Speedmaster Silver snoopy 50th vs Zenith EP REVIVAL A386

Schaap & Citroen verkoopt toch geen Zenith meer?

Een horloge-leek let niet op horloges, en al zou hij dat wel doen dan zou hij/zij niet zo snel naar dit soort kleine details kijken.
Als een geslaagd zakenman, (naast een verzorgd uiterlijk en voor de situatie passende kleding) een afbeelding van een strip figuur op zijn horloge draagt, dan zou een normaal, niet kortzichtig, persoon aannemen dat daar een reden voor is, en elkaar verder beoordelen op verbale inhoud.
Misschien wanneer je verbaal wat zwakker bent, of onzeker, dat het dan belangrijker wordt om een bepaalde indruk te maken met een horloge dat iedereen herkent als kostbaar?

Ik kom regelmatig mensen tegen die een mooie Rolex dragen, bij een slecht passend kostuum, waarvan de broek veel te lang is. Kunnen nog steeds prima succesvol zakenmensen zijn, maar dan begin je qua eerste indruk, echt wel met 0-1 achterstand :joy:

3 likes

Ja nee dat is het ook, ik heb spraak gebrek daarom draag ik geen Snoopy of James bond kinder klokkie :rofl:

Ik snap je helemaal, mijn visie is vanuit ogen van de grote boze wereld, dan is en blijft het kinderachtig.

Ik heb zo het gevoel dat Zenith een beetje herontdekt wordt hier op HF.

1 like

Ik vind hem op staal heel erg mooi, is die wat minder in your face!

Staan nog wel op de site bij S&C…

1 like

Zelf vind ik de Zentih mooier (hoewel de ‘normale’ kwa kleuren nog net wat meer mijn smaak is), doordat zo n stripfiguur op de wijzerplaat me te speels is (zegt iemand met n 007 secondewijzer op zn Seamaster :see_no_evil:).
Toch voor de Snoopy gestemd, omdat als je en wel mooi vind, ik denk dat die gezien t verloop van zn voorgangers wel meer waard wordt. Is zo ver ik weet de enige Omega die zo hard stijgt.

De vorige snoopy’s waren natuurlijk limited’s en dat is deze niet. Dus ik weet niet of die in waarde gaat stijgen. Het zou mooi meegenomen zijn.

1 like

Whoops, niet goed opgelet. Dat zal vast n rol spelen. Gelukkig maar dat ik niet in horloges beleg :sweat_smile:

Zenith Defy 21 ultraviolet.
Ref 97.9001.9004/80.R922

1 like

Het zit je diep hè… Slechte jeugd gehad?

1 like

De meerderheid van de mensen kijkt niet naar elkaars horloges. Tenzij het een met diamanten ingelegde gouden klatser ofzo is. Het zou daarom geen issue moeten zijn dat er een snoopy op de wijzerplaat staat. Als iemand al goed kijkt is de kans groot dat het ook een liefhebber is en dan is het misschien juist een leuk gespreksonderwerp.

Daarbij inderdaad jezelf zeker niet te serieus nemen. Gewoon kopen wat je zelf mooi vindt.

1 like

Welgeteld 61 resultaten op de website😊

1 like

Ok wellicht hebben ze herzien, want vorig jaar was er nog sprake dat ze het niet meer verkochten. Ik zie het merk liever bij andere AD’s liggen dan bij S&C.

1 like

Says it all… 38 mm El Primeo dus

Ace in Amsterdam heeft Zenith en had zelfs tijdje terug (net gecheckt en nu nog) die ultra violet op voorraad.

https://www.acejewelers.com/nl/zenith-defy-el-primero-21-ultraviolet-97-9001-9004-80-r922

Die wil de topic starter niet, maar iemand riep hem al hierboven. :sweat_smile:

1 like