Speedmaster Silver snoopy 50th vs Zenith EP REVIVAL A386

Die is inderdaad wel heel vet!

Te groot ja?

Ik heb de Defy Classic en die is voor mijn pols precies goed, en volgens mij is de Defy 21 iets van 44mm.

Hier de Classic in 41mm

En weer on topic met de El Primero!

4 likes

Oh man wat een mooie keuze die je kan maken.

Tja. Als je rendement wil maken denk ik dat de snoopy de beste keuze is.

Maar,

Als je voor schoonheid wilt gaan is de zenith de mooiste en betere keuze. :grin:

Niet alleen de dial is mooi, ook de kast is mooier dan de reguliere 1969. De zijkant oogt dunner doordat ze die anders hebben ontworpen.

Mazzel, hij gaat al een beetje boven list grijs. :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Poeh… lastig.

De Speedmaster is een van mijn grote wensen. Maar de Snoopy vind ik net wat minder.

En de El Primero in 38mm is m.i. een van de mooiste horloges ooit gemaakt.

Mijn stem is naar de Zenith gegaan. Ben heel benieuwd welke het wordt, veel wijsheid gewenst!

1 like

Welke model is deze?

Rendement vind ik niet zo heel spannend in deze keuze. Als ik dit horloge koop verwacht ik hem niet te gaan verkopen. Het zou puur gevoelsmatig lekker zijn als die toevallig meer waard wordt maar dat is zeker niet het doel.

Wat een duidelijk verschil in die lugs, die eerste ziet er inderdaad mooier en slanker uit.

Ik heb ondertussen een mogelijkheid de speedmaster aan te betalen, ik twijfel hierover nog een beetje omdat ik eerst een normale speedmaster wil gaan passen. Hetzelfde geldt voor de el primero, die wil ik ook eerst gaan passen.

@Sanderrr, hoe groot is jou pols?

1 like

17,5cm.

De Zenith kun je alleen via de officiële site bestellen maar daar kun je volgens mij ook gratis retourneren. En vandaag is ie in Duitsland iets goedkoper (ivm de Duitse belastingverlaging tot einde jaar). Check de Duitse shop maar eens.

1 like

Die poll wordt “too close to call”. Maar goed ook. Nu moet je kiezen wat je zelf de mooiste vindt :laughing:

1 like

Nee joh. De zenith.

1 like

De Zenith, zonder enige twijfel!

1 like

17,5cm is redelijk vergelijkbaar met die van mij. Defy vind ik lastig maar die eerdere met paarse details vind ik wel heel vet!

Als ik naar de website van S&C ga, staat de zenith daar ook. Of is dat een ander model of niet meer te bestellen?

Ja ik zag hem staan, vermoed dat die op voorraad is. Denk dat S&C de beste optie is om straks wat horloges te passen.

Die zenith zou een fantastisch horloge zijn in een mooie gevulde collectie. Echter heb ik dat nog niet dus wellicht iets te “specifiek” om mee te beginnen.

Deze A386 is misschien ook interessant;

1 like

Jij verwijst naar de speciale Manufacture Edition en die is alleen via Zenith zelf te koop. De normale verkoopt Schaap wel, Zenith echter alleen in Amsterdam en Maastricht. Als je naar een andere vestiging wil gaan dan moet je ze even bellen en zorgen ze dat de modellen daar naartoe komen.

Nee ik doelde op die paarse die hier werd geopperd.

Waar het met name even om gaat is om vergelijkbare horloges even om de pols te hebben om te zien hoe het staat.

Maastricht altijd leuk :slight_smile:

1 like

Dan kan de Zenith El Primero defy 21 ook wel een goede keus zijn:

Voor mij zonder twijfel de Snoopy. Wat een pracht is dat. Vind de Zenit net wat te druk op de plaat.

1 like

Die vind ik dan net weer een beetje te druk. Ben niet heel erg fan van de skeletons, vroeger wel.
De purple vind ik mooi door de 3 subdials die hem net iets rustiger maken. Als ze die nou in een blauwe kleur hadden…

1 like

Klopt, de Apollo 11 50th past er pefect op en bij. Dus daar win je het al van Zenith.

En honden, kroontjes, ankertjes, vleugels etc.
Het slaat toch allemaal nergens op. Ik ben blij dat Flippeke wat karakter toont. Daarbij is de Silver Snoopy iconisch. Ik vind de nieuwe Snoopy niet mooi door de oversized en verkeerde uitgelijnde Snoopy. Maar dat staat los van het onderwerp.

Plaatje van Peter Mizzi:

1 like