Het glas steekt bij de bezel 3mm uit, en in het midden 4mm, dus ja, bol (domed met een goed NL woord )
Wel iets minder bol dan hesalite. Vorm van hesalite blijft mooier, en warmer, maar het nieuwe saffier heeft weer een meer luxe uitstraling. Blijft natuurlijk slechts een persoonlijke mening.
Feit is dat het meer praktisch is. Met hesalite bleef ik poetsen.
De saffierversie is ook iets platter door de plattere bodemplaat, met als bonus dat je het uurwerk kunt zien.
Dat een 1861 uurwerk iets dichter bij het origineel staat is een feit, maar een 1861 is ook gewoon een evolutie van een 861, net als een 3861 een evolutie is van een 1861. Basis blijft identiek, net als het uiterlijk, alleen dan wel veel nauwkeuriger en in alle opzichten beter. Zelfs minder onderhouds-gevoelig.
De 3861 versie’s hebben dan ook nog eens meer details die verwijzen naar de originele Moonwatch, zoals bezelring, en wijzerplaat
Ben je een echte purist, dan is er maar 1 optie: 321
Dank voor je duidelijke verhaal Rob.
Ik ga de nieuwe zeker eens bekijken.
Dat het glas uitsteekt en iets bol is is inderdaad heel praktisch, dat heeft die bruine van mij ook
Vooral de bruine vind ik prachtig. Een toekomstige klassieker, welke allen nog maar in waarde zal stijgen. Een wonder dat hij nog niet verkocht is.
Dit zou mijn keuze zijn, als ik tussen deze Speedy’s zou mogen kiezen.
In jouw geval zou ik de bruine houden. Ik promoot de 3861 dan wel, maar de bruine is zeldzamer, en specialer. Ze zouden ook prima naast elkaar in een verzameling passen. De 3861 als daily, en de bruine voor speciale dagen.
Helaas is mijn horlogepotje leeg
Ik begin ook steeds meer te twijfelen. De bruine was mijn eerste Speedmaster en daar heb toen heel bewust ook voor gekozen.
Eén klassieke Speedy ‘moet’ eigenlijk in de collectie zitten. Ik ga de Grey Side maar opofferen voor de Tokyo ipv de bruine, maar tot die conclusie kwam ik gisterenavond al.
Ik vind het wel leuk ze misschien eens bij de AD naast elkaar te houden, de bruine en de 3861.
Voor míj pakte het anders uit. Al heel veel speedmasters in handen gehad en altijd de hesalite geprefereerd. Daarom eigenlijk nul twijfel gehad over deze keuze, totdat ik de 3861’s naast elkaar in handen had. Ik vond de saffier meer spreken om onderstaande reden.
Dit is iets wat je op foto/video lastig ziet, maar mij in het echt ook opviel. De hesalite oogt in bepaald licht grijzig, terwijl de saffier donkerder van kleur/zwart blijft. Ik vind dat mooier.
Klopt, de bruine staat nog in het blauw. Hij staat er nog wegens behoefte aan funds, maar ik hoop dat dat donderdag anders is en dan gaat hij uit het blauw.
De Grey Side zal dan moeten vertrekken, maar dat hoeft niet stante pede.
: Bij verkoop is een verkooptechniek waarbij de verkoper grotere winst of omzet probeert te halen door de koper een duurder of uitgebreider product of pakket te verkopen dan dat de koper oorspronkelijk van plan was.
2 extra stalen en 2 nato’s en 550€ eraf, is niet een duurder product.