Speedmaster Only

Dat herken ik ook bij heel veel horloges. Dan zie ik foto’s en denk ik meteen ”hebben!”, maar dan past het op de een of andere manier niet op mijn pols. Ik heb dat bijvoorbeeld bij Oris. Zo mooi op de foto, maar ik krijg er in het echt geen klik mee … :wink:

Als je even naar de .co.uk gaat lukt het zelfs voor 30 pond, is toch weer 5 euro elders te besteden. :sunglasses:

1 like

Heb ook een plaatje van bij S&C op mijn pols. Ook dan goede foto… maar toch… :flushed::gun:

10 likes

Staat je toch prima, geen rare (te grote) afmeting ofzo. Toch maar eens proberen dan? :wink:

1 like

Haha ja ziet er goed uit.

Op de foto.

Maar als ik er in het echt naar kijk denk ik bijvoorbeeld: wat zijn die cijfertjes op de bezel klein!

Bovendien: er is wat overlap met deze, in beginsel met hetzelfde uurwerk en verhoudingen:

12 likes

Prachtig :ok_hand::ok_hand:

1 like

Ik heb even een kort verhaaltje gemaakt over een weekje draagplezier. :wink:

#speedyprospam

19 likes

Dit heb ik zelf ook met de speedy. Ik wil heel graag een speedmaster, maar elke keer dat ik hem pas, ben ik helaas niet overtuigd.

Ik denk dat ik vooral het idee van een speedmaster leuk vind, maar dat het misschien niets voor mij is. Dat gezegd blijf ik hem passen, tot ik op een dag de klik voel.

2 likes

Mooie collage! Hij verveelt nog niet zo te zien :wink: en terecht!

1 like

Zeker niet. :sunglasses:

“het idee van een Speedmaster” of van het maangedoe? Ik vind zelf de MK2 ook echt een knaller!

Die heb ik vorig jaar bijna gehad, staat ook nog steeds hoog op mijn wensenlijstje. Deze heeft wel een totaal andere uitstraling. De Moonwatch draagt veel klassieker.

4 likes

Die is echt heel erg mooi, maar wel een enorm forse jongen. Heel dik vooral. Ik heb hem 1 dag gehad.

1 like

Sow, … één dag! :rofl:

Ja het is een wereld van verschil met de Speedy Pro maar wat je al zegt: “heel erg mooi”. Ik kan hem hebben (vind ik zelf), heb hem ook al om de pols gehad. Komt er ook nog wel een keer.

1 like

Heel mooi, maar erg zwaar.
Heeft wel echt een eigen gezicht en is in real 100x mooier dan op welke foto dan ook.
Heb hem een half jaar gehad, recent verkocht op het forum. Helaas is hij niet binnen het forum gebleven want een dag later stond hij met een flinke premium op marktplaats. :thinking:

1 like

De Mk II is heel gaaf inderdaad, al zou ik die dan het liefst als vintage hebben.

1 like

Een Cal. 861 handwindertje met een te kleine kroon, die heb ik al. :wink:

Is de standaard kroon zo klein of heb je geen originele kroon? :sweat_smile:

1 like

Dikke vingers. :rofl:

Als je de verhouding aan de achterzijde bekijkt, valt het met de afmeting wel mee.

Maar het is toch best lastig goed ‘grip’ te krijgen vind ik omdat 'ie deels in de kast verzonken is, aan de voorkant ligt de kroon ook een beetje onder de bezel. Maar het lukt! :sunglasses:

4 likes

Ok, ik heb hem nu pas door, sorry… :joy::joy:. Was laat gisteravond… :beers:. Ja, het opwinden van de speedy is wel een dingetje. Ik heb handwindertjes gehad die makkelijker gingen. ik vraag me af hoe astronauten dat deden… :see_no_evil::sweat_smile:

3 likes

15 likes

Nog steviger dan de PO neem ik aan?

Ik vind het een heel mooi horloge, maar ik twijfel ook wel door het formaat.

Zeker!

1 like