Speedmaster Silver snoopy 50th vs Zenith EP REVIVAL A386

Die Zenith is 38mm :upside_down_face:

Zo’n Zenith is fantasieloos. Ga voor de Speedmaster! :beers:

1 like

2020 is voor mij ook een jaar wat ik horloge-technisch wil gaan vastleggen. Zat daarom ook te azen op de nieuwe Snoopy, maar heb de fout gemaakt (na de release) de foto’s aan mijn vriendin te laten zien en die was echt genadeloos.

Sommige kiezen noodgedwongen een ander horloge omdat het moet van hun baas @ werk. Maar ik moet het van de echte baas.

6 likes

Ik had het op de snoopy. Nu ik mijn bericht lees was dat wellicht niet helemaal duidelijk.

1 like

Als we de kwestie van smaak even loslaten (want dan wordt het heel eenvoudig…) dan houden we volgens mij 3 zaken over waarbij een verkeerde keuze zou kunnen leiden tot spijt:

• Formaat: 38 vs 42 mm (maar daar is al het één en ander over gezegd)
  • Datumfunctie, alleen voor de Speedy gaan als dat je totaal niet interesseert
  • Banden. Ik denk dat de Zenith je veel meer vrijheid en mogelijkheden biedt om verschillende banden te proberen

(heb zelf voor de Zenith gekozen, is prachtig, maar ik moet zeggen dat de Snoopy één van de geslaagde edities is uit de volledig uitgemolken verzameling Speedmasters)

Nu ik het opnieuw lees wel. Excuseer. Ik ben al dronken.

2 likes

En terecht :rofl: is voor kleuters :grin::grin::grin:

1 like

30, kan prima toch??

Ik begrijp dat je ondertussen op zoek bent naar een andere vriendin? :wink: Die van mij vind de horloges allebei mooi maar veel te duur.

Ja smaken verschillen, ik vind ze allebei mooi gelukkig.
Qua formaat neig ik inderdaad wat meer naar de speedmaster, maar dit is puur gebaseerd op de cijfers en nog niet visueel om de pols.
Datum interesseert mij niet zoveel, enkel voor het estetische gedeelte en dat lijkt me niet nodig op de snoopy, op de Zenith valt die daarentegen ook wel mooi weg.
Banden, ik wil er sowieso een stalen band bij als ik voor de speedmaster ga, ik denk dat hem dat erg mooi staat.

Ik denk dat ik even een speedmaster moet gaan proberen, ik ga sowieso een professional kopen maar niet voor mijzelf dus als die qua formaat goed zit zal de snoopy dat ook zijn.

2 likes

Even een alternatief, bespaar je nog wat K voor iets erbij :grinning:

Blauw: check
Opvallende kleuren: check
Niet standaard: check
Chrono: check

5 likes

Bedankt!
Een mooi icoon, helaas niet mijn smaak.

1 like

Ik heb op de Zenith gestemd. Deze versie is prachtig, maar ik zou zelf denk ik voor de 42mm versie gaan, ook omdat de datum daar op 6 uur zit en de subdials wat mooier op de plaat vallen.

4 likes

Zenith 38mm is zo’n fantastisch mooi horloge, daar ga je geen spijt van krijgen. De datum op die gekke plek is historisch correct en ik vind het wel cool. De 42mm is (vind ik) te groot en de 38mm draagt op mijn 17,5-18cm pols echt perfect. Mijn beste aankoop van 2020!

Oh en de Manufacture Edition is echt heeeeeeel fraai!

11 likes

Ja als ik deze foto zo ziet gaat dat formaat prima met je pols, ziet er mooi uit.
Zit hier hetzelfde uurwerk in?

1 like

Beide prachtige horloges. Persoonlijk zenith maar als je weder verkoopwaarde bij betrekt dan de snoopy omega.

OMG, we zijn geen investeringsforum (ook al lijkt het daar wel vaak op…). Gewoon kopen wat je mooi vindt en daar lekker van genieten! Afschrijving afschmijving.

@Flippeke bedoel je hetzelfde uurwerk als de manufacture of als de grotere normale ZEP? Op allebei weet ik het antwoord trouwens niet :laughing: maar aangezien het een bekend en historisch uurwerk is, ga ik er van uit dat deze hetzelfde zijn.

Heb natuurlijk voor de Speedmaster gestemd, dat begrijpt ΩiedereenΩ :grinning:, maar die Zenith is ook fantastisch. Succes met jouw keuze, het zal mooi zijn!

2 likes

Klopt, maar voor @Flippeke is weder verkoop waarde wel een issue waarmee hij rekening houdt

Zenith met afstand, zelden zo’n makkelijke poll gezien.

2 likes

Geen twijfel bij mij eerst de Zenith en daarna de Zenith nogmaals

2 likes

Moeilijke keuze… Ik denk dat je van beide geen spijt gaat krijgen. Ik zou zelf voor de Zenith gaan in dit geval. De snoopy is leuk maar ook wel een beetje gimmicky met die snoopy op de wijzerplaat en die bewegende achterkant. Leuk om te zien maar ik zou er zelf na verloop van tijd denk ik eerder op uitgekeken raken dan op de Zenith.

1 like