Speedmaster vs Submariner

Lastig, als daily better zou ik gaan voor een sub no date

Een gewone sub net als een gewone speedy ben ik rap beu gezien.

Dan liever een vintage Tudor Snowflake Sub, en een Speedy met appliqué logo.

1 like

Ik heb zelf deze : (even foto van internet omdat hij in de kluis ligt)
http://www.omegawatches.com/fileadmin/Watches/Soldier/35765000.png
Vind zelf dat de beide genoemde klokken in geen enkel opzicht te vergelijken zijn…

1 like

Compleet verschillende horloges imo.

1 like

Ik ga zeker voor de sub, vind de Speedmaster qua model niet bijzonder mooi, het is meer de geschiedenis va het horloge dat hem wel weer leuk maakt. Ik heb er al meerdere gehad en allemaal weer weg gedaan. Heb zojuist nog een Speedmaster Automatic met witte wijzerplaat gekocht, eens zien of die mij wel bevalt.

2 likes

Ik verkeer in de gelukkige situatie waarin ik beide iconen in bezit heb.

In het verleden verschillende varianten van beide modellen in de collectie gehad, hoewel ik een enorme Speedmaster fan ben, zou ik - als ik écht maar één klok mocht hebben - voor een Submariner gaan!
Allereerst is een Sub het meest veelzijdige horloge ooit, daarnaast is een handopwinder gewoon niet handig als enige klok. In een situatie van twee of meer klokken zou ik altijd voor één - of meerdere - Speedy’s gaan.

De stalen 9300 cal. is natuurlijk ook een idee, daarmee heb je best of both worlds (automaat, chronograph, waterdicht, Speedmaster looks)

2 likes

Moeilijk het zijn beide iconen.
Ik zou denk ik nu voor de Rolex gaan. Wel voor de no date versie.
Maar over een paar maand kan dat maar zo andersom zijn

Zoals de meesten al aangeven: beiden! Als je in de gelukkige omstandigheid bent ze beiden te bezitten, zou ik sowieso niet kiezen of er 1 weg moet. Monaco heeft een zodanige collectie zonte zoen, dat je eigemlijk niets anders meer nodig hebt :wink:.

Voor mij geen speedy.
Vind ze leuk, zo op de foto. Maar geen behoefte er een naast m’n sub te dragen.

Een pre-moon (ref. 105.012 of 145.012) lijkt me wel wat, maar ik zou er niet m’n vintage Sub op inruilen.

1 like

Speedmaster! De oude Submariner vind ik te klein en de nieuwe vind ik ook tegenvallen.

Leuk dat nog iemand over deze keuze aan het twijfelen is! Na een tijdje sparen verkeer ik de gelukkige positie dat ik een vintage speedmaster of submariner kan aanschaffen. Ik vind het beide prachtige klokken en het zijn natuurlijk echte klassiekers. Qua model gaat mij voorkeur uit naar een no date submariner. Deze blinkt uit in eenvoud en is dagelijks goed bruikbaar. Ik twijfel alleen over het imago van een Rolex. Ik heb het idee dat Rolex vaak wordt gedragen door ‘fout volk’ om te laten zien hoe dik de portemonnee is. Voel jullie niet aangevallen hè, is niet verkeerd bedoeld ;). Ook ben ik bang dat niet al mijn (oudere) collega’s en wellicht ook klanten het niet kunnen waarderen als ik met Rolex om de pols naar werk kom. Ben wel benieuwd wat jullie ervaringen daarmee zijn!

Allereerst zou ik daar maling aan hebben. En verder word ik nooit aangesproken op mijn horloge. Dat wij als liefhebber gelijk iedere pols checken wil beslist niet zeggen dat anderen dat ook doen.

1 like

Dit.

Tja heb pas geleden een Omega PO gekocht en de eerste paar weken ook niet omgedaan
naar het werk om de reden van , wat zullen ze wel niet denken , maarja mijn collega met een racefiets van 5k daar hoor je niemand over…dus idd gewoon omgedaan en er zijn dan altijd een paar mensen die het natuurlijk toch opvalt (hoewel Omega toch iets minder wow oproept dan een Rolex) terwijl dit ook gewoon een dikke vet dure klok is , maar een Rolex is nou eenmaal bij echt iedereen bekend en een Omega iets minder (alhoewel de films van James Bond daar wel veel aan verandert heeft) maar waar het nu in dit topic omgaat , kan ik alleen maar zeggen …gewoon kopen waar je hart van op hol slaat…bij mij is dat van de PO…maar de Sub en de Speedy vind ik ook heel erg mooi…en als ik er 1 zou moeten kiezen dan zou het de sub zijn.

Tijd om op zoek te gaan naar nieuwe collega’s!
Bepaal je de kleur van je BH wel zelf? :wink:

2 likes

Ben ik toch wel nieuwsgierig naar wat voor werk je doet.

Leuke discussie is dit ondertussen geworden :wink:

Ik begrijp de angst voor het dragen van een Rolex wel overigens. Naar onbekende gelegenheden draag ik liever mijn Speedmaster Ed white dan mijn Datejust/Gmt.

Terwijl edje de wit zeker een factor 5 duurder is dan een dj…

Hoewel het iconen zijn ben ik meer van de minder bekende horloges. Zelfs de grootste leken op horloge gebied herkennen de submariner en vaak de smp ook nog wel.

Dat is inderdaad een leuk punt. Het zijn iconen, beroemde horloges, iedereen kent ze, WIS en non-WIS. Dat maakt ze eigenlijk saai…
Dat gezegd hebbende: ik heb n SMP en n SubC staat hoog op t lijstje!