Speedmaster Only

@Redwatches is een aanrader. Heb je hem nieuw op staal voor die prijs

1 like

Hmm, misschien moet ik mijn Speedy dan maar gewoon houden…

11 likes

Zo’n mooi horloge…

1 like

Zeker weten, mijn mening is dat de 42mm helaas voor velen te groot is.

1 like

Vind hem juist eerder als een 40mm dragen…

1 like

Het zal eerder liggen aan de prijs, dan aan de afmeting denk ik. Je hebt gewoon zoveel keus tot 4k, of 3k 2e hands.

Lijkt mij ook, geweldige klok. Je bent gek als je hem wegdoet. Ga je spijt van krijgen. Mijn eerste Breitling Crosswind two tone na 11 jaar weggedaan , geen euro erop hoeven inleveren en toch naderhand spijt dat ik hem weg had gedaan. Maar het werd verzacht door de Omega seamaster PO 45.5 mm. En nu 6 jaar later de Speedmaster. De meest Iconische klok toch wel. Deze weg doen? ik denk het niet deze klok heeft iets speciaals , de eenvoud, de duidelijke afleesbaarheid, de vorm, de uitstraling, de geschiedenis alles smelt ineen bij deze klok. Ik vind hem op staal de meeste uitstraling hebben en dat is weer puur persoonlijk. Maar ja dat geldt in mijn ogen ook voor de Rolex explorer II met witte wijzerplaat en de dikke zwarte wijzers, eenvoud en doch luxe alleen die prijs, ooit mss ooit…:wink:

3 likes

Na een dagje de Chronoris, toch weer de Speedy om de pols gedaan. Hij groeit wel op mij moet ik zeggen. Is dat eigenlijk een goede uitdrukking?

Naast mijn SUBMARINER is het wel een tweede iconische klok hoor. Hij draagt nog comfortabeler en er zit zo’n geschiedenis achter.

5 likes

42 mm is groot genoeg toch ? :joy:

1 like

Hehe, ik kan 42mm nog wel hebben. Maar moet inderdaad niet groter worden.

2 likes

Dank, heb m gemaild!

1 like

Voorlopig hou ik de mijne op staal. Ik had er eerst over gedacht om de NATO erop te doen, maar de stalen band zit veel te lekker en staat ook mooi klassiek.

5 likes

Ik ben blij dat ik weer een Speedmaster in bezit heb, maar bij mij gooit de band juist roet in het eten: hij zit net te strak. Met een schakel erbij en een gaatje terug met de micro adjustment zit ie weer te los. Best frustrerend.

Binnenkort maar op leer, terwijl op staal ik ‘m het mooist vind

1 like

Ik heb na één dag dragen al twee heel fijne haarlijntjes op het glas. Aangezien ik hem niet iedere week ga poetsen leer ik daar maar mee leven.

Met die zwarte wijzerplaat valt het sowieso minder op; op mijn vintage Seamaster zie je ieder krasje. Daarvan heb ik een tijdje geleden ook het glaasje laten vervangen.

Huidige band is inderdaad maar klote. Zit óf net goed óf helemaal niet.

Heb er zelf maar een oude 1479 band op, een van de fijnste banden voor een Speedy naar mijn mening.

10 likes

Ik vind die tintin geweldig! Het is dat ik persé een “klassieke” Moonwatch wilde als eerste (kuch!) Speedmaster, anders had ik meteen toegeslagen toen er eentje op het blauwe forum stond :smile:

1 like

Ramon heeft een gloednieuwe tintin te koop :sunglasses:

2 likes

Met scheidingspapieren meegeleverd? :smile: :smile:

1 like

Ikke nie snappe??

Ik denk niet dat mijn vrouw het leuk vindt wanneer ik, nadat ze de erfenis van haar vader (deels) aan een Speedmaster voor mij heeft besteed, doodleuk met nog eentje aan kom zetten maar dan betaald uit ons spaargeld (wat daar helemaal niet voor is bedoeld :wink: ).

Mijn hobbybudget zit voorlopig in een Longines VHP (erg blij mee), een Seiko New Turtle (mag op termijn wellicht vertrekken) en een nieuw objectief (Fujifilm 55-200, ook erg blij mee). Dus ik ben even uitgekocht :wink:

Edit: maar ja, ik vind de tintin geweldig :smiley:

2 likes