Speedmaster Only

Dacht heel heel even dat je hem niet mooi vond :joy::joy:

2 likes

Staat de 1479 niet bekend als de ‘hairpuller’?

Omdat hij dat ook is. De crownguards maken hem 42 maar dat is dus niet relevant voor hoe hij draagt.

1 like

Mooi prijsje (ahum)

1 like

Valt mee als je relatief weinig armhaar hebt :sweat_smile:

1 like

5 likes

Hier de Speedy Moonphase, vanuit een ander hoek dan normaal.

Dik ding met dat opstaande, gebolde saffier. Maar draagt niet als een knoepert ondanks z’n afmetingen.

8 likes

Wauw

1 like

Hier ook een dikke jongen.

4 likes

Gisteren moest ik optreden met een muziekgroep die felrode jassen met gouden knopen op het podium droeg. Helaas hadden de knopen op de mouwen een metalen ringetje aan de binnenzijde, dus je raadt het al; krassen op het plexiglaasje van mijn Speedmaster :open_mouth:

Ik heb ze er meteen uitgepoetst thuis met Polywatch. Kleine krasjes vind ik geen probleem, maar dit was een hele verzameling lange haarlijntjes over de volle breedte van het glaasje, en dat werd me teveel. Maar dat brengt me meteen tot twee vragen:

  • Wat is (behalve tandpasta, waar ik geen fan van ben voor plastic poetsen) een goed alternatief voor Polywatch? Mijn tubetje is halverwege gok ik, dus het kan nog wel even mee, maar ik ben wel geïnteresseerd in andere opties.
  • Is er iemand hier die naderhand het glaasje oppoetst met b.v. renaissance wax of carnauba wax? Werkt dat tegen krasjes en blijft het onzichtbaar?

Mijn andere horloges met een plexi glaasje hebben trouwens geen bezel, dus daarbij maal ik er niet om, maar bij de Speedmaster heb ik de rand toch afgeplakt voor het poetsen. Zou jammer zijn om die te beschadigen.

Ik heb wel eens Peek gebruikt werkte bij mij goed :slight_smile:

1 like

Je kan ook bepaalde polijstmiddelen voor auto’s gebruiken.
En dan bedoel ik niet Commandant maar meer in deze richting.

3 likes

Deskdiven

6 likes

Natuurlijk kon ik de verleiding van het moment niet weerstaan :smile:

5 likes

En ik mag dan ook eindelijk hier posten:

16 likes

Gefeliciteerd! :smiley:

1 like

Mijn Speedy heeft wat licht veegjes op de plexi. Heb al een tube polywatch om ze eruit te poetsen. Al diverse filmpjes bekeken hoe toe te passen … begrijp ik goed dat dit eigenlijk niet mis kan gaan? :sweat_smile: Ben niet de meest handige met dit soort dingen …

Erg mooi horloge Johan. Welk model is dit, 311.30.42.30.01.005? Vergeef me als ik wat stoms vraag, maar ik ben nog geen expert

1 like

Hoi Bas,

Ik ben helemaal geen expert (ik wist alleen dat ik de Moonwatch wilde met hesalite glaasje en stalen band). Dat is inderdaad de 311.30.42.30.01.005.

De stalen band is nog een beetje zoeken. Met een extra schakeltje eruit zat hij wat strak. Met het schakeltje erin en de gesp op het tweede gaatje is hij wat los. Er zou één gaatje meer in de gesp moeten zitten, maar om dat er nou bij te boren …

Eigenlijk zou er gewoon een gesp met fijnafstelling op moeten zitten.

4 likes

Voor mij ook weer eens de Speedy vandaag.

Gr. Roel

10 likes