NA | Omega Speedmaster Pro (ref. 311.30.42.30.01.005)

:kissing_heart: … fijne jaarwisseling!

@junior, nu begrijp ik pas welke mooi Speedy tussen jou en de SMP is gekomen :rofl:
Heel veel draagplezier, prachtig klokje! Het zou volgend jaar zomaar mijn nieuwe NA kunnen worden :sunglasses:

1 like

Ik heb het verhaal gescand, niet helemaal gelezen, maar wat een killer van een horloge! Schitterend exemplaar. Heel veel plezier en genot er van!

1 like

:ok_hand::+1::+1:

1 like

Gefeliciteerd met jouw mooie nieuwe Speedmaster, leuk verslag! Veel en lang plezier gewenst met deze icoon!

1 like

Mijn eerste week!

Een week geleden stapte ik op zaterdagmiddag in de auto, op weg naar een nieuwe ‘eerste keer’. Het betrof mijn nieuwe aanwinst, een Omega Speedmaster Pro.

Nou, dit was best een lekkere week!
Veel #speedyprospam foto’s mijnzerzijds, ja sorry … :sunglasses:

Ik ben gewoon reuze enthousiast over dit horloge en tot op de dag van vandaag nog steeds een soort van verliefd. Lekker. :heart_eyes:

De band, de kroon …

Er was wel een tweetal zaken die me op dag één een beetje tegenvielen. Allereerst het feit dat de horlogeband voor mijn pols eigenlijk nét niet goed te krijgen is. Ik heb me daar, ondanks alle goede adviezen iz. een (grotere) verstelbare sluiting enzo waarvoor dank, voor nu bij neergelegd. Deze Pro ligt best lekker vlak op mijn pols en dat maakt dat een wat lossere band went. Bovendien, het kon zo maar eens zijn dat het in de zomer beter draagt.

Het tweede is de kleine opwindkroon waarover ik me nog iedere ochtend verbaas. Het zal wel aan mijn vingers liggen, maar soepeltjes opwinden heb ik nog niet onder de knie. Ik ben trouwens al eens vergeten hem op te winden, dat is dus nog wel even wennen. Het zit nog niet in mijn systeem.

Keurig op tijd, ook onder water.

Deze Speedmaster Pro loopt als een zonnetje. Hoewel niet COSC of META ofzo houdt 'ie keurig de tijd. Het is een beetje lastig te zien met de kleine secondenwijzer maar ik schat de gang op +2 seconden p/dag. Daar kan ik prima mee leven.

We hebben het ook even over waterdichtheid gehad, in de afgelopen dagen. Ieders mening daarover én ervaring ermee, “ik zou er vooral niet mee in onder water gaan!” enzo. Ik heb er bij het dagelijks gebruik echt helemaal geen omkijken naar. Verder dan een emmertje water of de afwas kom ik thans helemaal niet. Of ik ermee zou gaan zwemmen? We gaan het zien. Voorlopig heb ik nog geen plannen dienaangaande. Ik zal er natuurlijk wel voorzichtiger mee omgaan dan met een Seamaster Pro, maar dat spreekt eigenlijk voor zich.

… to moon or not to moon, that’s the question. :wink:

Ik heb in de afgelopen dagen, tijdens de ‘verloren uurtjes’, veel websites en fora bezocht om me wat verder te verdiepen in deze prachtige Omega en het verhaal erachter. Over één ding lijkt iedereen het toch wel eens te zijn, deze hesalite uitvoering is degene die het dichtst staat bij de oorspronkelijke Moonwatch.

Dat vind ik persoonlijk toch wel een lollig dingetje. Je kunt alle twijfels van de wereld hebben over of er nu wel of geen mensen op de maan zijn geweest. Van mij mag je, we waren er geen van allen echt bij vermoed ik. Hooguit hebben we ons voor de TV zitten verbazen over iets wat verdacht veel weg had van een maanlanding. Hoe dan ook, feit blijft dat dit horloge een rol heeft in het verhaal. En dat vind ik eigenlijk wel een grappige bijkomstigheid, hoewel ik ook van mening ben dat Omega het een tikje teveel uitmelkt. We weten het nu wel. Toch? Maar ja, het scoort bij het brede publiek.

Wat als?

Had ik deze Speedmaster Pro gekocht als het geen Moonwatch zou zijn geweest? Waarschijnlijk wél, want hij tickt alle boxes voor wat betreft mijn smaak. Ik kan echt helemaal niks verzinnen wat ik niet mooi vind aan dit horloge. Niks!

Komt er nooit meer wat anders? Zeker wel :innocent: … ik ken mijzelf maar al te goed. Als er een mooie kans voorbij komt, voor bijvoorbeeld de nieuwe Seamaster Pro 300M, tja die wil ik ook nog wel eens proberen. Oh en de Tudor Black Bay, jaja ik heb nog wat op het lijstje staan. Maar ik heb geen haast, dus nu volop genieten van de Speedmaster Pro.

