dat het op weinig enthousiasme kon rekenen toen het in 2013 in Basel werd gepresenteerd. Grappig, dit soort cult dingen.

5 likes

Mooie wijzerplaat…

Maar ja… dat hebben ze allemaal in vele variaties :innocent:

10 likes

Een rustig begin van de dag met de Triple Date.

8 likes

Gisteren de nieuwe staal gouden Speedmaster om de pols gehad in de Tourbillion Boutique tijdens hun Novelties 2019 event. Het was de eerste keer dat het model in de Benelux te bewonderen was.

Ik was een beetje bang dat dit model te veel bling bling was. Een Speedmaster is mijns inziens namelijk een bescheiden ‘understated’ icoon en teveel bling past hem niet.

Niets van dat alles. Een schitterend horloge waarbij de gouden accenten prima in balans zijn met de dial. Geeft wel het gevoel dat je een hele speciale Speedmaster om je pols hebt. Met de voetafdruk op de caseback en Buzz Aldrin en de 11 minute marker op de dial.

Geen bling bling dus, maar een sjieke Speedmaster. Naast de stalen band wordt hij ook geleverd met een kurk strap. Deze heb ik helaas nog niet kunnen bekijken.

Kortom, ik ben over. Naast de eerder uitgebrachte gouden Speedy is deze variant een begerenswaardig exemplaar die recht doet aan de viering van 50 jaar sinds de eerste man op de maan.

18 likes

Wat kost me dat?🥴

1 like

Ik vind m iedere keer mooier worden.
Toch een keer IRL bekijken.
En zoals hierboven gevraagd. Quanta cuesta?

@JPM @cdg €9.100,-

1 like

Niet belachelijk, maar wel duur.

Heeft ongetwijfeld te maken met het goud dat in het horloge verwerkt is. Meen zelfs dat dit de Zwitserse prijs is. In NL ca €9.600,- ?

1 like

Vid hem ook tof.
Zijn alleen geen ‘doe maar ff erbij’-bedragen…
En het probleem met de Speedmaster is… Er zijn er teveel.

Hier de Apollo 11 35th anniversary mod op z’n nieuwe @Ko-Banden lederen racing schoenen met Omega vouwsluiting.

Thx Ko voor het mooie bandje, vakwerk weer!

13 likes

Mooie band!
Zou de vouwsluiting van de rubberen band ook passen op leer?

1 like

Ik zou niet weten waarom niet?

1 like

Ik zou namelijk wel een mooie band met vouwsluiting op m’n Speedy willen. Beter een nieuwe sluiting halen i.p.v. steeds van het rubber af peuteren. Draag de PO nu doorlopend op rubber. Dus toch extra sluiting nodig.
Sfeer foto.

5 likes

Pwoeh da’s geen kleingeld maar hij is inderdaad schitterend!!!

Die kleine 10K overschrijdt hier echter wel mijn horloge budget vrees ik…moet het maar met mijn gewoon Speedy doen! :+1:t2: :sweat_smile:

2 likes

Ik heb het hier een keer met Robert-Jan (Fratello) over gehad en hij vertelde me dat hij bij Omega zelfs het horloge heeft gezien met een print van de Kuifje raket op de wijzerplaat (of dat te zien was waar die print had gezeten), maar die is vervolgens dus niet doorgevoerd op de uiteindelijke versie…

@Jaroen @lasteraar Ben het helemaal met jullie eens. Denk dat ze bij Omega een voorschot hebben genomen op de prijsontwikkeling die de laatste speciale edities hebben doorgemaakt. Dus ook vanuit speculatief oogpunt is het maar de vraag of deze Speedy nog veel in waarde zal gaan stijgen. Voorlopig maar genieten van mijn huidige Speedmaster.

10 likes