Speedmaster Only

Oh?
Omega heeft een vergelijkbaar bandje van €200,- vandaar mijn vraag! :shushing_face:

Never mind; vind em op staal mooier trouwens! :smiley:

Gasgasbones is perfect als het om velcro gaat (special order op maat) en toch goedkoop. De stalen band is subliem qua uitwerking (retro) en comfort maar ik wilde iets alternatiefs voor bij warm weer.

1 like

Tuurlijk niet, het blijft een stukje stof (Nylon?).
Het is de naam die er op staat wat het zo duur maakt.

Oh serieus?

Ik vroeg mij dus al járen af waarom die bandjes met Omega erop zo duur waren!
Maar dat heeft dus puur met de merknaam te maken begrijp ik nu?

Bedankt voor de toelichting: een mysterie opgelost! :+1:t2:

1 like

Leuk die sarcastische insteek :+1:
Maar je vraagt toch ook naar de bekende weg, of denk je dat ze een geheime formule hebben meegenomen vanaf de maan.

Het is gewoon bizar dat het kan, maar het kan. Bij een band met een vouwsluiting kan er nog iets van kwaliteit in worden gepropt, dit is gewoon zoals het is.

Zo ook bij mij, vroegah had ik een Breitling crosswind two tone 2001. Met een blauwe haaien lerenbband. Ingenaaid en bedrukt met origineel Breitling manufacture . Na 1,5 jaar aan vervanging toe versleten. Originele besteld, a195 euro :grin:jaja toen was ik nog bleu…1,5 jaar later weer versleten. Toen maar een niet originele blauwe leren haaienband besteld. Weet even het merk niet meer a 45 euro. Nou ik was benieuwd. Ha! deze band ging 3 jaar mee en was toen nog niet versleten. 1 nadeel de band begon aardig te meuren. Van al dat zweet dat op den duur in de band trekt… Ook in de late jaren 90 bij mijn Omega Deville de originele band laten vervangen. Die was toen 127 gulden.Dat vond ik toen te duur en er toen een Hirsch band op laten zetten van 39 gulden. Ik vergeet nooit meer dat ik vroeg aan de dame achter de toonbank van Siebel juweliers waar dat prijsverschil ik kan zitten, de naam meneer alleen de naam.

1 like

Zo vandaag dan eindelijk na veel jaren welles/nietes is het toch welles. De FOIS opgehaald en bevalt tot nu toe erg goed. Zelfs vrouwlief gaf een compliment; “Dat is ook een mooi horloge, nieuw?”

Enfin, @Brick zal morgen proberen enkele foto’s te maken en dan kan je wellicht ook overgaan tot aanschaf. :wink:

8 likes

Gefeliciteerd met deze geweldige aanwinst. Ik kijk uit naar je altijd prachtige foto’s! :sunglasses:

1 like

Gefeliciteerd met je nieuwe Speedmaster, ook ik heb heel lang in het welles/nietes stadium verkeerd…
Ook hier is het welles geworden…

11 likes

Dank, komt goed, wellicht een NA en anders hier in dit topic enkele! :slight_smile:

Leuk om te lezen dat meerdere dit hebben. Ook mooi dat je er een stalen band op hebt, dat gaf voor mij uiteindelijk de doorslag.

2 likes

Gemodde 3511 :upside_down_face:. Tachymeter en clasp signatuur in het blauw. Weer eens wat anders

10 likes

Van harte proficiat!

Laat die foto’s maar komen, kijken of ik genezen ben of niet :beers:

1 like

Kijk dit soort fotos doen mij weer twijfelen… wel of niet…

:beers:

Dan speciaal voor jou…:joy:

500

Op leer ook erg mooi, al draag ik m het liefst op staal.

11 likes

20 likes

Deze beauty vandaag :nerd_face:

12 likes

4 likes

Proost Opa! :sunglasses::+1:

15 likes

Dat hesalite bevalt me wel! Minder koele glans dan saffier en leuke vervorming van opzij gezien. En een speedy is de term klassieker meer dan waard 🥰

16 likes

Hesalite blijft idd het mooiste :ok_hand:t2:

17 likes