Speedpins

Bestaan er metalen banden met speedpins ?

Mmmhh misschien is het een domme vraag ,…maar ik heb geen idee dus als iemand het weet ?

Niet dat jouw vraag dom is, maar dan komt hier de mijne: Wat zijn “speedpins”?

Pinnen om horlogebanden te bevestigen aan het horloge. Omdat ze met de hand inschuifbaar zijn kun je dan snel banden wisselen zonder gedoe ( lijkt me ).

Ik heb er geen ervaring mee maar het lijkt me erg handig. Weet iemand trouwens of ze echt zo handig zijn ? Mij lijkt het handig om een stalen en wat leren banden met speedpins te hebben. Zodat ik niet elke keer aan iemand anders hoef te vragen om een band te verwisselen. Want dat weet ik namelijk wel in theorie maar ik heb toch liever een voorbeeld hoe het echt moet, alle banden die ik ooit verwisselt heb waren van toch al opgegeven horloges. En ze werden er niet mooier op ;(

Hé, da’s handig. Nooit van hun bestaan geweten. Dank je voor de info en sorry, dat ik je niet verder kan helpen hiermee.

Bij mijn Reverso heb ik ook speedpin bandjes. Het is net zoals jij zegt, gewoon dat dingetje omschuiven en je kan het bandje verwisselen.

Ik zag ze net nog op internet voor 140dollar, valt mee dus. Maar dit waren leren banden, stalenheb ik nog niet gezien.

:slight_smile:

Beste Jaap-Wim,
De Speedpins kunnen gewoon hier in Nederland geleverd worden in de maten 12 t/m 22mm.
Zeppelin watches hebben zelf ook een horloge met dit systeem en ik ben er zeer over te spreken.
Het is eigenlijk vrij simpel om dit systeem op een lederen band toe te passen.
Voor een stalen band is dit wat omslachtiger.
Er is ook gereedschap te koop waarbij je de normale pushpins eenvoudig kunt verwijderen.
Het valt buiten dit Forum om hier reclame te maken, dus bel of mail mij maar voor details.
Met vriendelijke groet,
Miguel

Zou je een voorbeeld kunnen posten Zeppelin van zo`n stalen band met speedpins ?

Oops ik bedoel natuurlijk, Miguel ! zie boven

Ik zal er dit weekend aan gaan werken, ik heb er geen kant en klaar liggen.
Zal je het resultaat zo snel mogelijk laten zien.
Groetjes,
Miguel

zeppelin Schreef:

Beste Jaap-Wim,
De Speedpins kunnen gewoon hier in Nederland
geleverd worden in de maten 12 t/m 22mm.

Wat moet dat ongeveer gaan kosten en hoe is de kwaliteit? Echt leder of gewoon kalf met een printje? Zou in principe wel een zwarte band willen nog aan de Reverso, maar dan wel van enige kwaliteit. Laat het maar weten/zien als je meer weet. :slight_smile:

En hij staat te koop…

Tom Koerts Schreef:

En hij staat te koop…

Tom

Het horloge is de handboei van de tijd

  • Radecki

Dus?..

als ik een horloge verkoop ga ik inderdaad nog altijd nieuwe bandjes kopen ja…

Tom Koerts Schreef:

als ik een horloge verkoop ga ik inderdaad nog
altijd nieuwe bandjes kopen ja…

Tom

Het horloge is de handboei van de tijd

  • Radecki

Leuk voor jou. Bak een taart en vier het. :smiley:

Get a life, cunt

Wat wil je nou zeggen? Nog iets toe te voegen aan dit topic of andere frustraties die je kwijt wilt?

Er is op dit forum ook een Off-topic gedeelte dus misschien beter (en overzichtelijker) voor iedereen om daar een eigen topic te starten. :smiley:

Nu maar weer On-topic dan? Zeppelin, ik zie uit naar het resultaat, ben benieuwd. Alvast bedankt. :slight_smile:

ik ben ook benieuwd naar de stalenband met speedpins :smiley:

DB Schreef:

Pinnen om horlogebanden te bevestigen aan het
horloge. Omdat ze met de hand inschuifbaar zijn
kun je dan snel banden wisselen zonder gedoe (
lijkt me ).

Op Ebay staan er een heleboel te koop, ook kan je blijkbaar alleen de pinnetjes kopen die in het bandje moeten, hier kan je goed zien hoe ze er uit zien:

Tja ik kan me niet voorstellen dat er geen markt voor is ?..misschien iets voor enkele leden van dit forum ;)…Of vergis ik me en kleven er nadelen aan speedpins in het algemeen of speciaal in combinatie met Metalen banden ?