Speedmaster ruilen voor Tudor Black Bay

Ik ben in de mogelijkheid om mijn speedmaster ref, 31133423001001 te ruilen voor een zgan Black Bay. Even eens polsen hoe de meningen hierover zijn.
Zelf ben ik al lang uit op een duiker en vindt ik de BB prachtig. Maar de speedmaster vindt ik ook heel mooi en iconisch, maar ik vindt hem wat te fragiel met het plexiglas en het feit dat mijn horloge geen stalen band heeft vindt ik ook wel jammer.
Zouden jullie dit doen?

1 like

Gelijk, maar ben dan ook niet zo gecharmeerd van speedo’s.

4 likes

Neen

1 like

Nope

Indien jouw Speedmaster compleet is en in goede staat: Nee.

1 like

ik zou voor de BB gaan

You’re joking ???

Nee dus :wink:

100% doen. En anders weer verkopen en weer terug naar Omega. YOLO!

Als het het plexiglas en het feit dat er geen stalen band bij zit factoren voor jou zijn om het horloge niet te dragen en je denkt dat je de BB wel zou dragen dan zou ik het doen.

Kan inderdaad begrijpen dat je een ruil overweegt. De Speedmaster is fragiel en is een handopwinder en de Tudor is een werkpaard en een automaat. Mits een beetje uitkijken koop je een Tudor Black Bay op staal voor onder de 3000€. Wat voor mij belangrijk is is de ouderdom van het horloge en de service geschiedenis. Niet geserviced de laatste jaren, niet doen. Speedmaster houden, sparen en een nieuwe Black Bay kopen (niet bij AD).

1 like

Precies dit.

:joy:

Geen twijfel mogelijk de Speedy.:+1:

Nee, houden.

Speedy houden👍

Ho! Wat is er mis met Speedo?

De bezel van de Black Bay is niet ceramisch.
Dus ook kwetsbaar.
Kun je beter een Omega Seamaster kopen oid.

Ik heb zelf een Speedy en vind het best meevallen bij normaal gebruik.

Ik zou de kwetsbaarheid loslaten en gewoon dragen wat je mooi vindt en blij van wordt.

Als je een horloge van zo’n prijsklasse hebt moet je er echt van overtuigd zijn. Als het net niet dat is, inruilen voor een black bay! Sowieso alletwee toppers :blush:

Ik zou zelf de Speedy houden, eleganter om de pols en waarschijnlijk tijdlozer. Maar zoveel mensen zoveel meningen, dus vooral gewoon je zin doen.

Zo noemen jullie die dingen toch?

1 like

Niks en altijd ruilen tegen een BB :grin: