Speedmaster Only

Zo ongeveer …

Het zijn de wijzerplaat en wijzers van een Apolllo XI gemonteerd in een “gewone” Speedy pro.

1 like

Ok, historisch misschien niet helemaal verantwoord, maar wel erg fraai!

Heb je die mitsukoshi (?) mod ook overwogen?

1 like

Japanse Speedmaster - Italiaans Design :sunglasses:

3 likes

Deze Mod vond ik iets mooier dan de Mitsukoshi.
Het enige verschil is de rode regel met tekst, dacht ik.

Dat vind ik juist leuk dat dat er bij mijn Mod op zit.

1 like

mooi horloge, laatmaar weten als je em weg doet.

blijf het wel grappig vinden om te zien hoe de waarde van dit horloge zich heeft ontwikkeld. toen ik eenaantal jaar geleden een nieuwe speedy zocht, wss dit op chrono24 wereldwijd de goedkoopste nieuwe speedmaster. toen is gediscontinued wegens slechte verkopen, daardoor nu duurder op chrono dan een normale speedy

1 like

Hij is van mijn broer @jeroenderee :smile:

1 like

Lelijk ding, zo’n TinTin :joy:

1 like

In dat geval kun je deze week nog een een berichtje verwachten denk ik :wink:

3 likes

Wahahahaha

1 like

Ik zit nog maar kort op dit forum en ben me al een tijdje aan het oriënteren wat ik nu echt mooi vind. Ik merk nu dat ik toch steeds weer terug kom bij de Speedmaster, vooral omdat het zo’n tijdloos ontwerp is. Ik vroeg me wel af wat jullie ervaringen zijn met plexiglas, of vinden jullie dat je beter kan doorsparen voor sapphire. Misschien is dit een onderwerp wat reeds eerder is besproken maar kon het zo snel niet vinden.

1 like

Plexi is gewoon wat er op hoort. Saffier geeft een soort witte rand om het glas, die opvalt. En ook saffier is niet krasvrij, zeker als je - zoals ik - regelmatig met corund- , wolfraam- en diamantslijpsel te maken hebt.

Dan maakt het voor je Hesalite (= plexi) glaasje niks uit. Gewoon eens in de zoveel tijd even met Polywatch poetsen. Saffier kun je alleen vervangen, is niks meer aan te verbeteren als er een kras in zit.

Theoretisch ga je ooit door je plexi heen poetsen, maar dan zijn we wel wat jaartjes verder. :wink:

4 likes

Een Speedmaster is een icoon, kan je niet om heen. Een icoon koop je in zijn meest getrouwe vorm, dus op plexi. Heb dus een speedmaster op plexi, gewoon super. Ben ook een techneut, een techneut ziet graag het kloppend hartje van het horloge. Denk dat mijn volgende aankoop een Speedmaster '57 zal zijn. Da’s gewoon uren turen naar het binnenwerk. Die “Sapphire sandwich” zou een bepaalde verkleuring geven rond de wijzerplaat, heb ik geen ervaring mee. Veel succes met uw keuze en ga ze eens passen. Koop geen horloge op foto.

3 likes

Ik vond het verhaal van @joepb over dit dilemma erg herkenbaar! Conclusie was volgens mij dat als je slecht tegen krasjes kan, je beter de saffier kan kopen.

Ik heb beide gehad en saffier vind ik vanwege die witte rand echt lelijk.
En laat ik nou een mooie uit 2017 te koop hebben staan. Voor een mooi prijsje :joy:

2 likes

Het is koud buiten, dus even wat leesvoer voor de Holy Grail liefhebber:

1 like

10 likes

Speedmaster Moonphase

29 likes

Scherp oog… maar de secondewijzer van de chrono is die recht en zit er geen verdikking ter hoogte van het omega teken?

Denk dat dit echt de kwaliteit van de foto’s is hoor

1 like

Ik doe mee. Nu op BOB. Heuerville in bestelling.

5 likes