Ik ben er bijna uit; het wordt de speedmaster professional, waar ik nu nog niet uit kom, is of ie voorzien moet zijn van saffier of plexi.
Nu zal een redelijk aantal meteen zeggen dat een speedmaster enkel op plexi mag, dat dát net één vd kenmerken is en dat een speedmaster voorzien van saffier geen echte is. Dat is wat me zelf ook een beetje tegen houdt om saffier te nemen, daarnaast is de versie met saffier ook voorzien van een zichtbodem wat natuurlijk ook niet echt hoort.Als je 'm nou enkel met saffier aan de bovenzijde kon krijgen zonder de zichtbodem, dan zou ik sowieso die nemen.
Wat me weerhoudt om plexi te nemen, is de krasgevoeligheid; ik ben echt allergisch voor krassen op m’n zichtvenster!
Nu las ik op een bepaalde siter over de speedmaster dat je het plexiglas niet zou kunnen laten vervangen door een saffierglas? Is dat écht zo, dat lijkt me namelijk vreemd…
eigenlijk heb ik nu de volgende vragen:
Krijg je met plywatch écht je plexi weer krasvrij (ook bij een diepere?) en blijft het mooi?
Kun je op de versie met plexi, het plexi ook door saffier laten vervangen?
Wat zouden jullie doen als je allergisch bent voor krassen; dit laten prevaleren of toch het origineel met plexi nemen?
Kerel, gewoon lekker oldschool houden. Met plexi dus. Kan je lekker opscheppen dat - identiek aan uiterlijk - dit model horloge op de maan is geweest. (tu) Dat kan je met die saffier niet doen.
tja, ik heb 2x plexi gehad en zou zeker voor saffier gaan … de krasjes krijg je wel gemakkelijk uit plexi …maar ze komen er ook heel gemakkelijk in
maar als je je daar niet aan stoort lekker voor plexi gaan natuurlijk (tu)
Heb voor dezelfde keuze gestaan. De saffier vond ik veel minder mooi, stuk grijzer. De meeste krassen (ook iets diepere) krijg je er makkelijk uit met Polywatch. En plexi is ook niet zo zacht dat je er megadiepe krassen in krijgt. En een glaasje vervangen zal 25 euro kosten. Saffier is leuk maar dit is ontzettend duur glas. Geloof ongeveer 400 euro. Komt doordat ie van binnen ook is uitgeslepen; zogenaamd double domed. En ook saffier kan krassen
Normaal ga ik liever voor saffier, maar in dit geval toch echt sexyplexi.
Krasjes kun je echt makkelijk weg poetsen, heeft ook wel weer iets hoor. Lekker een beetje schuren smeren en poetsen, weg kras!
Ik vind dat er maar één echte Speedy is en dat is die met plexi.
En als dat glaasje erg bekrast is schijnt vervangen niet veel te kosten.
Dus, gewoon de plexi nemen, lijk ik dan te willen zeggen.
Ik heb dat tot twee keer toe gedaan en heb ze alle twee keer weer verkocht, om dezelfde reden als waar jij nu over twijfelt.
Dus mijn advies is om een saffier te kopen, dan maar wat minder historie.
Toen ik nog bij Swatch werkte had ik een dun krasje erop. Vroeg of ze dat eruit konden polijsten. 5 minuten laat kreeg ik m terug met nieuw glas. Glas kost inkoop nog geen 10tje.