Speedy strap advies gevraagd

Vandaag mijn Bergeon 6767 ontvangen zodat ik eindelijk de band van mijn speedmaster kon halen.
Meteen op een Di-modell rally gezet.

Niet verkeerd dacht ik zo maar ik wil meer varriatie hierin kunnen brengen. Natos zullen wel een keer gaan gebeuren maar ik dacht nu meer aan een curved Hirsch Medici of Leonardo. Zoiets dus:

Ook een gasgasbones vind ik een mooie optie.

Wat vinden jullie van deze opties en heeft er iemand ervaring met een curved Hirsch?
Er zou hier een plastic buisje inzitten waarmee je de lug/pin afstand kunt regelen.

1 like

De curved Hirsch vind ik niet mooi. Te dik aan de kast/ te hoekig. Ook dat afregelen vind ik waardeloos.

Mooie vintage stijl leren band, nato`s, zwarte croco

1 like

Prachtig hoor dat bruine leer, afstellen dan maar…

Hij word er echt zo sjiek van, maar eigenlijk staat hem alles

Het schijn een bekend probleem te zijn: Groot probleem met Speedmaster

2 likes

Is natuurlijk helemaal persoonlijk. Maar ik vind een speedy het ultieme nato horloge.
Maar, die rally staat 'm echt top!!! Supergaaf, past perfect bij een chrono.

2 likes

Zoals in het andere topic meerdere malen genoemd werd, een heuer style rally strap, ff een PBtje aan KO

2 likes

Pic al eerder gebruikt hier; maar OK - Rios “Kaluga”. Geen geld eigenlijk, ruim drie tientjes. Is er ook in Mokka (is wel erg donkerbruin i.c.m. de zwarte wp) en gewoon in zwart. Deze kleur heet Cognac.

Omega gesp krijg je er niet bij… :wink: …lukt via een AD misschien nog wel.

1 like

De originele Omega rally strap heeft net als de Hirsch curved ends. Ik zag er deze week plaatjes van en dat stond echt fantastisch. Verder ben ik een groot fan van GGB. Zelf droeg ik mijn Speedmaster het meest op een simpele zwarte nato.

3 likes

Heuerville jongeh, alleen jammer van de wachtlijst

3 likes

Dus even uitwijken naar JB10 (James)

1 like

mja, maar da’s geen nubuck, dus iets andere look

Nubuck en suede heeft ie ook… hij kan alle leersoorten in kleuren naar wens bestellen. Levertijd een week of 6 a 8 dus dat is te doen.

Ik heb er geen aandelen, het zijn gewoon lekkere bandjes voor een acceptabele prijs

3 likes

dude…

1 like

Haha, kom Bob niet zo ouderwets, gewoon weer eens wat anders :wink:

2 likes

Je bedoelt DB10 :wink:

James’ bandjes zijn inderdaad net zo fraai als Heuervilles. Aardige vent ook. Jankoxxx doet dit soort bandjes ook heel goed vind ik. Van Jan heb je ze meestal na een week ofzo in huis.

Haha iets te veel JB gekeken denk ik

wat anders? dat lijkt op poep

1 like

Ik heb de Hirsch op mijn PO gehad, het is inderdaad even wat pielen met de bijgeleverde adapters maar het is (vind ik) de moeite waard.

@merl Heb je hier al gekeken: http://www.fratellowatches.com/speedy-tuesday-omega-speedmaster-straps/

Eric

2 likes

Die Heuerville die Monaco laat zien is prachtig .

1 like

@Monaco heeft de gave om heel veel prachtige horloges en bandjes te laten zien

wel even je bankrekening in de gaten houden als je zijn adviezen opvolgt, want dat ventje heeft een dure smaak

met menig Monaco adept is het zo afgelopen:

3 likes

heb een aantal straps die Ko heeft gemaakt, maar heb weer nieuwe ideeën gekregen door de link van fratello!

De Rallye strap from Di-Modell vind ik supergaaf, de blauwe van Paros is ook zeeeer bijzonder!

Die zouden er zo maar kunnen komen (evt door Ko gemaakt uiteraard)

1 like