De Speedmaster blijft een raar horloge voor me. Ik ben geloof ik niet de enige die iets dubbels/tegenstrijdigs met dit horloge heeft.
Het duurde even voordat ik de Speedy überhaupt vond als mogelijkheid als horloge voor mezelf. Ik ontdekte de Speedy en er moest er één komen. Ik had al veel horloges in het zwart, dus mijn eerste Speedmaster Moonwatch werd een bruine.
De standaard zwarte Speedmaster Professional is de perfecte speedy, en wat mij betreft het ultieme horloge. Niet voor niks als decennia relevant en iconisch.
Als ik er 3 moest kiezen uit alle bovenstaande is het je eerste (bruine), de Broad Arrow en de Grey side.
Dan heb je een hele mooie 3 piece speedy collectie!
Schitterende Speedy’s die je hebt of hebt gehad. Ik vind het vooral zo leuk dat het model “Speedmaster” zo veelzijdig is. Die keramische “Grey-side of the moon” springt er wel uit.
Ik wacht nu vooral af op welke edities er nog aan zitten te komen. Het is dit jaar tenslotte 50 jaar geleden dat de Alaska II het levenslicht zag. Dat zullen ze toch niet stil voorbij laten gaan?
Leuk al die modellen. De speedmaster is mijn horloge niet… maar tussen de varianten zitten toffe modellen. Denk dat ik die broad arrow zelf het leukste vond vanwege de vintage vibes.