Speedmaster Only

Prachtige verzameling! :ok_hand: Ooit komt er bij mij ook nog een vintage Speedy.

Als je dan gewoon nu een Speedy koopt is en die laat liggen tot ‘ooit’ ben je een stuk voordeliger uit… :wink:

3 likes

:sweat_smile: :upside_down:

Eigenlijk ben ik al te laat dan natuurlijk. Ik zou wellicht een pro kunnen kopen als ik al mn Seiko’s verkoop. Eerst maar even sparen.

Vintage is nu hot maar als de economie weer een knal naar beneden maakt (kan nog twee jaar duren maar als we met deze luchtbel verder gaan nooit langer) gaat vintage altijd heel hard in prijs omlaag. Nu sparen, dan kopen.

1 like

Thks ga ik strakkies even doen !

En je hebt gelijk met vintage. Hoewel ik vind dat er een verschil is tussen waarde en prijs. De waarde blijft het voor mij zeker houden, alleen de prijs fluctueert…
ik wil hem gewoon zo origineel mogelijk hebben en lekker koesteren. En zo’n gespje is natuurlijk hele vette onzin, maar maakt het wel af.

ik hoop maar dat hij er voor sinterklaas is… reken nu nergens meer op

Ik wacht nog effe…

Tijd genoeg om rustig te bedenken dat ik het ongelooflijk slecht vind. Ga Omega maar weer mailen.

1 like

Staal eraf, cleane Bulang eraan.

Gr. Roel

6 likes

Fijne Speedy Monday…:wink:

6 likes

Vintage heeft in de laatste crisis niet echt een knal naar beneden gemaakt.

Heb je daar cijfers van? Ik zou gevoelsmatig zeggen dat de prijsontwikkeling van vintage geen enorme uitschieters naar beneden heeft.

EDIT: wat @BH_ hierboven zegt dus.

Scorpione dicht vandaag, morgen maar eens verder met de gespjes jacht. Wil gewoon een originele jaren 70. Moet toch kunnen ??

@Krabong kan toch nog wel ergens een laatje opentrekken? :wink:

Tot dusver is het laatje alleen open getrokken om een foto te maken, mij tegen mijn scherm te laten kwijlen en vervolgens op te merken dat hij er eigenlijk liever niet eentje verkoopt… (op de foto tel ik er gewoon TIEN)
dat betekent:
a) mijn gunfactor is nul komma negatief;
b) @Krabong heeft een innige liefdesrelatie met zijn harem van alle 10 zijn jaren 70 gespjes;
c) Hij drijft de prijs bewust op tot ongekende hoogten;
d) Roel is een sadist…

Ik ga vooralsnog uit van optie B

Rooie sub. Die leverde echt een stuk minder op toen het een aantal jaren geleden economisch zo slecht ging in vergelijk met voor 2008.

Optie D

6 likes

Daar geloof ik helemaal niets van Roel !
Ik geloof in de goedheid van mensen. At the end of the day zijn we sociale dieren en komen wij - ondanks al onze rijkdommen, bezittingen en eigendunk - alleen werkelijk tot ons recht in verhouding tot onze medemensen.

Dus ook jij @Krabong

En okay… als je dan zo’n sadist bent, heb ik een deal voor je… je mag me één keer (zachtjes) meppen met een krabong en daarna verkoop je me een gespje voor een faire prijs…

2 likes

Is dat zo? De Comex mogelijk ook, maar was dat de vintage markt die een dip maakte, of specifieke modellen?

De markt als geheel heb ik niet zien tanken.

Daar komt bij dat ik denk dat vintage horloges wat minder trend gevoelig zijn dan bijvoorbeeld antieke beeldjes, vazen etc. Ik verwacht iig geen enorme verandering. Eerder stabilisatie (mag onderhand ook wel).

Ko strap meets Moonwatch = art.

13 likes