Speedpins

Bestaan er metalen banden met speedpins ?

Mmmhh misschien is het een domme vraag ,…maar ik heb geen idee dus als iemand het weet ?

Niet dat jouw vraag dom is, maar dan komt hier de mijne: Wat zijn “speedpins”?

Pinnen om horlogebanden te bevestigen aan het horloge. Omdat ze met de hand inschuifbaar zijn kun je dan snel banden wisselen zonder gedoe ( lijkt me ).

Ik heb er geen ervaring mee maar het lijkt me erg handig. Weet iemand trouwens of ze echt zo handig zijn ? Mij lijkt het handig om een stalen en wat leren banden met speedpins te hebben. Zodat ik niet elke keer aan iemand anders hoef te vragen om een band te verwisselen. Want dat weet ik namelijk wel in theorie maar ik heb toch liever een voorbeeld hoe het echt moet, alle banden die ik ooit verwisselt heb waren van toch al opgegeven horloges. En ze werden er niet mooier op ;(

Hé, da’s handig. Nooit van hun bestaan geweten. Dank je voor de info en sorry, dat ik je niet verder kan helpen hiermee.

Bij mijn Reverso heb ik ook speedpin bandjes. Het is net zoals jij zegt, gewoon dat dingetje omschuiven en je kan het bandje verwisselen.

Ik zag ze net nog op internet voor 140dollar, valt mee dus. Maar dit waren leren banden, stalenheb ik nog niet gezien.

:slight_smile:

Beste Jaap-Wim,
De Speedpins kunnen gewoon hier in Nederland geleverd worden in de maten 12 t/m 22mm.
Zeppelin watches hebben zelf ook een horloge met dit systeem en ik ben er zeer over te spreken.
Het is eigenlijk vrij simpel om dit systeem op een lederen band toe te passen.
Voor een stalen band is dit wat omslachtiger.
Er is ook gereedschap te koop waarbij je de normale pushpins eenvoudig kunt verwijderen.
Het valt buiten dit Forum om hier reclame te maken, dus bel of mail mij maar voor details.
Met vriendelijke groet,
Miguel

Zou je een voorbeeld kunnen posten Zeppelin van zo`n stalen band met speedpins ?

Oops ik bedoel natuurlijk, Miguel ! zie boven

Ik zal er dit weekend aan gaan werken, ik heb er geen kant en klaar liggen.