Speedmaster Only

Terug bij je oude liefde Speedmasters? Ik kan mij herinneren in de tijd dat ik hier wat actiever werd dat jij de meest toffe Speedy’s had. Maar ik kan er ook faliekant naast zitten.

1 like

Heel gaaf op die stalen band! Geniet ervan

Dat heeft u helemaal juist onthouden! :smiley:

Je mag door naar de volgende ronde en meedoen voor de hoofdprijs: twee dagen weekend! :+1:

2 likes

Het speedy tuesday trauma inmiddels minder geworden dus? :wink: Leuk hoor op de stalen band. :+1:

1 like

Beetje, haha.

1 like

Dat kosten de Speedy limiteds inmiddels. Leuk bruggetje. :wink:
ST01 vind ik wel tof, net als een Mars to moon.

Hee, een oude HT-Forum bekende! :wink: Je AudioVectors spelen hier nog steeds. :blush: Hoe is’t?

1 like

Ja, die Moon to Mars had ik moeten houden. De rest mis ik niet. Zeker niet nu de Tokyo Limiteds gewoon weer dezelfde zijn.

5 likes

Hey Rob! Lang geleden. Leuk te horen dat de AudioVectors er nog staan.

Ga je weer een (Oris)collectie aanleggen? :+1:

Het is een beetje van alles wat momenteel; Speedmaster Pro, CK2998 Pulsometer, Longines HydroConquest Chrono, Longines Avigation BigEye, Fortis Classic Cosmonauts Chronograph, Oris Big Crown Propilot Date, Hamilton Khaki Murph, Seiko SBDC053 en nog wat quartz klokken. Vwb. Oris zou ik er nog wel een Sixty-Five bij willen en misschien een Aquis Source of Life.

1 like

Nice!! Mooie collectie. :ok_hand:

1 like

Mooi rijtje zo!

10 likes

9 likes

Ik heb een vraag over een vintage speedmaster, dus hopelijk kan ik die hier even parkeren. :innocent:

Nu speel ik al een hele tijd met de gedachte een vintage speedmaster professional moonwatch te kopen uit mijn geboortejaar 1979. Niet heel orgineel ik weet het, maar toch. Inmiddels is “de zoektocht” misschien wel leuker dan de aanschaf.

Dus wat opgezocht, o.a. Chrono24 een beetje volgen en dit als richtlijn genomen:
https://est1897.co.uk/omega-serial-numbers-how-old-is-your-omega-watch
met de stelling dat “normale” Omega’s van 1979 tussen 42,000,000 en 43,999,999 zitten qua serienummer, maar dat speedmasters met hun eigen telling dan weer een 38,000,000 tot 39,999,999 serienummer hebben voor 1979.

Nu viel het me op Chrono24 en diverse andere moonwatch horloges adverteren qua 1979 waarbij soms de ene reeks werd gebruikt en soms de andere. Net alsof de verkoper het ook niet wist en de verkeerde google search had gebruikt.

Nu zie ik deze week weer een nieuw horloge verschijnen https://www.chrono24.nl/omega/speedmaster-professional-moonwatch-145022---extract--id12531501.htm met een 44.xxx nummer met de claim 1979 dus dacht meteen “dat klopt niet”. Echter heeft de 500+ trusted seller er een certificaat bij waarbij 44.xxx.xxx wordt onderbouwt als een Maart 1979 horloge.

Ik ben lost :roll_eyes:

1 like

Op deze http://speedmaster101.com website is zéér veel informatie te vinden met betrekking tot het aanschaffen van een vintage Speedmaster.
@Bosschenaartje, Succes met je speurtocht.

3 likes

Happy Speedy Tueday

12 likes

17 likes

Zetten we er nog maar een reduced tussen #speedytuesday

19 likes

Deze was op Schiphol in de aanbieding voor €7k. List een kleine 10k.
Blijft mooi!

16 likes

Blijft belachelijk veel geld bedoel je… :open_mouth:

Zeker niet lelijk maar ik blijf me verbazen (niet dat ik iemand iets misgun) wat sommige mensen bereid zijn om uit te geven voor een horloge en wat je er, nuchter bezien, voor terugkrijgt.

Maar goed, elke hobby kost geld en de mens is gretig en de horloge-industrie maakt gretig gebruik van dit gegeven. :wink: