Speedmaster Professional Moonwatch of Speedmaster FOIS

Hey allemaal,

Voor m’n aankomende verjaardag in september wil ik m’n eerste Speedmaster kopen en momenteel ben ik druk bezig met oriënteren. Nu zit ik echter met het probleem dat ik niet kan kiezen tussen de Moonwatch en de FOIS numbered edition.

Ik vind de vintage look van de FOIS schitterend met de zwaardhanden, het ontbreken van de crownguards en het kleinere formaat van 39mm spreekt me ook erg aan. Alleen is dit model helaas niet verkrijgbaar met een hesalite crystal en ik las dat de afleesbaarheid iets minder is tov de Moonwatch.

De Moonwatch is een icoon en de historie erachter vind ik erg cool. Ik heb hem al eens om de pols gehad (de hesalite versie) en past heel mooi qua formaat. De Moonwatch komt ook nog eens op een stalen band waarbij de FOIS op leer wordt geleverd.

Ik benieuwd welke jullie zouden kiezen?

Moonwatch Professional, zonder twijfel:

3 likes

Enkele maanden geleden had ik hetzelfde dilemma … en uiteindelijk voor de Speedy Pro (311.30.42.30.01.005) gekozen.

Doch een ‘verkeerde’ keuze kan je hier IMHO niet maken - gewoon kopen wat jij persoonlijk het mooist vindt en wat IRL het beste om je pols past. Zoveel smaken … zoveel meningen hé :wink:

2 likes

Ik stond ook voor deze keuze. Na passen van beide is het de moonwatch geworden. Ik vond de FOIS te dik voor zijn diameter en het 19 mm bandje te iel.

Ko

1 like

Zou ook voor het origineel gaan (pro dus)

FOiS

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

2 likes

2 likes

Moonwatch zonder twijfel, absolute topper!

Bedoel de pro, maar begrijp -denk ik stiekem -dat dit niet het origineel is ?

1 like

Zien er nagenoeg identiek uit…:stuck_out_tongue:

Het antwoord is er al :smiley:

Succes!

Grt.

Aha, dat is dan degene waaruit de keuze toentertijd is gemaakt.
Voor de maanvlucht bedoel ik dan.
Goed, niet origineel dan, maar toch maar de Pro.
Wat betekent FOIS ?

1 like

Thanks, kostte dat ding toen niet gewoon 69 dollar. :yum:

Ik kan het niet laten mijn oude 105.002 te laten zien. Foto is van horloge platform van wie ik hem gekocht heb.

8 likes

1 like

Of

1 like

Dit is dus zo’n pre moon aan de wijzers te zien ?