Volgende week weer zo’n heel verhaal? Nee. :sunglasses:
Alleen vandaag nog even een verhaal zonder echte reden, omdat ik nog zó enthousiast ben en mijzelf gelukkig prijs met de kans dat ik zo’n mooie Omega mag dragen. Dankbaar.

13 likes

Grappig, ik heb de Tudor Black bay en heb de Speedmaster juist hoog op mijn lijst staan :slight_smile:
Gras is altijd wel ergens groener. Mooie foto’s heb je ook gemaakt!

1 like

Dank je wel! :ok_hand:

Ik zwalk zelf een beetje heen en weer tussen Tudor en Omega. Afgelopen jaar de (vorige generatie) Seamaster Pro 300M in 't zwart gehad, daarna een Tudor Pelagos, nu weer een Omega… dus de volgende zou zo maar weer eens een Tudor kunnen zijn hoewel ik de Seamaster wel een iets betere kans geef. Die knipoogt al naar me sinds die op de markt is, maar er komt telkens iets tussen. :wink:

Maar 't is first come, first served … beide merken maken mooie horloges! Vind ik. :sunglasses:

Ik zie hem! Prachtig horloge hoor! :ok_hand:

Wist het tot vandaag ook niet eerder :upside_down_face: dat er een logo in het glas stond bij omega.

Zie wel dat die van jou niet is uitgelijnd. Bij mijn ultraman staat de onderkant van omega evenwijdig aan de onderzijde van de dial. :beers:

2 likes

Mag ook wel, voor die prijs :thinking:

2 likes

Great minds think alike… :wink:

Haha, tja @Brick dat ding van mij is maar een instappertje hè. :sunglasses: ik heb wel eens een dweller gehad met de (service)kroon aan de bovenkant. Dat was pas echt hilarisch. Toch maar even mee langs een servicecenter gegaan om het goed te krijgen.

1 like

Ja en nee. Mag toch eigenlijk ook wel bij de ‘normale’ speedy. :v:

2 likes

Leuk enthousiast verhaal en een geweldig mooi horloge! Veel plezier ermee!

1 like

Ongelooflijk. Maar ach ja. Het blijft serie productie… :sunglasses:

1 like

Was een dweller met een ‘S’ in de kroon (dat gebruikte ze ‘vroeger’ als indicatie voor vervangen glaasjes). Deze was dus handmatig verkeerd gezet, bij een onderhoudsbeurtje. Gewoon slordig.

Bij de Speedy zie ik het trouwens op foto’s op het web alle kanten op gaan. Denk dat jij gewoon een soort van mazzel hebt dat 'ie keurig recht staat. Je bent daarin niet alleen hoor, maar ik gelukkig ook niet. Zie ze zelfs ondersteboven, … :wink:

2 likes

Ach ja. Het is maar een detail. Zo spannend is het natuurlijk ook niet :beers:

1 like

De mijne

4 likes

Zo lang het geen andere band betreft, ik dus gewoon de ‘eigen’ stalen band kan blijven gebruiken, ben ik zeer benieuwd. Thanks!

Allereerst nog gefeliciteerd met je prachtige Speedy. Zoals beloofd, bij deze de foto’s.

Er zit een afternarket gevouwen stalen band om maar het gaat om het kleine tussenstuk.Hierdoor heb je extra verstel mogelijkheden bij je stalen band. Zolang de breedte goed is is dit op iedere stalen band toe te passen.

1 like

Dank je wel voor de moeite! :ok_hand:

Kan er kort over zijn, dat gaat 'm voor mij niet worden. Sowieso denk ik niet dat dit gaat werken, vanwege het schroefsysteem wat de nieuwe band [STZ004195] heeft. Overigens een halve link zou ‘het wereldprobleem’ direct oplossen voor iedereen die er last van heeft, maar die is niet origineel te krijgen voor deze band. Kan wel ‘gemaakt’ worden door met boormachines enzo aan de slag te gaan, maar dan klopt het voor mij ook niet meer.

Ik wil graag alles zo origineel mogelijk houden en heb inmiddels, vanwege de bizarre prijzen, ook besloten om de sluiting laten zoals het is. Ik vind de sluiting namelijk ook wel erg mooi met de bijpassende inscriptie enzo. Die vervangen vind ik zonde.

Kortom, ik laat alles zoals het is. Het went. :sunglasses:

4 likes

Nog even reageren op die waterdichtheid, heb niet alle posts gelezen maar: Speedy’s zijn maar zéér beperkt waterdicht. Een goede kennis heeft zo’n 44,25mm Speedy met waterschade moeten wegbrengen na het zwemmen, dat ding was een paar maanden oud.

En 50 meter wil onder geen enkel beding zeggen dat je er 50 meter diep mee kan duiken. Meen ooit een filmpje gezien te hebben waar dit werd uitgelegd. Zwemmen zou ik persoonlijk al niet doen. Pak idd gewoon je SKX ofzo.

1 like