Ik heb nr. 1 al, en wil nr. 3 er wel bij. Mind you, dit is een re-make van de pre-professional case, zonder de kroon- en poussoirbeschermers, en een re-make van de pre-pro wijzerplaat. Ik zou er dan wel weer liever een Hesalite glas in willen.
Voor mij de eerste. De derde vind ik weliswaar iets mooier, maar de eerste is the one to have.
Pas op met die Co-axial. Die is weliswaar 41,5 cm maar door de 16,5 mm hoogte van de kast en de rechte lugs draagt ie echt voor geen meter, check hier de plaatjes op een 6.75" pols
Nr 1 zou mijn keuze (uit deze drie) zijn. Nummer drie is prachtig maar is niet standaard met stalen band leverbaar en heeft een bandaanzet van 19mm, dit kan wat lastiger zijn.
Overigens is er geen echt verschil in maat tussen de Speedmaster Pro en de FOIS. Omega meet de kroonbeschermers mee bij de diameter van de Pro, daar komt het verschil vandaan.
Als je voor de klassieke Speedmaster gaat zou ik een mooie gebruikte zoeken met wat patina. Spiksplinternieuw vind ik ze nogal saai. Oudere stalen banden zijn imo ook mooier en staan beter op de pols door de kleinere end-links. Hier staat wel info over de banden die zijn gebruikt op de Speedmaster; http://www.omega-addict.com/reviews/bracelets/