Speedmasters...they come and go

De Speedmaster blijft een raar horloge voor me. Ik ben geloof ik niet de enige die iets dubbels/tegenstrijdigs met dit horloge heeft.

Het duurde even voordat ik de Speedy überhaupt vond als mogelijkheid als horloge voor mezelf. Ik ontdekte de Speedy en er moest er één komen. Ik had al veel horloges in het zwart, dus mijn eerste Speedmaster Moonwatch werd een bruine.

Tot nu toe, mijn beste keus, want deze heb ik nog.

Er volgden

de tripledate

die met 40mm en voor mij niet afleesbare complicaties weer moest gaan

de Fios

die net te braaf was

Een broad Arrow

die ik misschien had moeten houden

Nog een blauwe date

40mm, dus ook weer heengegaan

De Grey-side of the moon met zijn keramische kast

net even anders dan de rest, dus die mag blijven

En als laatste de 2020 Olympic Tokyo Green

Al een half jaar in bezit en ik ben er nog steeds niet uit of ik hem in de collectie opneem of niet. (Ipv de bruine?)

Er zijn er dus 3 blijven hangen. De bruine vandaag op US1450 gezet. Maakt dat de Tokyo nu weer overbodig?

Wie heeft er nog meer moeite met het vinden van de ultieme Speedmaster?

53 likes

Oooh die bruine. Moeilijk te vinden, maar die zou ik echt nog graag een keer willen.

3 likes

Ik wil graag mijn eerlijke en kritische feedback geven op al je varianten, voor de duidelijkheid begin ik bovenaan en eindig ik bij de onderste:

Allemaal tof.

Gvd ik wil er ook eens een proberen, mede ingegeven door de MoonSwatch die ik nu heb. Vooral de FOIS trekt me wel.

9 likes

Jammer van de seconde wijzer zonder ‘drop’ tip.

De standaard zwarte Speedmaster Professional is de perfecte speedy, en wat mij betreft het ultieme horloge. Niet voor niks als decennia relevant en iconisch.

Als ik er 3 moest kiezen uit alle bovenstaande is het je eerste (bruine), de Broad Arrow en de Grey side.

Dan heb je een hele mooie 3 piece speedy collectie!

5 likes

Deze vind ik wel heel gaaf hoor, eentje die je niet vaak ziet. Prachtig met dat groen en goud!

Staat ook goed, iets “normaler” dan de Tokyo Green maar misschien wel wat meer veelzijdiger.

Lastige keuze vind ik het, hoe meer ik naar de Tokyo Green kijk, hoe vetter ik hem vind :joy::+1:

1 like

Ik herken dit totaal niet. Ik vind die van jou ook stuk voor stuk tof, vooral de FOIS :ok_hand:

Zelf heb ik één 40mm Speedy en ook nog nooit een andere gehad. Ook niet nodig: het lijkt een blijver.

8 likes

Schitterende Speedy’s die je hebt of hebt gehad. :clap: Ik vind het vooral zo leuk dat het model “Speedmaster” zo veelzijdig is. Die keramische “Grey-side of the moon” springt er wel uit. :ok_hand:

Ik wacht nu vooral af op welke edities er nog aan zitten te komen. Het is dit jaar tenslotte 50 jaar geleden dat de Alaska II het levenslicht zag. Dat zullen ze toch niet stil voorbij laten gaan?

2 likes

Geheel met je eens. En de perfecte zwarte is natuurlijk geweldig, maar ik vind de varianten vaak het leukst.

1 like

Mooi hoor jouw Speedy! 40mm is een hele mooie maat. Voor mij vind ik iets groter voor Speedys mooier. Dat was ook ‘het probleem’ bij de fois

1 like

Wacht maar tot je hem in de doos hebt zitten. Hij gaat steeds meer lonken :smiley:

1 like

2 piece is misschien ook wel genoeg

De bruine en BA zou ik nooit samen in een 3-piece willen, te veel overlap.

Wat bedoel je?

Staat er zelfs één in het blauw :wink:

Zou die Tokyo niet wegdoen is echt bijzonder in mijn ogen.

1 like

:hugs::wink:

Die is heel tof :ok_hand:

1 like

Dat ben ik ook zeker niet van plan. Ik aarzel nog een beetje om hem toe te voegen (=dragen) maar van wegdoen is geen sprake.

1 like

Kopen? :yum:

2 likes

Is dat de nieuwe moonswatch?

Leuk al die modellen. De speedmaster is mijn horloge niet… maar tussen de varianten zitten toffe modellen. Denk dat ik die broad arrow zelf het leukste vond vanwege de vintage vibes.

1 like

:rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl:

1 like