Speedmaster vs Submariner

De discussie is al meermaals gevoerd op andere fora maar kon hem hier helaas nog nergens vinden.

Ben wel benieuwd hoe de Nederlandse horlogeliefhebbers er tegen aan kijken. Een plaatje van twee oudjes van mij:

Als ik moest kiezen en geld geen Rolex zou spelen(no pun intended :wink: ) zou ik gaan voor een Speedmaster 2998:

1 like

Gewoon allebei, hoewel ik nog nooit een speedmaster heb gehad…

Ik vind het allebei horloges met een rijke geschiedenis. Het zijn gewoon plaatjes!
Toevallig heb ik ze gister op de Maastricht Meeting allebei in handen mogen hebben.
Het ging om en nieuwe speedmaster en een SubC, eentje zonder datum en eentje met datum.

Toch gaat mijn voorkeur dan uit naar de Speedmaster, wat een prachtig horloge met een prachtig uurwerk.

Niks tegen de Sub want die is ook prachtig hoor.

Hier moet je niet tussen kiezen
De Speedy en de Sub zijn beiden een klassieker
als je “slechts” twee horloges zou mogen/moeten hebben dan zeker deze twee

beide een icoon

Zou graag een speedy naast mn sub willen

Ik zou voor de Sub gaan, ben nu eenmaal niet zo van de chrono’s :smile:

alle 3 :wink:

11 likes

Ik hou niet van complicaties. Zelfs een datum is maar zo zo. Dus de Submariner. En dan zou ik voor een no date gaan.

2 likes

Het is niet of of, het is en en. Met deze twee heb je het begin van een mooie verzameling klassiekers. Gooi er een GMT, Radiomir, Monaco en Reverso bij en je bent klaar.

Ik ben al aardig op weg.

23 likes

Mis hier toch een Datejust of constellation oid als dresser…

Hij draagt alleen spijkerbroeken met een hoodie en joggingbroeken met t-shirts naar zijn werk dus dat heeft weinig zin, een dresser.

Ik heb een Conquest als dresser, Reverso staat op de to-do list, naast de zus van @anon50762135EV

12 likes

Speedmasters zijn de laatste 4-5 jaar in winkelprijs verdubbeld, zonder dat er iets aan het model veranderd is. Dat is jammer. Een Sub is ook gestegen, maar procentueel niet zoveel, en het model heeft een stevige upgrade gehad (ceramic etc.). Ik vind het moeilijk om nu 4K te betalen voor een standaard Speedy waar ik die kort geleden voor 2.1K kon kopen. Verder blijft het natuurlijk een klassieker van formaat, met als voordeel dat er minder patsers mee rondlopen. En de maangeschiedenis natuurlijk, alhoewel de opnamen van de maanlanding van Apollo 11 zijn gemaakt in een studio in Hollywood door Stanley Kubrick (van de 1968 film 2001: A Space Odyssey). Nadeel is voor mij de geringe (lees geen) waterdichtheid. De Submariner is gedragen door James Bond, ook prachtig, en je kunt er alles mee doen van potje zwemmen tot dragen bij een pak. Ik vind de plexi-Speedmaster meer klasse hebben dan een saffier-Submariner. Wordt er een 1680 of 5513 in de vergelijking gegooid dan zou ik voor deze kiezen.

2 likes

Heb ze allebei en zou het erg moeilijk vinden om te kiezen tussen 1 van de 2. De speedy verandert echt super als je om onder verschillende hoeken bekijkt, de Sub vind ik echt klasse uitstralen. Als ik gedwongen werd om te kiezen denk ik dat de Sub mocht blijven.

gr. Joep
[URL=http://s735.photobucket.com/user/joepbrouns/media/Rolex%20Submariner/IMG_0789_zps6f5adc32.jpg.html][/URL]
[URL=http://s735.photobucket.com/user/joepbrouns/media/Omega%20Speedmaster/IMG_0711.jpg.html][/URL]

2 likes

Beide gehad, de Speedy is vetrokken, de Sub is gebleven. Had altijd het gevoel dat ik een Speedy moest hebben, was er erg blij mee toen ik er 1 had, maar de liefde was niet blijvend. De Sub daarentegen kan me nog steeds bekoren. De collectie van Monaco is overigens om van te smullen!! Ik hoop zelf ook op een collectie van 4 á 5 uit te komen, maar dan alleen maar van Rolex (geeft me iets meer rust :grin:).

Helemaal mee eens.
Daarnaast draagt de speedy toch best groot op een smalle pols en is de “oude” sub no date wat meer in balans.

Tegenwoordig zijn speedy’s 100m waterdicht.

50m meter toch ?

1 like

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

De zus van Candide is Candida. Ik zou zeggen, zet m op!

En voor de mensen die nu Candida gaan googlen, eet smakelijk vanavond :wink:

Correctie dan :smile:
Mijn laatste speedy pro was 50m, de coaxialen zijn 100m.