Speedmaster vs Submariner

De Speedmaster is gruwelijk mooi en niemand vraagt of het een echte is. :wink:

Maar ik vind de Submariner ook mooi alleen die moet er nog een keer komen.
De Speedmaster gaat er in ieder geval nooit voor weg!
http://myalbum.com/photo/Lxlxq4OMH4St/720.jpg

2 likes

Helemaal met jullie eens dat je moet dragen wat je zelf mooi vindt. Maar laten we eerlijk zijn, iedereen laat zich leiden door zijn omgeving. @louis Ik werk bij een groot advocatenkantoor, met verder erg prettige collega’s! De rekening van een advocaat is vaak niet mals en hoewel een klant weet dat jij je waarschijnlijk wel een Rolex kan veroorloven, zien ze toch liever niet dat zij daaraan meebetalen. Vaak dragen de partners (aandeelhouders) daarom een Swatch of sporthorloge van een paar tientjes. Voor mij is het in ieder geval wel een overweging die meespeelt.

Maar goed, mijn opmerking is een beetje off-topic. Het zijn beide prachtige horloges die in geen enkele verzameling misstaan. Ik ga er nog eens goed over nadenken en blijf ook de horlogemarkt in de gaten houden :wink:

beide zwarte wijzerplaat en witte wijzers: mijn hartje gaat niet harder kloppen
van deze "iconen’: beetje saai eigenlijk, ik zie ze te veel op dit forum, steeds weer.
Doe mij nou iets sprankelenders , verrassends, verras me, please, deze herhaling
van zetten heb ik nu wel een beetje gehad.
Mijn zwart witte combi lijkt een beetje op deze, want qua afleesbaarheid is zwart wit wel handig, maar daar hoef je niet echt heel ver voor in de buidel te tasten, vind ik dan…

Mmmmmm, snap um wel maar met een heeeeeeel dubbel gevoel.

Ik hou inderdaad ook rekening met mijn collega’s, klanten en bazen. Maar ik zie het niet zo negatief. Geef mij reden om een collectie van horloges tot 500 te maken. Inmiddels al seiko skx009, Orient producer en Citizen AT-9030. Nog een dress en pilot watch wn da

stoer om er maling aan te hebben, maar als je baas het ongepast vindt doe je hem toch af.

Zelf baas zijn… Heb je dat gezeur niet… :sunglasses:

1 like

Ik vind het wel anders of een advocaat met een Rolex loopt of dat de eigenaar van een verwarmingsbedrijfje met een Bentley komt voorrijden.
Een advocaat met een Swatch zie ik mogelijk niet als een succesvolle advocaat terwijl ik die wel nodig heb.
:wink:

1 like

Nooit wat mee gehad met zo,n Speedmaster al vind ik ze niet lelijk.
Er is maar 1 horloge waar ik echt van gruw en dat is zo,n Panerai!
Dat zijn pas gedrochten!

4 likes

Hahaha, om vervolgens de deur dicht te doen van dat oude fabriekspandje waar jullie in gehuisvest zijn (met amper verwarming), in je Skoda Fabia, Volkswagen up of Fiat Bravo te stappen (die niet eens steurbekrachtiging heeft, laat staan een airco), om naar je flatje of tussenwoninkje te rijden met een pitstop bij de Aldi of de Dirk…?

Begrijp me goed: ik snap je, maar het is ronduit een belediging van die betreffende partners c.q. aandeelhouders naar hun klanten als ze denken die om de tuin te kunnen leiden met een goedkoop horloge. Hahaha, alsof die klanten denken: ā€œZag je dat, hij had maar een heel goedkoop horloge om!ā€ ā€œNee, nee, die verdienen niets hoor, heb je z’n horloge niet gezien dan.ā€ :joy: :joy: Dat detail speelt echt geen rol in de beeldvorming die mogelijke klanten van het advocatenkantoor zullen hebben…

1 like

Een goedkoop horloge bij een advocaat (of andere duurbetaalde urenschrijver) zal niet positief werken op de beeldvorming naar de klant toe, maar een dikke Rolex om de pols of een Porsche op de parkeerplaats werkt wel negatief. Denk overigens dat bij andere high-end horlogemerken de negatieve associatie minder is. Een advocaat met een Speedmaster om vind ik eerder degelijk dan pronkerig.

1 like

Het is in een ander topic ook al gezegd: heel veel mensen kennen Rolex als naam, maar herkennen een Rolex niet eens als die voor hun op de grond ligt. Mensen reageren op de kleur van goud en edelsteentjes. Spuit je met een spuitbus je Swatch goud, dan is de kans groter dat mensen denken dat je een duur horloge hebt dan wanneer je een SND omhebt…
Maar dit wordt erg off topic (sorry topicstarter!).

Ik zou voor de Speedmaster kiezen, die vind ik mooier dan de Sub

Beiden zijn klassiekers. Als ik moet kiezen, dan zou het een Sub worden.

De maanlanding van Apollo 11 in scĆØne gezet? Vind je een horlogeforum echt de juiste plek voor dit soort crazy aluhoedjes-praat?

4 likes

Ja. Of geloof jij echt dat de Amerikanen op de maan zijn geweest? :smile:

1 like

Hahaha, inderdaad, wat een sukkel! Straks beweert hij nog dat de aarde rond is of zo :joy:

Kwam gisteren de kerstman tegen. Die zei 't ook al…

1 like

Juist dan is een datejust mooi, kan prima met een T-shirt of hoort. En een duiker in een sweater? Dat past meer bij een duikpak toch?